در ترکیه کدام حمام ترک را امتحان کنیم؟

دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
بسیاری از حمام‌های ترک به دلایل نظافتی مناسب نیستند یا قیمت بالایی دارند. در این مقاله قصد داریم بهترین حمام‌های ترک در ترکیه را معرفی کنیم.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و بخشی از آن در زومیت بازنشر شده است.

تجربه حمام ترک در سفر به استانبول یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که هر گردشگری باید انجام دهد، اما ممکن است همین کار به کابوس تبدیل شود؛ وضعیت غیر بهداشتی بعضی از حمام‌های استانبول تنها یکی از دلایلی است که ممکن است باعث شود تا آخر عمر از شنیدن نام حمام ترک حال‌تان بهم بخورد. در سطح این شهر حمام‌های ترک متعددی وجود دارد، اما همه آن‌ها شرایط خوب و ایده‌آلی ندارند؛ پس قبل از اینکه تصمیم بگیرید در تور استانبول به حمام ترک نیز بروید، بهتر است بهترین و تمیزترین حمام‌های شهر را بشناسید تا اولین تجربه‌تان از حمام ترک به یکی از بهترین تفریحات شما در استانبول بدل شود. علاوه بر بهترین حمام‌ها، می‌خواهیم بهترین فروشگاه‌هایی که وسایل مورد نیاز برای حمام ترک را می‌فروشند نیز به شما معرفی کنیم که هم برای استفاده خودتان می‌توانید بخرید و هم به‌عنوان سوغاتی برای عزیزان‌تان.

اگر شما هم دوست دارید برای تجربه حمام ترک در خواستگاه اصلی آن به این کشور سفر کنید، برای انتخاب تور ترکیه، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

حمام کیلیچ علی پاشا

حمام کیلیچ علی پاشا

حمام کیلیچ علی پاشا (Kilic Ali Pasa Hamam) یکی از آثار معماری معمار سینان، معمار مشهور عثمانی‌ها، بین سال‌های ۱۵۸۳ تا ۱۵۸۷ بنا شد تا نیروهای ارتش نیروی دریایی عثمانی از آن استفاده کنند. برای اینکه ترک‌ها بتوانند این حمام را دوباره افتتاح کنند، به مدت ۷ سال به‌صورت فشرده اینجا را مرمت و بازسازی کردند.

زیر یکی از بزرگ‌ترین گنبدهای معمار سینان (۱۴ متر عرض و ۱۷ متر ارتفاع) آجرکاری‌ها و قاب‌های چوبی سبک نور طبیعی خورشید را به داخل حمام سوق می‌دهد و صحنه بسیار زیبایی ایجاد می‌کند. بعد از اینکه یک لیوان شربت خانگی خوردید، یکی از کارکنان شما را به سمت حمام مرمر هدایت می‌کند که آنجا دلاک‌ها به مشتریان خدمات‌رسانی می‌کنند. اگر می‌خواهید علاوه بر پکیج‌های اصلی حمام، خدمات بیشتری دریافت کنید، می‌توانید درخواست ماساژ هم کنید.

حمام خرم سلطان ایا صوفیه  

یکی دیگر از شاهکارهای معماری معمار سینان، حمام خرم سلطان ایا صوفیه است که به درخواست خرم سلطان، همسر مشهور سلطان سلیمان بزرگ ساخته شده

یکی دیگر از شاهکارهای معماری معمار سینان، حمام خرم سلطان ایا صوفیه (The Ayasofya Hurrem Sultan Hamam) است که به درخواست خرم سلطان، همسر مشهور سلطان سلیمان بزرگ ساخته شده است. این حمام بین مسجد کبود و مسجد ایاصوفیه قرار دارد و قبل از اینکه در سال ۲۰۰۸ بازسازی، مرمت و دوباره به روی عموم باز شود، سال‌های زیادی بسته بود.

داخل حمام ترکیب زیبایی از چوب تیره رنگ و مرمر را مشاهده خواهید کرد؛ علاوه بر این اشیای تاریخی مثل حوضچه‌های مرمری که شیرهای آب طلایی دارند نیز در حمام خرم سلطان ایا صوفیه وجود دارد و با آمدن به اینجا با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ هم حمام ترک را تجربه می‌کنید و هم از یک بنای تاریخی بازدید می‌کنید.

در این حمام ۴ پکیج به مشتریان عرضه می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید؛ از پکیج اولیه تا ماساژدرمانی و ماسک خاک رس و... بعد از حمام هم می‌توانید دیسی از میوه‌های تازه را سفارش دهید که در سینی‌های سنتی عثمانی سرو می‌شود.

از کجا وسایل لازم برای حمام ترک را بخریم؟

حمام جنیفر 

وسایل حمام ترک

هر چیزی که از اینجا بخرید، فروشندگان کیفیتش را تضمین می‌کنند

حمام جنیفر (Jennifer’s Hamam) با کمک ۷ خانواده بافنده ترک که در حومه شهر زندگی می‌کنند، اداره می‌شود و در آن می‌توانید حوله‌های زیبا، روسری، رومیزی، حوله‌های نازک ترکی و رخت‌های حمامی که کار دست و حاصل نساجی سنتی از پنبه ارگانیک، کتان یا ابریشم هستند، پیدا کنید. هر چیزی که از اینجا بخرید، فروشندگاه کیفیتش را تضمین می‌کنند، اما شاید انتخاب از بین اجناس رنگ به رنگ زیبا کار دشواری باشد.

محصولات طبیعی عبدالله

محصولات طبیعی عبدالله ترکیه

در فروشگاه محصولات طبیعی عبدالله می‌توانید بهترین صابون‌های طبیعی، حوله‌های ۱۰۰ درصد پنبه‌ای، شال‌های دست‌دوز و لوازم مورد نیاز برای حمام سنتی را پیدا کنید. اگر در بازار بزرگ برای پیدا کردن محصولات طبیعی عبدالله گم شدید، از مغازه‌دارها بپرسید ببینید خیابان فرش فروش‌‌ها کجا است. اگر این خیابان را پیدا کردید، به‌راحتی می‌توانید این فروشگاه را نیز بیابید. 

Peche de Malle

Peche de Malle

پشتمال (Pestemal که نوعی حوله نازک حمام سنتی است) در این فروشگاه با هر رنگ، بافت و ضخامت قابل تصوری به فروش می‌رسد. حتما شما هم وسوسه می‌شوید که چند تا از این حوله‌ها بخرید تا در منزل‌تان هم از آن‌ها استفاده کنید. اینجا همچنین می‌توانید صابون‌های طبیعی روغن زیتون و رخت‌های زیبای حمام پیدا کنید. 

اگر می‌خواهید روزی به این شهر سفر کنید و قبل از سفر تمامی جاذبه‌ها، مراکز خرید، فروشگاه‌ها و حمام‌های سنتی آن را بشناسید و برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات