فرانک آزور به‌عنوان معمار ارشد بازی به AMD پیوست

چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت AMD، فرانک آزور، از متخصصان باسابقه‌ی دنیای بازی و عضو سابق دل و ایلین‌ور را استخدام کرد. این اتفاق نشان‌دهنده‌ی برنامه‌ی جدی AMD برای توسعه در این بخش است.
تبلیغات

AMD به‌صورت رسمی استخدام فرانک آزور را تأیید کرد. آزور از کارمندان ارشد و سابق شرکت‌هایی همچون دل و ایلین‌ور است و به‌عنوان چهره‌ای مشهور در دنیای بازی شناخته می‌شود. او در AMD وظیفه‌ی مدیریت بخش گیمینگ بین‌پلتفرمی را برعهده خواهد داشت.

استخدام آزور برگ برنده‌ای برای AMD در صنعت بازی خواهد بود. او متخصصی حرفه‌ای محسوب می‌شود که کاملا با دنیای بازی و توزیع آن و تولیدکنندگان سیستم و لوازم جانبی آشنا است. همان‌طورکه گفته شد، آزور سابقه‌ی درخشانی در بخش‌های اختصاصی بازی دل و ایلین‌ور دارد. او با عنوان رسمی «معاون ارشد سازمانی و مدیر معماری راهکارهای اختصاصی بازی» در AMD فعالیت خواهد کرد. آزور زیرنظر مستقیم ساندیپ چناکشو، مدیر گروه گرافیک و رایانش AMD کار می‌کند.

AMD در بیانیه‌ایمرتبط با استخدام آزور، وظیفه‌ی سازمانی او را توسعه‌ی فعالیت‌های بین‌پلتفرمی شرکت اعلام کرد؛ فعالیت‌هایی که با به‌کارگیری ابزارهای متنوع ازجمله پردازنده‌های نیمه‌اختصاصی رایزن و رادئون و پردازنده‌های گرافیکی Instinct و نرم‌افزارهای مرتبط انجام می‌شوند. درنهایت، حضور AMD در بازارهای متنوعی همچون کامپیوتر شخصی و کنسول‌های بازی و ساختارهای ابری بهبود خواهد یافت. کارشناسان با توجه به سوابق آزور از او انتظار دارند نقشه‌ی راهی جامع برای بخش بازی AMD طراحی کند. به‌علاوه، ایجاد پیام و ارزش اختصاصی این شرکت در حوزه‌ی بازی هم جزو برنامه‌ها و اهداف او خواهد بود. درنهایت، اجرای برنامه‌هایی در مسیر اهداف و نیازهای کاربران نهایی محصولات، مهم‌ترین دستاورد مدیر جدید AMD خواهد بود.

فرانک آزور تخصص فراوان و عمیقی در حوزه‌های گوناگون دارد. او کار خود را به‌عنوان مهندس در ایلین‌ور شروع کرد و بعدا به سمَت مدیر ارشد اجرایی در بخش‌های فروش و بازاریابی رسید. وی در سال ۲۰۰۳، سازمان Alienware Product Group را راه‌اندازی کرد. البته پیش‌ازآن، یکی از مهم‌ترین محصولات تاریخ گیمینگ، یعنی بپ‌تاپ Area-51m را در شرکت تولید کرده بود.

AMD

مدیر جدید AMD درادامه‌ی برنامه‌های توسعه‌‌ای و محصول‌محور خود در ایلین‌ور، طراحی اولین کیس دسکتاپ شرکت به‌نام Predator را رهبری کرد. اولین کیس ایلین‌ور از همان زمان جای خود را در ذهن کارشناسان و کاربران دنیای گیمینگ بازکرد. طراحی اختصاصی برای کاربران حرفه‌ای دنیای بازی با فضایی مناسب و حرفه‌ای برای سخت‌افزارهایی طراحی شده‌اند که تنها برای نیازهای خاص گیمرها است.

در سال ۲۰۰۶، دل شرکت ایلین‌ور را تصاحب کرد و از آن زمان، آزور مسئولیت‌های اجرایی متعددی بر‌عهده گرفت. از میان مسئولیت‌های اجرایی او در شرکت جدید، می‌توان به مدیریت زیرمجموعه‌های Alienware و Dell XPS و بخش جدید Dell G-Series اشاره کرد. شاید آزور را بتوان یکی از دلایلی دانست که امروز دل به بزرگ‌ترین فروشنده‌ی کامپیوترهای شخصی مخصوص بازی تبدیل شده است. او در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۸ گفته بود کسب‌وکار گیمینگ دل به ارزش سه‌میلیارد دلاری رسیده است. در مقام مقایسه، باید بدانید Razer، از فعالان جدی بازار گمینگ، سالانه ۵۰۰ میلیون دلار درآمد دارد.

AMD در صنعت بازی فعالیت مناسبی انجام می‌دهد؛ اما فضای برای رشد هرچه بیشتر آن‌ها وجود دارد. اکنون در بخش کنسول‌های بازی و گرافیک‌های پایین‌رده و میان‌رده، فعالیت مناسبی از AMD می‌بینیم. از طرفی رقابت اصلی و درآمدهای سرشار دنیای گرافیک در فضای گیمینگ کامپیوترهای شخصی قرار دارد. به‌علاوه، AMD بخش مناسبی از بازار بازی در فضای ابری را هم دراختیار دارد که البته، بازار آن‌چنان بزرگی نیست.

درنهایت، استخدام مدیری باسابقه و متخصص برای بخش بازی‌سازی AMD می‌تواند به بهبود فعالیت آن‌ها در این بازار منجر شود. غول‌های پردازنده امروز در حوزه‌های گوناگون پردازش ابری، موبایل، بازی، گرافیک و بسیاری حوزه‌های دیگر باهم رقابت می‌کنند و استخدام نیروهای متخصص از هیچ‌یک از آن‌ها بعید نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات