ورزش روزانه در زمان مشابه، کلید ثابت نگاه داشتن وزن

اختصاص زمانی برای ورزش می‌تواند یک چالش واقعی باشد که ما را برای سریع دویدن یا تنظیم جلسات باشگاه در اوقات فراغت، تحت‌فشار می‌گذارد.

شواهد جدید نشان می‌دهند اگر واقعاً می‌خواهید از ورزش کردن بیشترین بهره را ببرید، بهتر است هر روز در زمان مشابهی آن را انجام دهید. یافته‌های پژوهشگران مؤسسه‌ی پزشکی براون آلبرت (Brown Alpert) در ایالات‌ متحده نشان می‌دهد مهم نیست فردی باشید که در سحرگاه آرام می‌دوید یا در این هنگام دوچرخه‌سواری می‌کنید؛ کلید اصلی در کاهش وزن، ثبات و پیگیری است.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اظهار می‌کند هر فرد برای حفظ سلامتی به حداقل دو ساعت و نیم فعالیت بدنی ملایم در هفته احتیاج دارد. برخلاف تمرینات یک دقیقه‌ای در مکان‌ها و زمان‌های مختلف، باید در هر جلسه حداقل ۱۰ دقیقه ورزش برای افزایش‌ دادن ضربان قلب انجام شود. اگر از تناسب اندام برخوردار هستید و در وضعیت خوبی از سلامتی قرار دارید، احتمالاً نیاز خود به ورزش را برآورده کرده‌اید؛ اما بسیاری از افرادی که با پایین نگه‌داشتن وزنشان مشکل دارند اغلب در تقلا برای انجام ورزش‌های مورد نیازشان هستند.

با استفاده از نتایج نظرسنجی روی فعالیت‌های بدنی ۳۷۵ نفر که با هدف کاهش وزن ورزش می‌کردند، پژوهشگران متوجه یک رابطه‌ی قوی بین مدت‌زمان ورزش و سطوح متوسط تا شدید تمرین در زمان‌های یکسان از روز شدند. تقریباً نیمی از داوطلبان افراد سحرخیزی بودند که قبلاً توسط برخی از همین پژوهشگران در تحقیق دیگری تحت مطالعه قرار گرفته بودند و نشان دادند فعالیت بدنی در ابتدای روز مفید است. اولویت دادن به چنین نظمی، می‌تواند تمامی فعالیت‌های روزمره انسان را تحت تأثیر قرار دهد.

Exercise / ورزش

آنچه ما برای انجام آن‌ زمان مشخصی را تعیین می‌کنیم؛ مثل رساندن کودکان به مدرسه، رفتن به محل کار و حضور در گردهمایی‌های اجتماعی واقعاً کارهایی نیستند که آگاهانه به فکر کردن در مورد آن‌ها بپردازیم. این رفتارهای تکراری بدون فکر، به ناخودآگاه بودن حلقه‌های روانشناسی اشاره دارد و قبلاً اهمیت آن‌ها وقتی با یک برنامه ورزشی همراه می‌شوند، ثابت شده است. با تمرکز فعال بر ایجاد فاصله بین یک پیاده‌روی سریع یا یک جلسه تردمیل، احتمالا می‌توانیم به‌جای ورزش مداوم، دقایق فعالیت بالابرنده‌ی ضربان قلب را کاهش دهیم. رمز کار این است که ورزش را به یک سری قرارهای تعیین‌شده موجود در صف‌های ذهنیتان وابسته کنید. به این صورت تلاش لازم برای شروع ورزش را کاهش داده و به خودتان انگیزه می‌دهید.

شما ممکن است در ساعت ۷:۳۰ سوار مترو شوید، یک سری تمرینات قلبی کوتاه در باشگاه نزدیک اداره انجام دهید و سپس در ساعت ۹ صبح پشت میزتان بنشینید. یا فردی شب‌زنده‌دار باشید که هنگام برگشت به خانه، دو انجام می‌دهید. پیاده‌روی تا ایستگاه قطار یک عادت است اما به‌حساب نمی‌آید؛ زیرا ورزش‌های جانبی مثل این فقط وقتی مفید خواهند بود که قلب را وادار به تلاش و تپش بیشتر کنند.

پژوهشگران بیان کرده‌اند که تمرین مکرر در شرایط ثابت مثلاً در زمان خاصی در هر روز در مکان یکسان می‌تواند وابستگی‌های ورزشی منظمی ایجاد کند. چنین برآوردی به‌خودی‌خود فقط می‌تواند تا جایی پیش رود که نشان دهد چه چیزی باعث پیچیده شدن عادات ورزشی می‌شود. انگیزه‌های فردی را نیز نمی‌توان در نظر نگرفت و قبل از اعلام هر ادعای قطعی در این زمینه تحقیق بیشتری موردنیاز است.

Exercise / ورزش

لی شوماخر، نویسنده‌ی اول این مقاله می‌گوید:

برای اشخاصی که در ابتدا سطوح فعالیت بدنی پایینی دارند، مهم است تعیین شود که چه زمان مشخصی از روز به‌منظور توسعه‌ی یک عادت فعالیت بدنی در آن‌ها مفیدتر است.

در سراسر جهان، کمتر از یک‌سوم از خانم‌ها و نزدیک به یک‌چهارم آقایان، هیچ سطح خاصی از فعالیت بدنی را انجام نمی‌دهند که آن‌ها را در حد مناسبی از سلامتی نگه دارد. بدون تردید دلایل این مسئله پیچیده و مختلف هستند و همچنین به نظر می‌رسد با میزان اوقات فراغت که خارج از اختیار افراد است، ارتباط دارد. ورزش کردن مرتب برای افراد پرمشغله، دشواری‌هایی دارد؛ اما اختصاص ۱۵۰ دقیقه از وقتتان طی هفته بسیار مهم است. یک زمان را انتخاب کنید و به آن وفادار بمانید.

منبع sciencealert

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید