درآمدزایی تولیدکنندگان پادکست در ایران تسهیل می‌شود

تولید پادکست در سال‌های اخیر در ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده است و خدمات تولید و توزیع این نوع از محتوا طرفداران زیادی دارد.

در سال‌های اخیر، تمایل به تولید و مصرف انواع محتوای صوتی در میان کاربران ایرانی افزایش یافته است. امروزه، تولیدکنندگان متعددی به ساخت پادکست یا ارائه‌ی کتاب صوتی مشغول شده‌اند و پلتفرم‌‌های متنوعی هم با تمرکز روی این حوزه فعالیت می‌کنند. دراین‌میان، «شنوتو» از فعالان قدیمی محسوب می‌شود که روزانه میزبان چندصدهزار کاربر علاقه‌مند به محتوای صوتی است.

شنوتو پنج سال پیش فعالیت در فضای محتوای صوتی را شروع کرد و اکنون علاوه‌بر میزبانی و توزیع انواع پادکست و کتاب صوتی، با تولیدکنندگان متعددی هم همکاری می‌کند. همکاران شنوتو علاوه‌بر دریافت خدمات میزبانی و توزیع، در ساخت پادکست نیز از این شرکت منابع دریافت می‌کنند. از موارد همکاری شنوتو با تولیدکنندگان می‌توان به دراختیارگذاشتن استودیو، صدابردار، ویرایشگر و گرافیست برای پادکست اشاره کرد.

شنوتو

شنوتو خود را بزرگ‌ترین شبکه‌ی پادکستی ایران می‌داند و با شرکت‌های معتبر صنعت پادکست همچون کست‌باکس هم همکاری می‌کند. درواقع، شنوتو نماینده‌ی کست‌باکس در ایران محسوب می‌شود و در توسعه‌ی بخش‌های فارسی آن اپلیکیشن نیز همکاری کرده است. سخن‌گوی شنوتو علاوه‌بر موضوعات مذکور، مزیت سرویس خود را تولیدکنندگی در فضای پادکست ایرانی می‌داند.

سرویس میزبانی و توزیع محتوای صوتی شنوتو، تابه‌امروز مدل درآمدی درخورتوجهی نداشته است. در برنامه‌های جاری توسعه‌ای، سرویسی به‌نام «شنوتو پلاس» عرضه خواهد شد که درآمدزایی را برای تولیدکنندگان تسهیل می‌کند. شنوتو برخی از پادکست‌های خاص تولیدی خود و پادکست‌هایی را که تولیدکنندگان تصمیم به درآمدزایی دارند، در بخش شنوتو پلاس ارائه می‌کند. به‌هرحال، با توجه به افزایش علاقه‌ی بدنه‌ی جامعه به پادکست در سال‌های اخیر، رشد درآمد و رشد استارتاپ‌هایی مانند شنوتو دورازانتظار نخواهد بود.

منبع زومیت

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید