مهم ترین جاهای دیدنی آنکارا که باید ببینید

یک‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آنکارا پایتخت ترکیه از جمله شهر‌های پرطرفدار گردشگری بین ایرانیان است که تور‌های متنوعی نیز دارد.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و بخشی از آن در زومیت بازنشر شده است.

آنکارا دومین شهر بزرگ کشور ترکیه بعد از استانبول و پایتخت تجاری و پهناور این کشور است که در دل خود ساختمان‌های مدرن شهری، نهادهای دولتی، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و سفارت‌خانه‌های خارجی زیادی جای داده است. این شهر زیبا در واقع شاهراه ارتباطی و قطب حمل نقل کشور ترکیه به شمار می‌رود که با قرارگیری در مرکز کشور و فلات آناتولی، راه را برای دسترسی به دیگر مناطق و شهرهای ترکیه برای مسافران آسان می‌کند. قدمت آنکارا به عصر برنز و تمدن هاتیهایاها باز می‌گردد که در هزاره دوم قبل از میلاد مسیح در این منطقه می‌زیسته‌اند. قابل ذکر است که مراکز خرید فراوانی نیز در این شهر قرار دارند که کاری می‌کنند که شما دست خالی از این شهر برنگردید. در ادامه به معرفی سه مورد از معروف‌ترین جاهای دیدنی آنکارا پرداخته‌ایم.

آنیت کبیر (Anıtkabir)

آنیت کبیر یا مقبره آتاتورک روی تپه‌ای باابهت در محله آنیت (Anıt) در سال ۱۹۵۳ ساخته شده است. آنیت کبیر از مهم‌ترین قسمت‌های این جاذبه است که مجموعه بزرگی از وسایل و یادمان‌های تاریخی ترکیه را در خود گنجانده است.

آ

معبد آگوستوس (Temple of Augustus)

معبد آگوستوس در قرن اول میلادی بنا شده است و در مجاورت مسجد حاجی بایرام قرار دارد. روی دیوارهای این معبد، سالم‌ترین سنگ نوشته‌های به‌جای‌مانده از شرح حال زندگی و جنگ‌های «آگوستوس»، اولین امپراطور روم را می‌توانید مشاهده کنید که توسط خود او نوشته شده است.

»عبد

قلعه آنکارا (Ankara Castle)

قلعه آنکارا در بالای تپه‌ی در محله اولوس جای گرفته است و منظره زیبایی به آنکارا دارد. این قلعه، یک قلعه قرون وسطایی است که بیش از هزار سال قدمت دارد. قلعه آنکارا از چند ساختمان تاریخی تشکیل شده که در برخی از آن‌ها، فروشگاه‌های صنایع‌دستی، کافه، رستوران و گالری نیز گنجانده شده است. با بالا رفتن از پله‌های این قلعه و رسیدن به بالای دیوارهای آن، می‌توانید نمای پانورامایی از شهر آنکارا داشته باشید.

قلعه-آنکارا

برای سفر به آنکارا یا هرکدام از شهرهای ترکیه می‌توانید از جست‌وجوی تور در کجارو کمک بگیرید. تنوع پکیج‌ها از آژانس‌های مسافرتی مختلف به شما کمک می‌کند تا تور زمینی آنکارا و تور ترکیه از ده‌ها آژانس مسافرتی معتبر را مقایسه و سفرتان را با هزینه کمتری برنامه‌ریزی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات