Corsair شرکت Origin PC را خرید

پنج‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کورسیر، شرکت فعال درزمینه‌ی ساخت کامیپوتر، شرکت اوریجین پی‌سی را خرید. البته، اوریجین پی‌سی همچنان به‌عنوان برندی مجزا به‌کار خود ادامه خواهد داد.
تبلیغات

کورسیر (Corsair) روز گذشته اعلام کرد اوریجین پی‌سی (Origin PC) را خریده است. اوریجین پی‌سی شرکت خوش‌نام آمریکایی درزمینه‌ی ساخت کامپیوترهای شخصی است که همچنان به‌عنوان برندی مجزا از کورسیر به ساخت کامپیوترهای سفارشی مخصوص گیمینگ و ورک‌استیشن‌ها ادامه خواهد داد. البته، از حالا اوریجین پی‌سی بیشتر، از محصولات ساخت کورسیر در سیستم‌های خود استفاده خواهد کرد. شایان ذکر است هر دو شرکت مذکور شرکت‌هایی خصوصی هستند.

هنوز کورسیر شرایط مربوط به این خرید را منتشر نکرده و تنها نکته‌ای که به آن اشاره کرده، این است که اوریجین پی‌سی همچنان به‌عنوان برندی مجزا باقی خواهند ماند و فعالیت‌های این شرکت نیز ازطریق دفترهای فعلی آن در فلوریدا انجام خواهد شد. پس از اینکه کورسیر خرید شرکت اوریجین پی‌سی را نهایی کند، این شرکت همچنان محصولاتش ازجمله Vengeance PC و کورسیر وان و کورسیر وان‌پرو را با برند خود تولید خواهد کرد. آن‌طورکه پیداست، تیم‌های فعال در هر دو شرکت مذکور همانند روال گذشته‌، به ضمانت‌های ارائه‌شده و پشتیبانی از محصولات خود ادامه خواهند داد.

اوریجین پی سی

ازآنجاکه تخصص کورسیر در تجهیزات کامپیوتری است، جای تعجب نیست که اوریجین پی‌سی به‌مرور زمان بیشتر از سخت‌افزارهای کورسیر در تولید محصولات خود استفاده کند. در آینده‌ی نزدیک، اوریجین پی‌سی استفاده از سیستم‌های سفارشی خنک‌کننده‌ی مایع سری هیدرو ایکس کورسیر را آغاز خواهد کرد. علاوه‌بر‌این، محصولات اوریجین پی‌سی با نرم‌افزار iCue کورسیر یکپارچه خواهد شد تا بدین‌طریق قابلیت همگام‌سازی نور و نظارت بر عملکرد سیستم را به محصولات خود اضافه کند. با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، در آینده‌ی نزدیک با ادغام و همکاری دو شرکت یادشده، محصولات جدیدی از آن‌ها معرفی خواهد شد.

اندی پائول، مؤسس و مدیرعامل کورسیر در این‌ باره گفت:

درحالی‌که بازار کامیپوترهای گیمینگ و نیز تعداد کاربران این سیستم‌ها و افرادی که از کنسول‌ها به پی‌سی روی آورده‌اند، در حال گسترش است، می‌خواهیم در آمریکای‌شمالی مشتریان بیشتری جذب کنیم که به‌جای ساخت کامپیوتر، محصولات ما را برای خرید ترجیح دهند. با تخصص اوریجین پی‌سی در شخصی‌سازی سیستم‌های گیمینگ خانگی و قدرت کورسیر در افزایش و بهبود عملکرد سخت‌افزار پی‌سی‌ها و اکوسیستم iCue، خوش‌بین هستیم که تلاش‌هایمان تجربه‌ی گیمینگ جهانی جدیدی برای کاربران این حوزه به‌ارمغان بیاورد.

کورسیر در سال ۱۹۹۴ فعالیت خود را شروع کرد و در ۲۵ سال گذشته، تمرکز اصلی این شرکت بر ماژول‌های حافظه‌ی رده‌بالا بوده است. این شرکت با گسترش‌یافتن بازار سخت‌افزارهای قدرتمند، تنوع خود را گسترش داده و حالا محصولاتی مثل کیس‌ پی‌سی، حافظه‌های ذخیره‌سازی NAND، سیستم‌های خنک‌کننده‌ی مایع، صفحه‌کلید، ماوس، PSU و حتی کامپیوترهای گیمینگ را هم تولید می‌کند.

اوریجین پی سی

در سال ۲۰۰۹ و پس از اینکه دل شرکت الیِن‌وِر (Alienware) را خرید، یکی از کارکنان سابق الین‌ور اوریجین پی‌سی را تأسیس کرد. این شرکت اساسا با سیستم‌های دسکتاپ قدرتمند و رده‌بالا و سفارشی‌سازی‌شده‌ی خود معروف است.

اوریجین پی سی

کورسیر با خرید اوریجین‌ پی‌سی با یک تیر چند نشان زده است: ۱. در بازار سیستم‌های گیمینگ رده‌بالا و سیستم‌های دسکتاپ ورک‌استیشن، فرصت‌های بیشتری دردسترس کورسیر قرار می‌گیرد؛ ۲. کورسیر به بازار نوت‌بوک‌های پرچم‌دار وارد می‌شود؛ ۳. کانال‌های فروش بسیاری برای قطعات و لوازم جانبی دراختیار کورسیر قرار می‌گیرد؛ ۴. کورسیر به شرکتی بزرگ‌تر تبدیل خواهد شد و طبعا اقتصاد این شرکت نیز در سطح بالاتری قرار می‌گیرد و درنتیجه، باعث می‌شود کورسیر بتواند با شرکای تجاری بزرگ‌تر و تأمین‌کنندگان برتر همکاری کند.

کوین واسیلوسکی، مدیرعامل اوریجین پی‌سی، درباره‌ی این موضوع گفت:

کورسیر شریک تجاری بسیار عالی است که به اوریجین پی‌سی در طی‌کردن مسیر خود کمک می‌کند. کورسیر به‌عنوان شرکتی با محصولات باکیفیت و قدرتمند شناخته شده است که با زمینه‌ی کاری اوریجین پی‌سی همخوانی بسیار خوبی دارد. اوریجین پی‌سی و کورسیر با همکاری یکدیگر می‌توانند سیستم‌های شگفت‌انگیز جدیدی بسازند که تجربه‌ی کاربری بهتری از داشتن کامپیوتر گیمینگ سفارشی‌سازی‌شده و شخصی‌سازی‌شده به کاربر ارائه خواهد داد.

دیدگاه شما درباره‌ی خرید جدید کورسیر چیست؟  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات