استخدام پاره‌وقت نیروی کار ماهر به‌ کمک پلتفرم آنلاین استارتاپی فراهم می‌شود

شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
خدمات اتصال کارفرمایان و نیروی انسانی ماهر از موضوعات مهم فعالیت استارتاپ‌ها در الکام استارز هستند که برخی از آن‌ها روی استخدام پاره‌وقت متمرکز شده‌اند.
تبلیغات

زومیت در الکامپ ۹۸ با تعدادی از استارتاپ‌های حاضر در سالن‌های الکام استارز صحبت کرد. ارتباط نیروی کار ماهر با کارفرمایان از موضوعات پرطرفدار در میان استارتاپ‌های امسال بود که با توجه به افزایش تمایل جوانان به شغل‌های دورکاری و موقت، رویکردی پیش‌بینی‌پذیر محسوب می‌شد.

پرکاران یکی از استارتاپ‌های پلتفرمی ارتباط نیروی کار با کارفرما است که در الکام استارز ۹۸ حضور داشت. علی زارعی، بنیان‌گذار پرکاران، هدف از راه‌اندازی پلتفرم را ایجاد فرصت‌های کاری برای گروه‌های کمتر شناخته‌شده‌ی جامعه بیان می‌کند. او با اشاره به نمونه‌های متعدد موجود سرویس‌های کاریابی، تمایز گروهش را خدمت‌رسانی به گروه‌هایی همچون دانشجویان، زنان خانه‌دار، معلولان و دیگر افراد مشابه بیان می‌کند.

بنیان‌گذار پرکاران تمرکز ویژه‌ای بر امتیازهای اشتغال‌زایی و فعالیت گروه‌های کوچک جامعه می‌کند. از دیدگاه او، ایجاد فرصت اشتغال برای چنین افرادی، علاوه‌بر تأثیرگذاری بر فضای اقتصادی کشور و جامعه، بر وضعیت روحی و روانی آن‌ها نیز تأثیر خواهد گذاشت. به‌ بیان‌ دیگر، فردی که با استفاده از هر روش و ابزاری، زمان خالی خود را به اشتغال تبدیل می‌کند، علاوه‌بر بهبود وضعیت اقتصادی، احساس بهتری هم در زندگی دارد.

porkaran

پلتفرم پرکاران تفاوت عمده‌ای با سرویس‌های مشابه ارتباط نیروی ماهر با کارفرما دارد. اکثر سرویس‌های موجود روی پروژه‌های کامپیوتری یا اینترنتی متمرکز می‌شوند یا استخدام طولانی‌مدت افراد را در نظر می‌گیرند. در پرکاران، نیروی کاری که هر مهارتی از خدمات کامپیوتری تا حضوری (مانند کارهای ساختمانی، نقاشی و...) داشته باشد، امکان ارتباط با کارفرمایان متعدد را خواهد داشت. به‌علاوه، استخدام موقت یا شغل‌های یک‌‌بارانجام (مانند خدمات منزل یا تأسیسات) در پلتفرم پرکاران بیشتر یافت می‌شوند.

پرکاران با بهره‌گیری از مشاوره‌ی کارشناسان بهزیستی، تمرکز خود را علاوه‌بر ایجاد فرصت درآمدزایی، انتقال حس خوشایند به افراد جامعه را نیز جزو اهداف خود می‌داند. بنیان‌گذار این استارتاپ به‌نوعی بخشی از اهداف تیم خود را مسئولیت اجتماعی بیان می‌کند؛ به‌ همین‌ دلیل در سال اول فعالیت، تمامی خدمات را به‌صورت رایگان به کارفرمایان و کارجویان ارائه می‌کند. البته در سال‌های آتی، خدماتی همچون نمایش ویژه‌ی آگهی‌های استخدامی، هزینه‌هایی برای کارفرمایان به‌همراه خواهد داشت.

پس از ارتباط کارفرما و کارجو در پلتفرم پرکاران، انجام کار و مراحل بعدی تأیید و پرداخت هزینه به‌صورت رودررو بین آن‌ها انجام می‌شود. به‌ بیان‌ دیگر، پرکاران فرایندهای تأیید پرداخت یا انتقال وجه را انجام نمی‌دهد و تنها نقش واسطه‌گری ایفا می‌کند.

porkaran

علی زارعی در پایان مصاحبه، تسهیل فرایندهای موجود در جامعه را از اهداف اصلی استارتاپ‌ها بیان می‌‌کند. او اعتقاد دارد درحال‌حاضر، انواع خدمات استارتاپی به‌صورت سنتی در جامعه ارائه می‌شوند و یکی از برنامه‌های استارتاپ، باید ساده‌سازی فرایندها باشد تا تعداد بیشتری از مردم از خدمات مذکور بهره ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات