ردبول رکورددار سریع‌ترین پیت استاپ تاریخ فرمول یک شد

سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تیم استون مارتین ردبول ریسینگ در گرندپری بریتانیا ۲۰۱۹ فرمول یک، موفق به ثبت رکورد ۱/۹۱ ثانیه برای پیت استاپ و تعویض چهار چرخ خودرو شد.
تبلیغات

اوایل هفته جاری، تیم فرمول یک استون مارتین ردبول ریسینگ در گرندپری بریتانیا ۲۰۱۹ توانست رکورد جدیدی در تاریخ این مسابقات به نام خود ثبت کند. پیست سیلورستون انگلستان میزبان یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های فرمول ۱ فصل جاری بود و تیم ردبول ریسینگ توانست با زمان ۱/۹۱ ثانیه، سریع‌ترین پیت استاپ تاریخ را انجام دهد. 

لوئیس همیلتون روز یکشنبه را با پیروزی گرندپری فرمول یک بریتانیا به پایان برد تا رکورد فوق‌العاده ۶ پیروزی در پیست سیلورستون و جایزه بزرگ بریتانیا را کسب کند. اما این لحظه، تنها رکورد ثبت‌شده در گرندپری بریتانیا ۲۰۱۹ نبود؛ هنگامی که پیر گسلی وارد پیت‌لین شد تا لاستیک‌های فرسوده خود را تعویض کند، تیم ردبول توانستند چهار چرخ خودرو را در زمان ۱/۹۱ ثانیه تعویض کنند. رکورد جدید، ۰/۰۱ ثانیه سریع‌تر از رکورد جهانی قبلی است که سال‌های گذشته توسط تیم‌های ردبول و ویلیامز ثبت شد. 

پیش از این رکورد سریع‌ترین پیت استاپ جهان در تاریخ فرمول یک، در اختیار تیم ویلیامز بود. مکانیک‌های این تیم در گرند‌پری آذربایجان سال ۲۰۱۶، تایرهای خودروی فلیپه ماسا را در زمان ۱/۹۲ ثانیه تعویض کردند. تیم ویلیامز ادعا می‌کند که آن‌ها این کار را در ۱/۸۹ ثانیه انجام داده‌اند، اما برگزارکنندگان مسابقات فرمول یک این زمان را نپذیرفتند. در آن زمان، مدیر تیم ویلیامز گفت که اعتقاد دارد ثبت زمان سریع‌تر ممکن است؛ چیزی که مکانیک‌های ردبول در نهایت آن را ثابت کردند.

از نظر پیت استاپ، ردبول هم‌اکنون در بالاترین رتبه مسابقات فرمول یک قرار دارد. در گرندپری بریتانیا برای امتیاز سریع‌ترین پیت استاپ F1 DHL، تیم ردبول در مجموع ۴۳ امتیاز به دست آورد که ۲۵ امتیاز آن برای تعویض چرخ‌های خودروی پیر گسلی و ۱۸ امتیاز آن نیز برای خودرو مکس وشتاپن در زمان ۱/۹۶ ثانیه بود. در نتیجه ردبول هم‌اکنون با ۲۶۶ امتیاز در صدر جدول پیت استاپ قرار دارد؛ در حالی که ویلیامز با ۷۸ امتیاز اختلاف در جایگاه دوم ایستاده است. 

پیت استاپ ویلیامز

رکوردشکنی ردبول، یکی از سریع‌ترین پیت استاپ‌های کمتر از ۲ ثانیه تاریخ فرمول یک است؛ اما قطعا آخرین آن نخواهد بود. در ادامه شما را به تماشای ویدیوی پیت‌ استاپ فوق‌العاده ردبول دعوت می‌کنیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات