تمجید بنیان‌گذار هواوی از رویکرد اپل در زمینه‌ حفظ حریم خصوصی

یک‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل و بنیان‌گذار هواوی اخیرا در مصاحبه‌ای به سیاست‌های درست اپل در زمینه‌ی حفظ حریم خصوصی کاربران اشاره کرده است.
تبلیغات

رن ژنگفی، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت هواوی به‌تازگی مجددا به ستایش از سبک فعالیت اپل پرداخته است؛ او به‌صراحت می‌گوید کوپرتینویی‌ها در زمینه‌ی محافظت از حریم خصوصی کاربران، ایده‌های درستی در سر دارند. 

این نخستین باری نیست که ژنگفی به تعریف و تمجید از اپل پرداخته است. او حتی پیش‌تر در مصاحبه‌ای به‌صورت علنی از اپل در برابر جنگ اقتصادی چین و آمریکا دفاع کرده بود. او این تعریف و تمجیدها را در حالی ادامه می‌دهد که شرکت خودش هم‌اکنون با تحریم‌های سختی از سوی دولت ایالات متحده‌ی آمریکا دست‌و‌پنجه نرم می‌‌کند.

آن‌طور که وب‌سایت CNBC در گزارشی جدید نوشته است، ژنگفی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی فایننشیال تایمز گفته که هرگز داده‌های کاربران هواوی را در اختیار دولت چین قرار نمی‌دهد. او می‌گوید رویکرد هواوی در این زمینه همچون اپل است؛ اپل هیچ‌گاه داده‌هایی را که ممکن است حریم خصوصی کاربرانش را نقض کند، در اختیار دولت قرار نمی‌دهد. ژنگفی در نقل‌قولی جالب می‌گوید: «مالک اطلاعات کاربران، خودشان هستند، نه هواوی».

هواوی

مدیرعامل هواوی: «داده‌های کاربران‌مان متعلق به خودشان است،‌ نه ما»

ژنگفی سخنانش را این‌گونه ادامه می‌دهد: «داده‌ها متعلق به مشتریان‌مان هستند، نه ما. اپراتورهای مخابراتی لازم است هر یک از کاربران را رصد کنند، در غیر این‌صورت امکان برقراری تماس تلفنی وجود نداشت. رصد داده‌های کاربران کار اپراتورها است. ما به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ی تجهیزات مصرفی، داده‌های هیچ کاربری را رصد نمی‌کنیم. ما هرگز چنین کاری را انجام نمی‌دهیم؛ اگر حتی یک بار این کار را انجام داده بودم، آمریکا می‌توانست مدارک این کار را در اختیار تمام جهان قرار دهد. در آن صورت، ۱۷۰ کشور و منطقه‌ای که ما هم‌اکنون در آن‌ها فعالیت داریم، دیگر محصولات‌مان را نمی‌خریدند؛ نهایتا شرکت ما ورشکست می‌شد».

گزارش‌های اخیر می‌گویند که هواوی در سال جاری میلادی متحمل کاهش درآمدی معادل ۳۰ میلیارد دلار خواهد شد؛ اتفاقی که دلیل آن عمدتا به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه این شرکت مربوط می‌شود. این تحریم‌ها باعث شده‌اند سود خالص هواوی به ۸ میلیارد دلار برسد. ژنگفی در ادامه‌ی صحبت‌هایش به سیاست‌های دولت آمریکا در برخورد با شرکت‌های فناوری‌محور هم اشاره کرد: «دولت چین هیچ‌گونه دخالتی در فعالیت‌های کسب‌و‌کاری ما ندارد. نمی‌دانم که چرا دولت آمریکا سعی می‌کند تا جایی که می‌تواند در کار شرکت‌های فناوری‌محورش دخالت کند. اقدامات دولت آمریکا شبیه به مادر شوهرها است؛ اگر بیش از حد دخالت کنند، عروس‌شان ممکن است فرار کند!».

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات