الکامپ ۲۵ با شعار «آینده بهتر» ۲۷ الی ۳۰ تیر برگزار خواهد شد

شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
مطالعه 5 دقیقه
صبح امروز در جریان نشست مشترک سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، جزئیات برگزاری رویداد الکامپ ۹۸ اعلام شد.
تبلیغات

الکامپ بیست و پنج به‌زودی از راه خواهد رسید؛ ازاین‌رو برگزارکننده‌ها و متولیان این نمایشگاه بزرگ فناوری کشور در نشستی با حضور خبرنگاران جزئیات رویداد را تشریح کردند. این رویداد در حالی با کمترین تأخیر برگزار شد که سازمان فناوری اطلاعات میزبانی آن را به عهده داشت؛ امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر، محمد باقر اثنی‌عشری به‌عنوان رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و به‌عنوان ارگان متولی برگزاری الکامپ و رضا حیدری مدیر اجرایی الکامپ ۹۸ سه سخنران این رویداد بودند که علاوه‌بر تشریح خط مشی کلی رویداد به سوالات خبرنگاران و ابهامات موجود پاسخ دادند.

نشست الکامپ ۲۵ در سازمان فناوری اطلاعات

اثنی‌عشری در ابتدای نشست با بیان اینکه امسال پنجمین سال متوالی برگزاری الکامپ توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است، اعلام کرد به دلیل استقبال بالا از بخش الکام استارز سالن‌های درنظر گرفته شده برای این بخش از ۴ به ۶ سالن افزایش یافته است. همچنین بخش جدیدی موسوم به الکام جابز نیز طبق انتظار با تمرکز بر بحث اشتغال‌زایی امسال به الکامپ اضافه شده است. همچنین الکام تاکز و سالن مختص دولت هوشمند همانند گذشته بخشی از نمایشگاه خواهند بود. طبق اعلام امیر ناظمی امسال بخش شتاب‌دهنده‌ها نیز با تلاش‌هایی که هفته‌ی گذشته انجام شد، در الکامپ حضور خواهد داشت.

اثنی‌عشری در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد کم‌رنگ شدن حضور شرکت‌های بزرگ در الکامپ چنین گفت:

برخلاف نظر شما، روند حضور شرکت‌های بزرگ چنین افتی را نشان نمی‌دهد. الکامپ به نوعی یک نمایشگاه داوطلبانه برای شرکت‌هایی است که احساس می‌کنند باید در چنین رویدادی حضور داشته باشند. الکامپ با حمایت‌های معنوی دولت برگزار می‌شود با این حال ۹۸.۸ درصد سرمایه‌گذاری این رویداد توسط بخش خصوصی انجام می‌گیرد. در الکامپ امسال به شرکت‌کنندگان در الکام ترندز غرفه رایگان اعطا شده است و شرکت‌کنندگان در بخش الکام استارز نیز با سوبسید داده شده هزینه‌ی کمتری می‌پردازند.

امیر ناظمی به‌عنوان رئیس سازمان فناوری در بخشی از سخنان خود به سالن دولت الکترونیک پرداخت. ۴۰ دستگاه در قالب ۲۲ غرفه در الکامپ امسال شرکت خواهند کرد و به ۱۰ دسته‌‌ای که در ارزیابی پنجم رشد بهتری داشته‌اند، امکان در اختیارگرفتن ۱۰ غرفه به‌صورت مجزا داده شده است. طبق اعلام امیر ناظمی امسال به‌لطف بخش کوچک (برای پذیرایی از میهمانان) در سالن الکام استارز امیدواری برای بازدید بیشتر میهمانان دولتی از استارتاپ‌ها بیشتر شده است. سالن دولت الکترونیک فاقد هرگونه بروشور کاغذی خواهد بود و غرفه‌داران این بخش معرفی خدمت محور را اولویت خود قرار خواهد داد. البته شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌هایی که همکاری نزدیکی با بخش استارتاپ‌ها دارد، تنها نماینده بخش دولتی در سالن‌های الکام استارز خواهد بود.

نشست الکامپ ۲۵ در سازمان فناوری اطلاعات

علاوه‌بر شعار اصلی الکامپ امسال یعنی «آینده بهتر»، هر یک از بخش‌های این نمایشگاه شعاری ساخته‌شده از این عبارت خواهند داشت. همانند سال گذشته سالنی به‌عنوان مرکز رسانه‌ها در نظر گرفته شده است که رسانه‌ها برای برگزاری نشست‌های خبری خود می‌توانند از این بخش استفاده کنند. بخش الکام استارز را هنوز می‌توان یک بخش نوپا در الکامپ دانست اما رفته‌رفته شاهد رشد و شکوفایی این بخش بوده‌ایم به طوری که این روزها از آن به‌عنوان هیجان‌انگیزترین بخش الکامپ یاد می‌شود؛ آرش برهمند به‌عنوان مسئول برگزاری این بخش تعداد شرکت‌کنندگان در بخش مسابقه‌ی الکام استارز را ۸۰ استارتاپ اعلام کرد. برهمند در مورد جوایز این بخش چنین گفت:

به سه استارتاپ اول این بخش به ترتیب ۲۵، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد. برهمند همچنین از دو جایزه‌ی ۱۰ میلیون‌ تومانی به‌عنوان طرح نو برای استارتاپ‌هایی با ایده‌های بکر خبر داد. استارتاپ‌های شرکت‌کننده توسط راهکاری آنلاین توسط ۵۰ داور ارزیابی خواهند شد و در این داوری سه شاخص آمادگی محصول اولیه، مدل کسب‌وکار و نحوه‌ی ارائه بیشترین اهمیت را دارا هستند.
نشست الکامپ ۲۵ در سازمان فناوری اطلاعات

امیر ناظمی و اثنی‌عشری در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد بزرگ‌تر شدن الکامپ در سال‌‌های اخیر از دخیل بودن درخواست‌ها برای افزودن بخش‌های مختلف و برطرف کردن نیازهای بخش خصوصی در این رابطه سخن گفتند. حیدری به‌عنوان مسئول اجرایی این دوره از الکامپ، توسعه بازار و بهبود محتوا را برای پوشش نیازهای مختلف ضروری دانست. وی همچنین از تلاش‌های صورت گرفته برای حضور پررنگ‌تر بخش سخت‌افزار در الکامپ ۲۵ خبر داد.

نشست الکامپ ۲۵ در سازمان فناوری اطلاعات

همواره پیش از برگزاری رویداد الکامپ، نگرانی‌هایی بابت ترافیک در مسیرهای محلی منتهی به نمایشگاه مطرح می‌شود؛ الکامپ امسال بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع فضای غرفه‌ای دارد؛ ازاین‌رو انتقال آن به نمایشگاهی همچون شهر آفتاب (با ۱۰ الی ۱۵ هزار متر مربع فضای مفید غرفه) با از دست رفتن بخش زیادی از نمایشگاه همراه خواهد شد، به همین علت، چنین انتقالی منطقی به‌نظر نمی‌رسد. همچنین کاهش مخاطبان به‌عنوان دیگر پیامد انتقال احتمالی الکامپ به مکان دیگری در سال‌های آینده مطرح شد.

امسال نیز جای خالی یک اپلیکیشن شایسته برای رویداد الکامپ حس خواهد شد. اما علاقه‌مندان با کمک اپلیکیشن‌های نقشه مانند بلد و نشان به‌راحتی برای غرفه‌یابی راهنمایی خواهند شد. در نمایشگاه امسال پارکینگ اختصاصی برای تاکسی‌های اینترنتی درنظر گرفته شده و رایزنی‌ها برای ارائه‌ی تخفیف‌ برای سفر‌هایی با مبدا و مقصد نمایشگاه انجام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات