تاکاتا برای جبران خسارت نقص کیسه هوا، ۹.۸ میلیون دلار غرامت پرداخت کرد

یک‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تاکاتا، شرکت ژاپنی و تولیدکننده‌ی انواع کیسه‌‌ هوای خودرو، در مرحله‌ی اول جبران خسارت به ۱۰۲ نفر از شاکیان، مبلغ ۹.۸ میلیون دلار پرداخت کرد.
تبلیغات

دادگاه منطقه‌ی شرقی ایالت میشیگان به‌تازگی از جبران خسارت تاکاتا درمقابل خسارت‌دیدگان کیسه‌های هوا خبر داده است. به‌گزارش سایت دیترویت‌نیوز، مرحله‌ی اول جبران خسارت این شرکت با پرداخت غرامتی به ارزش ۹.۸ میلیون دلار به ۱۰۲ تن از شاکیان خاتمه یافته است. مأمور ویژه‌ای وظیفه‌ی نظارت بر خسارت پرداختی به خسارت‌دیدگان را برعهده گرفته است و طبق محاسبات، به‌ هر راننده آسیب‌دیده‌ی ناشی از کیسه‌های هوا‌ی تاکاتا، به‌ازای هر ناحیه‌ی آسیب ۶۴.۳۴ دلار پرداخت شده است.

ایربگ های تاکاتا

رقم پرداختی به هر یک از قربانیان حادثه در مرحله‌ی اول بین ۶۰۸ تا ۶۴۳ دلار بوده است. در سال‌های گذشته، بیش از ۷۰ میلیون خودرو در آمریکا به‌دلیل کیسه‌های هوا‌ی مشکل‌ساز تاکاتا فراخوان شده‌اند که این رقم ۱۳ درصد کل خودروهای پلاک‌شده در آمریکا محسوب می‌شود. مشکلات ایمنی منبسط‌کننده‌ی کیسه‌های هوا‌ی تاکاتا تاکنون جان ۲۴ نفر را در جهان گرفته‌ است که از این تعداد، ۱۶ حادثه در ایالات متحده‌ی آمریکا رخ داده و تاکنون ۲۵۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

ایربگ های تاکاتا

فراخوان کیسه‌ هوا‌ی خطرساز تاکاتا اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین فراخوانی تاریخ خودروسازی شناخته‌ می‌شود و طبق آزمایش‌ها، تاکاتا به‌دلیل سهل‌انگاری در سیم‌کشی مجرم شناخته و به پرداخت یک‌میلیارد دلار جریمه محکوم شده است. از این میزان، ۱۲۵ میلیون دلار به شاکیانی تعلق دارد که به‌صورت جداگانه با آن‌ها تصفیه‌حساب نشده است. همچنین، ۸۵۰ میلیون دلار از مبلغ ذکرشده برای جبران هزینه‌های فراخوانی و تعویض قطعات خودروسازان در نظر گرفته شده؛ در‌حالی‌که ۲۵ میلیون دلار باقی‌مانده نیز به‌عنوان جریمه دریافت شده است.

ایربگ های تاکاتا

مواد شیمیایی منبسط‌کننده‌ی کیسه‌های هوا‌ی تاکاتا به‌مرور زمان با مشکل ناپایداری روبه‌رو و به‌صورت ناگهانی منفجر می‌شوند. پس از انفجار کیسه‌ی هوا، ذرات آهنی باقی‌مانده در واکنش، با سرعت به‌سمت راننده و سرنشینان پخش و باعث آسیب دیدگی آن‌ها می‌شود. ناگفته نماند ۲۰ میلیون دستگاه خودرو جدید نیز از کیسه‌های هوا‌ی تاکاتا بهره می‌برند و انتظار می‌رود در سال‌های آینده، این خودروها فراخوانی شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات