دسترسی به اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک در سراسر جهان مختل شده است [به‌روزرسانی]

پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
اپلکیشن‎‌‌ها و سرویس‌های فیسبوک از جمله اینستاگرام و واتساپ با اختلال جهانی مواجه شدند.
تبلیغات

سه اپلیکیشن مهم و پرکاربرد فیسبوک از حدود دو ساعت پیش در سراسر جهان با اختلال در دسترسی مواجه شدند. براساس بررسی سایت Down Detector، این مشکل در سراسر جهان گزارش‌ شده؛ اما بیشتر اختلالات در شرق ایالات‌ متحده و بخش‌هایی از اروپا و آمریکای جنوبی گزارش‌ شده‌اند.

فیسبوک ساعتی پیش در اکانت توییتر خود این اختلال را تأیید و اعلام کرد در حال کار برای رفع این مشکل است. فیسبوک می‌گوید مهم‌ترین اختلال در بخش ارسال فایل در اپلیکیشن‌هایش اتفاق افتاده است.

فیسبوک اختلال
واتساپ 2

نقشه‌ی اختلال در واتساپ

نقشه‌ی اینستاگرام

نقشه‌ی اختلال در فیسبوک

اینستاگرام 23

نقشه‌ی اختلال در اینستاگرام

به‌روزرسانی: پس از ساعت‌ها اختلال در سرویس‌های فیسبوک، مخصوصا در بارگیری تصاویر و ویدئوها در اینستاگرام، حوالی ساعت ۴ بامداد ۱۳ تیر به‌وقت تهران فیسبوک ازطریق حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد: «مشکل برطرف شده‌است و [سرویس‌های] ما ۱۰۰٪ برای همه [به‌حالت عادی] بازگشته است.»

بیانیه فیسبوک

حساب رسمی اینستاگرام در توییتر نیز با انتشار توییتی مشابه به‌همراه تصویر متحرکی از آتش‌بازی، خبر از بازگشت عملکرد این شبکه‌ی اجتماعی به‌حالت عادی داد.

توییت اینستاگرام

اختلال در سرویس‌های فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ، اولین‌بار حوالی ساعت ۵ بعدازظهر چهارشنبه ۱۲ تیر به‌وقت تهران شروع شد و پس از گذشت چند ساعت و شدت‌گرفتن اختلال، فیسبوک حوالی ساعت ۹ با انتشار بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی از کاربران، قطع دسترسی به برخی سرویس‌های خود را تأیید و اعلام کرد که درحال کارکردن برای رفع آن است. بنا به اعلام فیسبوک، مشکل ‌اخیر، ناخواسته هنگام «عملیات تعمیر و نگه‌داری روزمره» ایجاد شده بود. واتساپ وب یا همان کامپیوتر و دیگر سرویس‌های تحت وب این شرکت نیز شامل اختلال می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات