فون واژه؛ خاص بودن در دنیای شماره تلفن ها!

دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شاید شما هم مانند بسیاری ندانید که فون واژه چیست و چگونه می‌توان سیمکارت فون واژه تهیه کرد.
تبلیغات

در حال حاضر یکی از محصولات ارائه‌شده در وب‌سایت‌ ستاره‌سیم خدمات مرتبط با فون واژه است. شما می‌توانید با ورود به بخش فون واژه از امکاناتی مثل تبدیل فون واژه به شماره، فروش فون واژه و تبدیل شماره به فون واژه استفاده کنید، فون واژه خود را خریداری کرده و در منزل تحویل بگیرید.

فون واژه یا Vanity Number را می‌توان یک مسیر تبلیغاتی برای صاحبان کسب‌و‌کار و افرادی که دوست دارند خاص‌تر باشند، در نظر گرفت. این روش می‌تواند جایگزین روش انتخاب شماره تماس‌های رند شده باشد یا در کنار آن مورد استفاده قرار بگیرد.

این روش در واقع بخشی از شماره تلفن شما را با حروف جایگزین می‌کند. چنین ترفندی بیشتر برای کسب و کارهای بزرگی که می‌خواهند شماره تلفن خود را کاملا شخصی‌سازی کنند تا برای کاربران به یاد ماندنی‌تر شود و به صورتی خاص‌تر جلوه کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت‌های بزرگی در دنیا از فون واژه‌ها استفاده می‌کنند. مثلا شماره تلفن سامسونگ در آمریکا 1800Samsung و شماره تلفن اپل 1800Apple است. حروفی که در این شماره تلفن‌ها وجود دارد، هر کدام نمایانگر یک عدد است که با برگرداندن همه حروف به اعداد نظیر آن‌ها، شماره تلفن کامل به دست می‌آید. شاید بپرسید  چه استانداردی برای تبدیل حروف به شماره وجود دارد؟

پیش‌تر استاندارد مورد استفاده کشورهای مختلف برای این تبدیل متفاوت بود اما در چند سال اخیر یک استاندارد واحد برای فون واژه در نظر گرفته شده است. در واقع همان حروفی که روی تلفن‌های خانگی و موبایل‌های صفحه کلیددار استفاده شده و می‌شود، برای تبدیل حروف به شماره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از این روش در ایران هم تاحدودی رواج دارد و برخی شرکت‌ها و افراد برای شخصی‌سازی شماره تماس‌های خود از آن استفاده کرده‌اند. بگذارید برای اینکه با طرز کار فون واژه بیشتر آشنا شوید، از یک مثال استفاده کنیم. مثلا، شماره تلفن 0912printer را درنظر بگیرید. اگر حروف آن را به اعداد تبدیل کنیم، شماره تلفن 09127746837 به دست می‌آید. در واقع مالک این شماره با استفاده از فون واژه کاری می‌کند که به خاطرسپاری شماره تماسش آسان‌تر شده و از شماره تلفن‌های دیگری که با 0912 شروع شده‌اند، متمایز شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات