خرید خودروی بی‌نقص فولکس واگن پاسات از دیوار

جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروسازی آلمانی فولکس واگن که به دستور آدولف هیتلر و برای ساخت خودروی مردمی تأسیس شد، بیش از ۸۰ سال قدمت و تجربه دارد.
تبلیغات

از چنین خودروساز آلمانی توقعی به جز مهندسی دقیق، کیفیت و نوآوری نداریم. در این نوشتار از سایت دیوار با معرفی مدل فولکس واگن پاسات (Volkswagen Passat) با شما همراه خواهیم بود.

شرکت ماموت خودرو این مدل را به ایران وارد کرد. اگر خودروی صفر بخرید، شرکت ماموت تا ۵ سال یا معال ۱۵۰ هزار کیلومتر آن را گارانتی خواهد کرد؛ اما متاسفانه شرکت واردکننده فعلا فروش پاسات را متوقف کرده است. بیشتر پاسات‌هایی که به ایران وارد شده‌اند، تقریبا نو یا صفر کیلومتر و مربوط به سال ۲۰۱۸ میلادی هستند.

سدان خانوادگی فولکس واگن پاسات یک خودروی شیک و زیبا است. کیفیت این خودرو با خودروهای مهندسی شده و با کیفیت ژاپنی برابری می‌کنند. این خودرو در سطح کیفی و ایمنی بسیار بالایی قرار دارد و تنها ایراد آن هزینه‌ی نگه‌داری بالا در مقایسه با رقبایش است. اگر خرید خودروی آلمانی و باکیفیت را دوست دارید، پاسات در دسترس‌ترین گزینه به حساب می‌آید.

دیوار

بررسی فنی

در قلب فولکس واگن پاسات یک پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری با توربو شارژ وجود دارد که می‌تواند ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند و گشتاورش به ۲۵۰ نیوتون متر می‌رسد. تخت گاز بروید و تنها در ۷.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهید رسید. حداکثر سرعتی که می‌توانید با این خودرو تجربه کنید، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو یک نمونه‌ی هیبریدی نیز دارد که شاید در سال‌های آینده به ایران وارد شود، اما تاکنون خبری از واردات آن نبوده است.

زمان تعویض دنده‌ها هیچ ضربه‌ای به بدنه‌ی خودرو وارد نمی‌شود. دنده‌ها به لطف جعبه‌دنده قوی دقیقا در زمان درست  و بدون هیچ مزاحمتی تعویض می‌شوند. برای این مدل از جعبه‌دنده ۷ سرعته و دو کلاچه استفاده می‌کنند. لذت سواری با پاسات را هیج وقت فراموش نخواهید کرد.

این خودرو مصرف سوخت بسیار پایینی دارد. به ازای هر صد کیلومتر (به‌صورت ترکیبی) کافی است فقط ۵.۸ لیتر بنزین در باک بریزید. از نظر قدرت فنی و کیفیت، پاسات می‌تواند رتبه‌ای مشابه ماشین کیا اپتیما و تویوتا کمری به دست آورد.

دیوار

کابین و آپشن‌ها

امکانات و آپشن‌ها پاسات جذابند و یکی از دلایل استقبال از فروش خودرو مذکور هستند. داخل کابین شبیه به خودروهای آمریکایی و البته ساده است. فضای کافی برای نشستن تمام سرنشینان؛ حتی افراد بلند قامت وجود دارد.

سیستم مولتی مدیا پیشرفته با نمایشگر بین ۶ تا ۹.۲ اینچی (بسته به نسخه‌ی خریداری شده)، اتوپارک با حسگر فاصله، کروز کنترل، فرمان برقی و حساس به سرعت، شیفتر پشت فرمان، دوربین دید ۳۶۰، صندلی برقی هوشمند حافظه‌دار، کمربند پیش کشنده و سه نقطه‌ای برای همه‌،‌ کیسه هوا (پرده‌ای، جانبی، جلو)، استارت دکمه‌ای، کی‌لس، استاپ استارت، اتو هولد، کولر دیجیتال، ‌سانروف پاناروما، صندلی برقی با قابلیت تنظیم گودی کمر و ماساژ، صفحه نمایشگر با قابلیت نمایش موقعیت، اگزوز دوبل،‌ حسگر عقب و جلو، حسگر باران، آینه‌های برقی با حافظه و گرمکن، قفل ضد سرقت برای رینگ‌های ۱۸ آلومینیومی، چراغ مشایعت،‌ چراغ‌های هوشمند، چراغ روز، ترمز دیسکی، میرر لینک یا ارتباط هوشمند با تلفن همراه و... از آپشن‌های پاسات هستند.

برخی از این آپشن‌ها سفارشی هستند و ممکن است در نسخه‌ی پایه وجود نداشته باشند. با توجه به آپشن‌های ایمنی که برای سرنشینان عقب در نظر گرفته‌اند، پاسات یکی از ایمن‌ترین خودروهای سدان خانوادگی است. پاسات در آزمون ایمنی سنجی تصادفات یورو انکپ ۵ ستاره را به دست آورده و همچنین در آزمون آمریکایی مشابه‌ای از مؤسسه‌ی IIHS به‌عنوان یکی از امن‌ترین سدان‌های موجود در آمریکا شناخته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات