نمره عالی هیوندای نکسو هیدروژنی در آزمایش تصادف IIHS

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هیوندای نکسو در آخرین آزمایش تصادف مؤسسه‌ی IIHS، توانسته است نمرات بسیار خوبی به‌عنوان خودرویی پیل سوختی به‌دست آورد.
تبلیغات

مؤسسه‌ی IIHS آمریکا اخیرا آزمایش تصادف را روی خودروی هیدروژنی هیوندای نکسو (Nexo) انجام داده و این خودرو موفق شده است به‌عنوان اولین خودرو هیدروژنی که در این مرکز آزمایش می‌شود، بالاترین رتبه‌ی ایمنی، یعنی Top Safety Pick+ را دریافت کند.

 Hyundai NEXO

کسی انتظار نداشت هیوندای نکسو هنگام آزمایش تصادف منفجر شود؛ ولی تصویری که حادثه‌ی کشتی هوایی هیندنبرگ در دهه‌ی ۱۹۳۰ را در ذهن افراد ایجاد کرده، سبب شده است همگان درباره‌ی کپسول‌های هیدروژن نظر مثبت نداشته باشند.

هیوندای نکسو نیز فعلا مانند تویوتا میرای و هوندا کلریتی به‌طور محدود در بازار عرضه می‌شود و در‌حال‌حاضر، تنها در ایالت کالیفرنیا می‌توان به این خودرو دسترسی داشت. گرچه IIHS معمولا خودروهای کم‌تعداد را بررسی نمی‌کند، با پیشنهاد مقام‌های هیوندای، آزمایش تصادف این خودرو را انجام داد. 

hyundai nexo

در آزمایش IIHS، از ستاره‌های ایمنی مانند یورو NCAP خبری نیست؛ بلکه این مؤسسه‌ی آمریکایی نتایج را با رتبه‌بندی مانند ضعیف، معمولی، قابل‌قبول و خوب معرفی می‌کند. هیوندای نکسو کراس‌اور پیل سوختی است که با قیمت ۵۹ هزار و ۹۳۵ دلار عرضه می‌شود. این خودرو با هربار سوخت گیری می‌تواند ۶۱۱ کیلومتر را طی کند.

در آزمایش تصادف IIHS، نکسو موفق شد نمره‌ی خوب را در هر ۶ عامل آزمایش کسب کند. این ۶ آزمایش شامل تصادف از جلو سمت راننده، تصادف از جلو سمت شاگرد، تصادف کامل از جلو، تصادف جانبی، مقاومت سقف و صندلی‌ها و قابلیت حفاظت آن‌ها از سر سرنشینان هستند. IIHS به چراغ‌های جلو این خودرو نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی خودرو بسته به تیپ خودرو، نمره‌ی قابل‌قبول و خوب داده و عملکرد سیستم پیشگیری از تصادف را نیز فوق‌العاده ارزیابی کرده است.

هیوندای نکسو / Hyundai Nexo

با انجام آزمایش تصادف روی نکسو، حالا هیوندای می‌تواند ادعا کند ۱۲ محصول این شرکت در بازار ایالات متحده رتبه‌ی ایمنی Top Safety Pick+ را دارند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات