کاربری متفاوت خودروهای اجاره‌ای در ژاپن

سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌های کرایه‌ی خودرو در ژاپن به‌تازگی دریافته‌اند که برخی افراد این کشور از خودروهای آن‌ها به‌جای رانندگی، برای کارهایی مانند چرت‌زدن، غذاخوردن، تماشای تلویزیون و شارژ گوشی استفاده می‌کنند.
تبلیغات

معمولا خودروهای اجاره‌ای به‌عنوان وسیله‌ی حمل‌ونقل و انتقال افراد از جایی به‌جای دیگر استفاده می‌شوند؛ اما در ژاپن، مردم استفاده‌های دیگری هم از خودرو می‌کنند. شرکت‌های اریکس (Orix) و تایمز۲۴ (Times24) که درزمینه‌ی ارائه‌ی خدمات کرایه‌ی خودرو فعالیت می‌کنند، اخیرا دریافته‌اند بسیاری از خودروهایی که ژاپنی‌ها اجاره می‌کنند برای رانندگی استفاده نمی‌شوند.

car-sharing / کرایه خودرو

به‌عنوان مثال، مردی ۳۱ ساله اغلب خودروها را برای خوابیدن یا غذاخوردن اجاره می‌کند. این فرد می‌گوید:

من خودرو را برای خوردن یک وعده‌ی غذایی که در فروشگاه خریدم، اجاره کردم؛ زیرا نتوانستم جای دیگری برای خوردن پیدا کنم. معمولا تنها مکانی که می‌توانم در طول روز و محل کار چرت بزنم، کافی‌نت است؛ اما کرایه‌ی خودرو برای خواب، تنها چندصد ین (چند دلار) هزینه دارد که تقریبا با هزینه‌ی کافی‌نت برابری می‌کند. 

در ژاپن، می‌توان با هزینه‌ی حدود ۴۰۰ ین (کمتر از ۴ دلار) خودروها را ۳۰ دقیقه اجاره کرد و از حدود ۱۲ هزار پارکینگ موجود بهره برد. مشتریان می‌توانند آن‌ها را برای چند ساعت یا یک روز کامل ازطریق اپلیکیشن روی گوشی هوشمند رزرو کنند.

تعدادی از کاربران خودروهای اجاره‌ای گفته‌اند از خودرو اجاره‌ای برای شارژ دستگاه‌های شخصی خود و به‌عنوان مکانی برای برقراری تماس‌های تلفنی استفاده می‌کنند. علاوه‌براین، کارمندان ژاپنی از خودرو به‌عنوان مکانی برای تماشای تلویزیون و تعویض لباس و حتی درازکشیدن و استراحت بهره می‌برند. یکی از این افراد گفت حتی وقتی قفسه‌های عمومی اجاره‌ای پر بودند، از خودروهای کرایه‌ای به‌عنوان مکانی برای نگه‌داری کیف و سایر وسایل استفاده می‌کردند. 

car-sharing / کرایه خودرو

 یکی از مسئولان ارشد روابط‌عمومی شرکت اریکس در این زمینه گفت:

رانندگان باید پیشرانه‌ی خودروها را زمانی‌که رانندگی نمی‌کنند، خاموش کنند و ما به مشتریان خود توصیه نمی‌کنیم از این وسایل نقلیه برای اهدافی غیر از رانندگی استفاده کنند. معتقدیم بهتر است خودروهای ما برای رانندگی استفاده شوند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات