گرندپری بریتانیا ۲۰۱۹؛ پیروزی همیلتون و مرسدس در روز پرحادثه سیلورستون

یک‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گرندپری فرمول یک بریتانیا ۲۰۱۹ با قهرمانی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس AMG پتروناس به پایان رسید؛ بوتاس و لکلرک در رده‌های دوم و سوم ایستادند.
تبلیغات

رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۱۹ در مرحله‌ی دهم به پیست سیلورستون بریتانیا رسید و امروز شاهد رقابتی پرحادثه و جذاب بین رانندگان تیم‌های حاضر بودیم. پیروزی در گرندپری فرمول یک بریتانیا ۲۰۱۹ نیز همانند هفته‌های گذشته باز هم به تیم مرسدس AMG پتروناس و لوئیس همیلتون اختصاص یافت؛ همیلتون با این پیروزی سومین راننده‌ی پیروز در تاریخ پیست سیلورستون لقب گرفت. والتری بوتاس نیز که در تعیین خط جلوتر از هم‌تیمی خود قرار گرفته بود، در رده‌ی دوم ایستاد. پس از همیلتون و بوتاس، چارلز لکلرک، پیر گسلی و مکس وشتاپن در جایگاه سوم تا پنجم گرندپری بریتانیا قرار گرفتند.

2019 British Grand Prix formula one / گرندپری فرمول یک بریتانیا

سباستین فتل، راننده‌ی کهنه‌کار تیم فراری که از ابتدای فصل در کسب قهرمانی ناکام مانده است، باتوجه‌به جایگاه ششمی در تعیین خط باز هم نتوانست توفیقی در کسب سکو کسب کند. فتل که تا اواسط مسابقه در رده‌ی سوم قرار داشت، با سبقت‌ گرفتن مکس وشتاپن تلاش کرد تا جایگاه خود را پس بگیرد؛ اما تلاش راننده‌ی آلمانی منجر به برخورد با راننده‌ی هلندی ردبول و خروج هر دو راننده از پیست مسابقه شد.

2019 British Grand Prix formula one / گرندپری فرمول یک بریتانیا

در ادامه فتل با جریمه‌ی ۱۰ ثانیه‌ای داوران مسابقه روبه‌رو شد و علاوه بر آن به جایگاهی بهتر از پانزدهم دست نیافت. مکس وشتاپن هم در این مسابقه پشت سر هم‌تیمی جوان خود و در رده‌ی پنجم ایستاد. بدین ترتیب رکورد قهرمانی‌های پیاپی مرسدس بنز باز هم ادامه می‌یابد تا این تیم بتواند فصلی قدرتمند را پشت سر بگذارد.

2019 British Grand Prix formula one / گرندپری فرمول یک بریتانیا

از جمله نکات جالب مسابقه می‌توان به خروج دو راننده‌ی تیم هاس، کوین مگنوسن و رومن گروژان اشاره کرد. آنتونیو جیوویناتزی، راننده‌ی تیم آلفارومئو هم در اواسط مسابقه با اسپین شدن و خروج از پیست، راهی جز خروج از مسابقه نداشت. 

به این ترتیب لوئیس همیلتون از تیم مرسدس‌بنز توانست با ثبت زمان یک ساعت و ۲۱ دقیقه و ۸.۴۵۲ ثانیه در گرندپری فرمول یک بریتانیا ۲۰۱۹ به پیروزی برسد. والتری بوتاس فنلاندی با اختلاف ۲۴/۹۲۸ ثانیه در رده دوم قرار گرفت و شارلز لکلرک نیز با ۳۰.۱۱۷ ثانیه اختلاف نسبت به پیشتاز مسابقه، سوم شد. لوئیس همیلتون، علاوه بر کسب پیروزی توانست رکورد سریع‌ترین دور مسابقه را به نام خود ثبت کند.

رتبه

راننده

امتیاز

۱

لوئیس همیلتون

۲۲۳

۲

والتری بوتاس

۱۸۴

۳

مکس وشتاپن

۱۳۶

۴

سباستین فتل

۱۲۳

۵

شارلز لکلرک

۱۲۰

۶

پیر گسلی

۵۵

۷

کارلوس ساینز

۳۸

۸

کیمی رایکونن

۲۵

۹

لندو نوریس

۲۲

۱۰

دنیل ریکیاردو

۲۲

هم‌اکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون، والتری بوتاس و مکس وشتاپن به ترتیب با ۲۲۳ و ۱۸۴ و ۱۳۶ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز مرسدس‌ AMG پتروناس با ۴۰۷ امتیاز پیشتاز است؛ درحالی‌که فراری و ردبول با ۲۴۳ و ۱۹۱ امتیاز، آن را تعقیب می‌کنند.

رتبه

تیم

امتیاز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۴۰۷

۲

فراری

۲۴۳

۳

ردبول

۱۹۱

۴

مک‌لارن

۶۰

۵

رنو

۳۹

۶

آلفا رومئو

۲۶

۷

ریسینگ پوینت

۱۹

۸

تورو روسو 

۱۹

۹

هاس

۱۶

۱۰

ویلیامز

۰

مرحله‌ی یازدهم از فصل ۲۰۱۹ فرمول یک، روز ۶ مرداد در پیست هاکن‌هایم آلمان برگزار خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات