خودروهای جدید سالین رونمایی شدند؛ بازگشت ابرخودرو S7

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت خودروسازی سالین آمریکا اقدام به رونمایی از دو محصول جدید شامل یک کراس‌اور و یک مدل برقی کرده است که در بازار چین به فروش خواهند رسید.
تبلیغات

چند هفته‌ای است که برند سالین وارد بازار چین شده است. این خودروساز آمریکایی که بیشتر به خاطر تیونینگ فورد موستانگ و تولید ابرخودرو سالین S7 شناخته می‌شود؛ حالا در چین از یک خودروی برقی و یک مدل کراس‌اور رونمایی کرد. سالین برای طرفداران خود یک خبر خیلی خوب هم دارد و آن بازگشت دوباره‌ی سوپر اسپرت S7 به خط تولید است. البته تولید این سوپر اسپرت به‌صورت محدود خواهد بود.

saleen electric car

خودروی شهری الکتریکی سالین با نام Maimai شناخته می‌شود و از یک موتور برقی ۱۰۷ اسب بخاری استفاده می‌کند. گرچه قدرت این خودرو خیلی بالا نیست ولی در عوض شعاع حرکتی ۳۰۵ کیلومتر دارد که برای تردد شهری بسیار مناسب است. 

saleen cuv

همان‌طور که در تصاویر می‌بینید خودروی برقی سالین چندان ظاهر خاص و زیبایی ندارد و بدنه‌ی آن نیز دارای روکش پلاستیکی است. این خودرو ابعاد بسیار کوچکی دارد و تنها ۲ سرنشین را می‌تواند حمل کند. سالین نسخه‌ی اسپرت Maimai را هم تولید خواهد کرد که نمای جلوی متفاوتی دارد و یک اسپویلر نیز در عقب آن نصب می‌شود. 

saleen electric car

خودروی بعدی سالین برای بازار چین یک کراس‌اور با نام MAC است. در نمای جلوی این کراس‌اور جلو پنجره‌ی کشیده دیده می‌شود که در دو سمت آن چراغ‌های LED قرار دارند. نمای جلوی این مدل تهاجمی است و بدنه‌ی آن نیز روکش پلاستیکی دارد. از دیگر مشخصه‌های کراس‌اور سالین می‌توان به سقف شیب‌دار آن اشاره کرد. 

saleen cuv

MAC از یک پیشرانه‌ی احتراق داخلی با قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتون‌متر استفاده خواهد شد. اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی MAC منتشر نشده است اما انتظار می‌رود که به سیستم چهار چرخ محرک هم مجهز باشد.

saleen electric car

در انتها به جذاب‌ترین خبر سالین یعنی بازگشت ابرخودرو S7 می‌رسیم. مدل جدید با نام S7 Le Mans به تعداد محدود تولید خواهد شد. در قلب این ابرخودرو از پیشرانه‌ی V8 فورد با حجم ۷ لیتر و دو  توربوشارژر استفاده شده است که می‌تواند ۱۵۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. به‌گفته‌ی سالین، S7 لمان می‌تواند سرعت خود را در ۲.۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت را هم دارد. 

saleen s7

تولید S7 لمان شروع شده و در حال حاضر یک دستگاه از آن برای فروش آماده است. با وجود اینکه سالین امروز در مالکیت شرکت چینی قرار دارد ولی ساخت مدل S7 همچنان در کالیفرنیا انجام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات