با زیباترین و بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان آشنا شوید

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
زیباترین فرودگاه های جهان
زیباترین فرودگاه‌های جهان، خیره‌کننده‌ترین معماری را دارند و امکانات رفاهی متنوعی مانند سینما و حتی زمین گلف را دراختیار مسافران قرار می‌دهند.
تبلیغات

کشوری که فرودگاه‌های آن زیبا و تمیز باشند، قطعاً مورد احترام مسافران و به‌خصوص گردشگران خارجی قرار می‌گیرد. فرودگاه بین‌المللی توکیو و فرودگاه حمد قطر ازجمله زیباترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ هستند.

در این مقاله از زومیت می‌خواهیم شما را به دل زیباترین فرودگاه‌های سراسر جهان ببریم و تا حدودی با ساختار آن‌ها آشنا شویم.

فرودگاه بین‌المللی دبی

فرودگاه بین‌ المللی دبی
فرودگاه بین‌ المللی دبی

امارات متحده‌ عربی

با توجه به علاقه دبی به تجملات و پول، شکی نیست که فرودگاه بین‌المللی آن در سال ۲۰۲۳ بین زیباترین فرودگاه‌های جهان قرار گیرد. این محل سه ترمینال دارد که همه امکانات رفاهی امروزی را ارائه می‌دهند. تصور می‌شود این فرودگاه قطب هواپیمایی با سریع‌ترین روند رشد به شمار می‌رود که فقط در سال ۲۰۱۷ بیش‌ از ۸۰ میلیون بازدید داشته است. با توجه به اینکه دبی یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان محسوب می‌شود، باغ‌های بسیار زیرا و هتل پنج ستاره نیز در فرودگاه بین‌المللی آن به مسافران خدمات می‌دهد.

فرودگاه بین‌المللی دبی، امکانات سرگرم‌کننده‌ی متنوعی مثل پخش فیلم، باغ‌های طبیعی، سالن بدن‌سازی، استخر و غیره را ارائه می‌دهد. در این فرودگاه می‌توان به‌طور نامحدود و کاملاً رایگان از وای‌ فای بسیار پرسرعت استفاده کرد. نکته‌ی جالب دیگر اینکه فرودگاه مذکور حدود ۹۹ هزار کارمند دارد.

فرودگاه بین‌المللی هاندا

فرودگاه بین المللی هاندا
فرودگاه بین المللی هاندا

ژاپن

فرودگاه بین‌المللی هاندا، مرکز اصلی سفرهای محلی و بین‌المللی ژاپن محسوب می‌شود که برخی آن را با نام فرودگاه بین‌المللی توکیو نیز می‌شناسند.

فرودگاه بین‌المللی هاندا در دوران جنگ امپراتوری، برای اولین‌بار درهای خود را سال ۱۹۳۱ به‌ روی مسافران باز کرد و البته اولین سرمایه‌گذاری تجاری آن سال ۱۹۵۱ آغاز شد.

هاندا یکی از خیره‌کننده‌ترین فرودگاه‌های جهان به حساب می‌آید که سه ترمینال و چهار باند دارد. این فرودگاه سالانه به ۸۰ میلیون مسافر خدمت‌رسانی می‌کند و با وجود حجم بالای ترافیک، همچنان به‌عنوان وقت‌شناس‌ترین ابرفرودگاه جهان شناخته می‌شود و درحال‌حاضر به‌مدت چهار سال متوالی، این عنوان را به‌ خود اختصاص داده است.

فرودگاه بین‌المللی آدولفو سوارز مادرید-باراخاس

فرودگاه بین المللی آدولفو سوارز مادرید-باراخاس
فرودگاه بین المللی آدولفو سوارز مادرید-باراخاس

اسپانیا

فرودگاه بین‌المللی آدولفو سوارز از سال ۱۹۳۱ با ساختاری متوسط فعالیت می‌کند و ادامه‌ی روند کاری آن سال ۱۹۷۱ تمدید شد. پس‌ از ساخت ترمینال شماره، پرواز‌های خارجی نیز در این فرودگاه امکان‌پذیر شد و سال ۲۰۰۶ چهارمین پایانه و پایانه‌ی اقماری آن شروع به‌ کار کرد. نام فرودگاه در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۱۴ از مادرید باخاراس به آدولفو سوارز مادرید-باراخاس تغییر کرد.

آدولفو سوارز نام نخست‌وزیر پیشین اسپانیا بوده که نام فرودگاه به افتخار او تغییر کرده است. این فرودگاه درحال‌حاضر با چهار ترمینال مسافربری و چهار باند، یکی از خیره‌کننده‌ترین فرودگاه‌های جهان محسوب می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ (HKIA)

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (HKIA)
فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (HKIA)

هنگ‌ کنگ

اگرچه فرودگاه بین‌المللی هنگ‌ کنگ از سال ۱۹۹۸ برای عموم باز شد اما از آن زمان تاکنون بیش‌ از ۱۱۰۰ پرواز در هر روز داشته که آمار بسیار چشمگیری است.

فرودگاه بین‌المللی هنگ‌ کنگ برای پاسخگویی به نیازهای جمعیت در حال گسترش طراحی شده است. این فرودگاه ۷۸ گیت پل جت و ۹۰ گیت پرواز دارد که آن را به یکی از چشمگیرترین فرودگاه‌های جهان درسال ۲۰۲۳ تبدیل کرده و از جمله افتخارات دیگر این فرودگاه می‌توان به کسب عنوان «بهترین فرودگاه جهانی» از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ و «بهترین مرکز باربری» در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد.

فرودگاه بین‌المللی هنری کواندا

فرودگاه بین المللی هنری کواندا
فرودگاه بین المللی هنری کواندا

رومانی

فرودگاه بین‌المللی هنری کواندا قبلاً با نام فرودگاه بین‌المللی بخارست اتوپنی شناخته می‌شد. این مکان درواقع به‌عنوان فرودگاه بین‌المللی اصلی رومانی در نظر گرفته می‌شود و با دو باند، سالانه ۱۲٫۸ میلیون مسافر ظرفیت دارد.

فرودگاه هنری کواندا در سال ۲۰۲۳ با ۱۰ گیت و ۳۶ میز پذیرش در سرتاسر ترمینال، ازجمله جذاب‌ترین فرودگاه‌های جهان است و از ساختار ترمینال واحد با سه سالن برای پرواز‌های داخلی، بین‌المللی و پروازهای لحظه‌ای بهره می‌برد.

هر دو باند فرودگاه بین‌المللی هنری کواندا آسفالت است. این مکان انواع غذاخوری، بار و همچنین تلفن عمومی، اینترنت و بسیاری از امکانات رفاهی دیگر را ارائه می‌دهد.

فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن
فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن

چین

فرودگاه داکسینگ پکن طراحی بسیار زیبایی دارد و از هاب مرکزی با ۶ پره‌ی منحنی‌شکل بهره می‌برد که وقتی از بالا به آن نگاه کنید، شبیه ستاره‌ی دریایی به‌نظر می‌رسد. این هاب شامل ۷ طبقه می‌شود که دو طبقه به حمل‌ونقل اختصاص داده شده است. فرودگاه مذکور همچنین خدمات پارکینگ، حمل‌ونقل ریلی زیرزمینی و غیره را برای راحتی بیشتر مسافران ارائه می‌دهد.

هاب مرکزی فرودگاه داکسینگ پکن طبقات مجزایی برای ورود و خروج مسافران داخلی و خارجی و همچنین سالن غذاخوری دارد. این مکان یکی از زیباترین فرودگاه‌های جهان محسوب می‌شود که با وسعت بسیار زیاد، ظرفیت ۴۵ میلیون مسافر را دارد. این فرودگاه بزرگ‌ترین ترمینال منفرد و بیشترین تعداد باند فرود را در جهان دارد و مراحل ساختش ۵ سال طول کشیده است.

فرودگاه بین‌المللی حمد

فرودگاه بین المللی حمد قطر
فرودگاه بین المللی حمد قطر

قطر

فرودگاه بین‌المللی حمد با تبدیل بخشی از دریا به خشکی ساخته شده است و بیش‌ از ۵۰ هزار نفر ازجمله مدیران، طراحان، مهندسان، معماران و افراد دیگر در این پروژه شرکت داشته‌اند.

۱۶۲۸ دکل روشنایی در فرودگاه حمد تعبیه شده که آن را به مکانی زیبا با نورپردازی جذاب و وسیع تبدیل می‌کند. صدها فروشگاه و غذاخوری در این محل وجود دارد که می‌تواند به ۹۰ هزار نفر خدمات‌رسانی کند و به‌طور کلی امکانات پذیرایی سطح‌ بالایی ارائه می‌دهد.

فرودگاه بین‌المللی حیدر علی اف

فرودگاه بین المللی حیدر علی اف
فرودگاه بین المللی حیدر علی اف

آذربایجان

فرودگاه حیدر علی اف، در مارس ۲۰۰۵ به‌طور رسمی افتتاح شد و ابتدا به‌عنوان فرودگاه بین‌المللی بینا شناخته می‌شد. این مکان بزرگ‌ترین فرودگاه کشور آذربایجان و یکی از خیره‌کننده‌ترین فرودگاه‌های جهان است که سالانه به حدود یک میلیون مسافر خدمت‌رسانی می‌کند.

مهندسی بی‌نهایت‌؛ MSG Sphere لاس‌وگاس، بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین سازه کروی جهان
مطالعه '14

فرودگاه بین‌المللی حیدر علی اف را APM Ltd ساخته است؛‌ شرکتی انگلیسی که مدیریت پروژه را نیز برعهده داشت. این فرودگاه ترمینال شمالی و جنوبی دارد که دو ماژول از چهار ماژول اصلی آن را تشکیل می‌دهند. دو ماژول دیگر برای ترافیک بین‌المللی و حمل‌ونقل و دیگری برای ترافیک داخلی در نظر گرفته شده‌اند.

فرودگاه بین‌المللی اینچئون

https://admin2.zoomit.ir/article/339160-v1.1
فرودگاه بین المللی اینچئون

کر‌ه‌ جنوبی

فرودگاه بین‌المللی اینچئون در سال ۲۰۰۳ یکی از بزرگ‌ترین، تمیزترین، شلوغ‌ترین و البته زیباترین فرودگاه‌های جهان محسوب می‌شد. این محل از سال ۲۰۰۱ شروع به پذیرش مسافر کرد زیرا فرودگاه کیمپو، دیگر قادر به پاسخگویی به تقاضای مسافران خارج از کشور نبود.

امکانات زیبا ازجمله موزه‌ی فرهنگ کره‌ جنوبی، باغ‌های سرپوشیده، پیست یخ، اتاق‌ خواب‌‌های خصوصی، رایانه‌های رایگان، خدمات زیبایی و غیره همگی در فرودگاه اینچئون ارائه می‌شوند. علاوه‌براین مسافران می‌توانند در صورت زود رسیدن همان‌جا استراحت کرده و فیلم تماشا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات