نیسان اسکای لاین ۲۰۲۰ رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
نیسان از سدان اسکای‌لاین ۲۰۲۰ مجهز به فناوری نیمه خودران پروپایلوت ۲ برای بازار ژاپن رونمایی کرد که در حقیقت نسخه فیس‌لیفت اینفینیتی Q50 است.
تبلیغات

نیسان از مدل جدید سدان اسکای‌لاین (Skyline) برای بازار ژاپن رونمایی کرد که از آخرین فناوری کمک راننده ProPILOT بهره می‌برد. خودروساز ژاپنی می‌گوید پروپایلوت ۲ اولین سیستم کمک راننده در جهان است که رانندگی ناوبری‌شده در بزرگراه را با قابلیت‌های رانندگی خودران در مسیر مستقیم ترکیب می‌کند. سیستم پروپایلوت نیسان برای رانندگی در بزرگراه با امکان تغییر مسیر حرکت ساخته شده است که در ارتباط نزدیک با سیستم ناوبری خودرو عمل می‌کند.

2020 Nissan Skyline / نیسان اسکای لاین

برای استفاده از این قابلیت‌، راننده باید مقصد نهایی خود را در سیستم ناوبری تعیین کرده و مسیری از پیش تعیین‌شده را انتخاب کند. هنگامی که خودرو وارد بزرگراه می‌شود، رانندگان می‌توانند از سیستم رانندگی نیمه خودران بهره بگیرند.

نیسان به اندازه‌ای به این سیستم اطمینان دارد که می‌گوید امکان رانندگی بدون قرار دادن دست روی فرمان را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر هنگامی که خودرو در مسیر مشخصی در حال حرکت است، راننده می‌تواند دست خود را از روی فرمان بردارد، اما برای تغییر مسیر حرکت باید به‌صورت دستی عمل کند. همچنین سیستم پروپایلوت توجه راننده را کنترل می‌کند و اگر راننده قادر به پاسخ دادن به هشدار نباشد، چراغ‌های فلاشر خودرو را روشن کرده و آن را به آهستگی متوقف خواهد کرد.

نیسان اسکای‌لاین ۲۰۲۰ در کنار پروپایلوت ۲.۰، از تعدادی تغییرات ظاهری کوچک از جمله جلوپنجره جدید این شرکت بهره می‌برد. با توجه به گنجاندن طرح دایره‌ای در چراغ‌های عقب LED برای شباهت با مدل‌های قبلی اسکای‌لاین، عقب خودرو همچنان بدون تغییر و شبیه نسخه قبل از فیس‌لیفت باقی می‌ماند.

مشتریان می‌توانند نیسان اسکای‌لاین جدید را در یکی از چهار تیپ ارائه‌شده خریداری کنند: جی‌تی، جی‌تی‌ تایپ P، جی‌تی تایپ SP و 400R. مدل آخر نام خود را از خودرو نمادین نیسان R33 GT-R Nismo 400R می‌گیرد و مانند سایر مدل‌های آن از پیشرانه ۳ لیتری خورجینی ۶ سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه بهره می‌برد. تیپ 400R در حقیقت قدرتمندترین خودرو اسکای‌لاین است که پیشرانه آن می‌تواند ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند؛ در حالی که سه تیپ دیگر از پیشرانه‌ای با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار استفاده می‌کنند. 

نیسان اسکای‌لاین ۲۰۲۰ برای فروش در پاییز امسال در بازار ژاپن برنامه‌ریزی شده است.

دانلود    360P    720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات