حافظه SSD جدید Ultrastar DC SN640 وسترن دیجیتال با ظرفیت ۳۰.۷۲ ترابایت معرفی شد

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت وسترین دیجیتال که در ساخت حافظه‌های SSD مشهور است، به‌تازگی جدیدترین خانواده حافظه‌های سازمانی با نام Ultrastar DC SN640 را معرفی کرد.
تبلیغات

شرکت وسترن دیجیتال به‌تازگی جدیدترین نسل از خانواده‌ی حافظه‌های SSD سازمانی با کاربردهای مختلف را معرفی کرده است. درایو‌های جدید معرفی‌شده از قطعات توسعه‌یافته در شرکت وسترن دیجیتال بهره می‌برند و در سه فرم‌فکتور شامل EDSFF E1.L، U.2 و M.2-22110 با ظرفیتی بیش از ۳۰.۷۲ ترابایت معرفی شده‌اند.

حافظه SSD وسترن دیجیتال

حافظه‌های SSD جدید Ultrastar DC SN640 وسترن دیجیتال، براساس کنترلرهای توسعه‌داده‌شده توسط شرکت ساخته شده‌اند و از BBICS4 3D TLC NAND ر۹۶ لایه‌ای‌ بهره می‌برند. با وجود این مشخصات، SSDهای جدید وسترن دیجیتال، کارکردهای مختلف موردنیاز کسب‌وکارها همچون سرورهای SQL، MySQL، VMware vSAN، دسکتاپ‌های مجازی و... را هدف قرار داده‌اند.

حافظه SSD وسترن دیجیتال

از نظر ویژگی‌های جدید، می‌توان به سیستم حفاظت دربرابر قطع برق، رمزنگاری داده‌ای AES-256، حذف سریع ایمن، دانلود فرمورهای امضادار و دیگر فناوری‌ها اشاره کرد. بسته به نوع کاربرد، وسترن دیجیتال حافظه‌های SSD سری Ultrastar DC SN640 را در سه فرم‌فکتور عرضه می‌کند. برای آن دسته از کاربرانی که بیشترین قدرت و ظرفیت را احتیاج دارند، شرکت سازنده فرم‌فکتور EDSFF E1.L را پیشنهاد می‌دهد که بیش از ۳۰.۷۲ ترابایت ظرفیت و حافظه خواندنی تصادفی با سرعت ۷۲۰ هزار IOSP دارد.

حافظه SSD وسترن دیجیتال

شرکت سازنده برای سرورهای بلید (Blade) که پردازش دسکتاپ‌های مجازی و نرم‌افزارهای مشابه را برعهده دارند، فرم‌فکتور U.2 را پیشنهاد می‌دهد که از ظرفیت‌هایی تا سقف ۷.۶۸ ترابایت برخوردار هستند. برای محیط‌های OCP و محیط‌های دیگری که با مشکل کمبود فضا مواجه هستند، درایو اولترااستار DC SN640 در فرم‌فکتور M.2-22110 درنظر گرفته شده است که تا ۳.۸۴ ترابایت ظرفیت دارند. بسته‌به حجم‌کاری، حافظه‌های SSD جدید در مدت زمانی بیش از ۵ سال، استقامت تنظیم‌شونده‌ای برابر با ۰.۸ یا ۲ DWPD را ارائه می‌دهد. از نظر قدرت پردازش، اولترااستار DC SN640 در فرم‌فکتور U.2 با ۶.۴ ترابایت ظرفیت، سرعت خواندن مدوام معادل با ۳.۲ گیگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن مداوم ۲.۱۴ گیگابایت در ثانیه دارد. سرعت خواندن تصادفی این درایو هم معادل ۴۸۰ هزار IOPS و سرعت نوشتن تصادفی آن معادل ۱۲۰ هزار IOPS است.

مشخصات

U2

M.2-22110

EDSFF E1.L

ظرفیت (0.8 DWPD)

۸۰۰ GB

۱,۶۰۰ GB

۳,۲۰۰ GB

۶,۴۰۰ GB

۹۶۰ GB

۱,۶۰۰ GB

۳,۸۴۰ GB

۷.۶۸ TB

۱

۵

.۳۶ TB

۳۰.۷۲ TB

ظرفیت (2 DWPD)

۹۶۰ GB

۱,۹۲۰ GB

۳,۸۴۰ GB

۷,۶۸۰ GB

-

-

قدرت

۱۲ ولت

۸.۲

۵ 

ولت

۲۰ ولت

اینترفیس

PCIe 3.0 x4 (NVMe)

کنترلر

اختصاصی

NAND

BICS4 3D TLC NAND ۹۶ لایه‌ای

خواندن مداوم

بیش از مگابایت بر ثانیه ۳۲۰۰ 

نوشتن مداوم

بیش از ۲۱۴۰ مگابایت بر ثانیه

خواندن تصادفی IOPS

بیش از ۴۸۰ 

نوشتن تصادفی IOPS

بیش از ۲۴۰

رمزنگاری

AES-256

محافظت کاهش قدرت

دارد

MTBF

۲ میلیون ساعت

گارانتی 

پنج سال

نکته: ارقام عملکرد براساس SSD U.2 با ۶.۴ ترابایت ظرفیت نوشته شده‌اند

گفتنی است در حال حاضر نمونه‌های هارددرایوهای  Ultrastar DC SN640 برای مشتریان شرکت دردسترس است و فروش تجاری این محصولات از سال آینده آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات