مخالفت اتحادیه اروپا با استانداردهای خودرو مبتنی بر WiFi

یک‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود سرمایه‌گذاری شرکت‌های فناوری و خودروسازی، کشورهای اتحادیه اروپا در جلسه خود به استفاده از استانداردهای خودرویی مبتنی بر فناوری Wi-Fi رای منفی دادند.
تبلیغات

در اوایل هفته جاری، کشورهای عضو اتحادیه اروپا به داشتن استاندارد خودرویی مبتنی‌بر Wi-Fi رای منفی دادند و به‌شدت از برخی خودروسازان مانند فولکس‌واگن، رنو و تویوتا انتقاد کردند. حدود ۲۱ کشور اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا با این پیشنهاد مخالفت کردند. با این حال پیروزی فناوری 5G بر Wi-Fi چیزی بود که برخی خودروسازان مانند بی‌ام‌و، دایملر، فورد، پژو سیتروئن (PSA)، اینتل، هواوی، کوالکام و سامسونگ می‌خواستند اتفاق بیفتد.

طبق گزارش اتونیوز اروپا، کمیسیون اروپا می‌خواهد معیارهای مربوط‌به خودروهای متصل را تنظیم کند؛ بازاری که می‌تواند میلیاردها دلار برای خودروسازان و حتی اپراتورها و سازندگان تجهیزات مخابراتی، درآمد ایجاد کند. موضوع خودروی متصل و فناوری‌های مرتبط مانند 5G و Wi-Fi باعث شد تا شکافی بین شرکت‌های خودروسازی و فناوری ایجاد شود و هر دو طرف به چانه‌زنی برای منافع خود پرداختند. 

Wi-Fi-Based Car / خودرو وای فای

با این حال گفته می‌شود استاندارد 5G که خودرو و محیط اطراف آن را به هم مرتبط می‌کند، دارای طیف گسترده‌ای از کاربردها در زمینه‌هایی مانند سرگرمی، داده‌های ترافیکی و ناوبری است.

در همین حال دیگران استدلال کرده‌اند که برخلاف 5G، فناوری Wi-Fi هم‌اکنون در دسترس است و به سرعت به بهبود ایمنی جاده کمک می‌کند. با وجود این، انتظار می‌رود که فناوری 5G به توسعه فناوری خودران  کمک کند. لوکا دومئو، مدیرعامل سئات انتظار دارد که این فناوری بتواند در آینده همه چیز از جمله خودروهای متصل تا لوازم خانگی را به هم پیوند دهد. 

Wi-Fi-Based Car / خودرو وای فای

دومئو طی مصاحبه‌ای در اسفندماه گذشته گفت:

من شخصاً فکر می‌کنم صنعت خودرو نقش مهمی در توجیه سرمایه‌گذاری (برای این فناوری) بازی خواهد کرد، بنابراین ما یکی از مشتری‌های بزرگ خواهیم بود، اما باید خلاق باشیم. ما نیاز داریم که آزمایش کنیم و به‌دنبال کاربردها و عملکردهای آن باشیم و امیدوارم بازار به این نتیجه برسد که فناوری یادشده خوب است. من می‌خواهم خودرویی با این فناوری بخرم، زیرا می‌تواند از رخ دادن حادثه جلوگیری کند یا اطراف پیچ‌ها را ببیند؛ من برای این ویژگی‌ها ارزش قائلم و حاضرم برای آن هزینه کنم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات