دراپ باکس: استفاده از درایوهای مغناطیسی هزینه‌ها را کاهش داده است

پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
دراپ باکس با سوییچ کردن از پلتفرم قدیمی به درایوهای جدید، علاوه‌بر افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و کاهش مصرف انرژی، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده است.
تبلیغات

سال گذشته دراپ باکس دیتاسنترهای خود را به درایوهای ذخیره‌سازی مغناطیسی (Shingled Magnetic Recording) مجهز کرد. روز سه‌شنبه این شرکت از به‌روزرسانی‌های جدید خود خبر داد. دراپ باکس اعلام کرد که درایوهای SMR صدها پتابایت ظرفیت ذخیره‌سازی را اضافه کرده و در عین حال هزینه و مصرف انرژی را نیز برای مراکز داده این شرکت کاهش داده است.

دراپ باکس از فناوی SMR در کنار مجیک پاکت (Magic Pocket) استفاده می‌کند. مجیک پاکت زیرساخت اگزابایتی دراپ باکس است که در شرکت از سال ۲۰۱۶ و با کنار گذاشتن آمازون وب سرویس و سایر ارائه‌دهندگان خدمات ابری، شروع به توسعه و گسترش آن کرده است.

دراپ باکس برای اطمینان از کارایی SMR، این درایوها را از تأمین‌کنندگان شخص ثالث تهیه کرده است. همچنین شرکت یک اکو سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با تمام اجزای سازنده و معماری مجیک پاکت توسعه داده است تا از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کند.

امروز دراپ باکس اعلام کرد که از اهداف پیش‌بینی شده حول این پلتفرم فراتر نیز رفته است. امروزه نرخ افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی درایوهای دراپ باکس روی این پلتفرم از سرعت رشد داده‌ها نیز سریع‌تر است؛ به این معنی که تا پایان سال ۲۰۱۹، چهل درصد از کل داده‌های این شرکت روی SMR قرار می‌گیرد که فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. این شرکت در پستی اعلام کرد در مقایسه با پلتفرم قبلی به میزان ۲۰ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی بیشتری داشته است.

هم‌اکنون می‌توانیم ۱۰ تا ۲۰ درصد داده‌های بیشتری روی درایوهای SMR نسبت به PMR (باظرفیت مشابه) ذخیره کنیم، در حالی که از جهت قیمت تفاوت چندانی وجود ندارد. نکته‌ی جالب در این میان، مصرف بهینه‌ی انرژی در این فناوری نسبت به PMR است. ما اکنون از درایوهای متراکم‌تری استفاده می‌کنیم، در حالی که به جهت مصرف انرژی رشد قابل توجهی صورت نگرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات