۹ ویژگی و آپشن جالب در خودروهای لوکس

یک‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
خودروهای لوکس معمولا آپشن‌های بسیار زیادی دارند. در این مقاله ۹ آپشن عجیب و غیرمتداول در خودروهای لوکس را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

خودروهای لوکس بدون دلیل لقب لوکس را یدک نمی‌کشند و معمولا آپشن‌ها و امکاناتی دارند که در خودروهای معمولی اصلا مشاهده نمی‌شود. برای مثال در خودروهایی مانند رولز رویس و بنتلی، تودوزی سفارشی یا یک ساعت آنالوگ دست‌ساز در خودرو می‌تواند زمان ساخت خودرو را به دو برابر افزایش دهد. در ادامه به معرفی ۹ آپشن عجیب و فوق‌العاده در خودروهای لوکس موجود در بازار امروز می‌پردازیم. 

۱. ساعت‌های گران‌قیمت

breitling clock in bentley

بیشتر افرادی که یک رولز رویس یا بنتلی خریداری می‌کنند، معمولا جزو قشر یک درصد و ثروتمند هستند. این افراد همه‌چیز را در بهترین حالت می‌خواهند و به همین دلیل برای خودروی خود نیز هزینه زیادی صرف می‌کنند. برای مثال زمانی‌که بنتلی بنتایاگا به بازار معرفی شد، یک آپشن ۱۶۰ هزار دلاری برای آن قابل سفارش بود. این آپشن یک ساعت عقربه‌ی مکانیکی Breitling است که روی داشبورد خودرو نصب می‌شود. این ساعت به‌صورت خودکار کوک می‌شود و یک موتور نیز وظیفه‌ی تنظیم و کوک کردن آن را بر عهده دارد. 

۲. پرده برای شیشه‌ها

ANTI-PAPARAZZI CURTAINS in bentley

افراد مشهور در مورد حریم خصوصی خود دچار مشکلاتی هستند و خیلی پیش می‌آید که عکاسان دائما آن‌ها را تعقیب کنند. به همین دلیل رولز رویس فانتوم و بنتلی مولسان به پرده‌هایی مجهزند که به‌طور کامل دید را از بین برده و با بسته شدن آن‌ها در هیچ شرایطی نمی‌توان فضای داخل کابین را دید. این پرده‌ها برقی هستند و حتی فلاش دوربین نیز نمی‌تواند از آن‌ها عبور کند. همچنین با فشار یک دکمه فضای راننده از فضای عقب با یک پرده جدا می‌شود. بنتلی این پرده‌ها را در مدل مولسان به‌عنوان یک آپشن ۱۶ هزار دلاری عرضه می‌کند. 

۳. یخچال

REFRIGERATOR in bentley

برای کسانی که علاقه به نوشیدنی خنک دارند، امکان سفارش یخچال بین صندلی‌های عقب در برخی خودروهای لوکس وجود دارد. در خودروهایی همانند مرسدس بنز اس کلاس، بنتلی مولسان، رولز رویس فانتوم و ولوو XC90 Excellence امکان سفارش یخچال وجود دارد. در مرسدس بنز اس کلاس، نصب یخچال تنها ۱۱۰۰ دلار هزینه دارد ولی در ولوو XC90 یخچال تنها در تیپ Excellence قابل سفارش است که ۱۰۶ هزار دلار قیمت دارد. یخچال بنتلی مولسان تنها در نسخه‌ی مولینر عرضه می‌شود و این آپشن ۱۰ هزار دلار قیمت دارد. 

۴. جالیوانی‌های لوکس

Rolls Royce Phantom VIII Extended Wheelbase rear console

سوار بودن بر یک خودروی لوکس یعنی باید سرو نوشیدنی نیز خاص باشد. برخی خودروسازان مانند بنتلی و ولوو جالیوانی‌های لوکسی عرضه می‌کنند. در ولوو XC90 Excellence لیوان‌های کریستالی از برند Orrefors در جالیوانی‌ها قرار دارند که احتمالا بخشی از آپشن یخچال باشند. این لیوان‌ها به‌تنهایی بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار برای هر جفت قیمت دارند. 

۵. میز غذاخوری

2017 Bentley Mulsanne EWB interior view

اگر بخواهید در یک خودروی لوکس غذا میل کنید، باید از آپشن میز غذاخوری تاشو هم استفاده کنید. پکیج کامل میز غذاخوری به همراه تمام امکانات در بنتلی بنتایاگا ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

۶. تودوزی‌ و تزئین سفارشی کابین

2017 Bentley Bentayga cabin
2017 Bentley Bentayga cabin
Bentley Stone Veneers by Mulliner
2018 Rolls Royce Phantom VIII Extended Wheelbase
Rolls Royce Phantom

خودروسازانی مثل پورشه، استون مارتین، رولز رویس و بنتلی برای اینکه محصولاتی خاص‌تر داشته باشند، به مشتریان خود امکان شخصی‌سازی داخل خودرو را می‌دهند. این موارد شامل تودوزی و تزئینات چوبی و فلزی داخل کابین می‌شود. در بنتلی می‌توان نوع چوب داخل کابین را انتخاب کرد و حتی می‌توانید خودتان چوب مورد نظر را به کارخانه دهید تا در کایین خودرو از آن استفاده کنند. معمولا خودروسازان قیمت این نوع کارها را اعلام نمی‌کنند تا مبادا مشتریان با دیدن قیمت آن‌ها منصرف شوند.

۷. روکش و کفپوش‌های سفارشی

Rolls Royce Dawn Lago di Como interior

چرم بخش جدایی‌ناپذیر از تودوزی خودروهای لوکس است، اما در خودروهایی مثل رولز رویس و بنتلی می‌توان روکش‌های مختلفی مثل پشمی هم سفارش داد. این آپشن بسته به رنگ، نوع و مدل خودرو بین ۹۷۴ تا ۲۹۹۴ دلار قیمت دارد. در محصولات پورشه، مرسدس بنز و بی‌ام‌و نیز روکش سفارشی می‌تواند بین ۲ تا ۵ هزار دلار قیمت داشته باشد. 

۸. درهای برقی

Rolls Royce Wraith

اگر نمی‌خواهید انرژی خود را صرف بستن درهای خودرو کنید، این آپشن راه‌حل مناسبی است. درهای دارای سیستم سافت کلوز که در ایران اصطلاحا به آن‌ها وکیوم در گفته می‌شود، به‌صورت خودکار و با یک موتور برقی بسته می‌شوند و تنها کافی است آن‌ها را به سمت خود بکشید. در خودرویی مثل رولز رویس حتی این کار نیز نیاز نیست و با زدن یک کلید، در به‌طور خودکار بسته خواهد شد. این آپشن امروزه در خودروهایی مثل بی‌ام‌و سری ۷ و مرسدس بنز اس کلاس به‌صورت استاندارد وجود دارد. 

۹. تزئین ستاره در سقف

2019 Rolls Royce Phantom starlight headliner

اگر فکر می‌کنید نورپردازی چند رنگ داخل خودرو موضوع جالبی است، بهتر است شما را با نورپردازی سقف رولز رویس فانتوم آشنا کنیم که طرحی همانند یک آسمان پر ستاره در شب دارد. این آپشن که به‌صورت سفارشی روی محصولات رولز رویس نصب می‌شود، از فیبرهای نوری تشکیل شده که در زوایای مختلفی قرار دارند؛ به این ترتیب از هر زاویه‌ای که به سقف نگاه کنید ستاره‌ها درخشش متفاوتی خواهند داشت. این آپشن ۱۲ هزار دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات