iFixit نتایج کالبد‌شکافی مک‌بوک پرو جدید 13 اینچی را اعلام کرد

یک‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس نتایج حاصل از بررسی تجهیزات به‌کار رفته در مک‌بوک پرو ۲۰۱۹ توسط سایت iFixit، این دستگاه گزینه‌ی مناسبی از نظر ساده‌بودن تعمیرات به‌شمار نمی‌آید.
تبلیغات

iFixit که در زمینه‌ی تعمیر تجهیزات الکترونیکی فعالیت می‌کند، نتیجه‌ی نسخه‌ی اولیه‌ی مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدیدی کالبدشکافی شده را منتشر کرد. نتایج این کالبدشکافی حاکی از آن‌است که دستگاه با قطعاتی از جمله جدیدترین پردازنده نسل هشتم اینتل، صفحه‌ی نمایش True Tone، نوار لمسی، تاچ آی‌دی و تراشه‌ی امنیتی T2 اپل نوسازی شده‌است.

این نتایج، یک باتری بزرگ با ظرفیت ۵۸.۲ وات‌ساعت را در داخل دستگاه نشان می‌دهد، که از نظر کمی حجم بیشتری نسبت‌به باتری نسل پیشین مک‌بوک پرو با ظرفیت ۵۴.۵ وات‌ساعت دارد. iFixit دلیل افزایش ظرفیت باتری را، حفظ عمر ۱۰ ساعته‌ی زمان شارژدهی مک‌بوک‌های قبلی و ایجاد انرژی کافی برای عملکرد نوار لمسی، تاچ آی‌دی و تراشه‌ی T2 می‌داند.

طبق گزارش iFixit، این‌گونه به‌نظر می‌رسد که اپل، برای ایجاد فضا برای تاچ آی‌دی در کنار نوار لمسی مجبور به استفاده از گرماگیر ( Heat Sink) کوچکتری شده‌است. اندازه‌ی اسپیکر مقابل خنک‌کننده نیز کوچک‌تر شده‌است.

macbook pro 2016

درحالی‌که نسل پیشین مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی از حافظه‌ی SSD ماژولار بهره می‌برد، فضای ذخیره‌سازی در مدل جدید آن به‌صورت یکپارچه بوده و قابل تعویض نیست. البته طبق اعلام این وب‌سایت، ابزارهایی نظیر پورت Thunderbort و اسپیکرها قابل تعویض هستند. این دستگاه همراه‌ با سایر مدل‌های جدید مک‌بوک‌پرو روی خط تولید قرار دارد.

همان‌گونه که اوایل هفته‌ی پیش مورد تأیید قرار گرفت این نوت‌بوک، از نسل سوم صفحه‌کلیدهای پروانه‌ای با مواد ترکیبی به‌روز‌شده همانند تمامی مک‌بوک‌پروهای جدید اپل که در ماه می معرفی شدند، بهره می‌برد. اپل نیز قول داده این صفحه‌کلید نسبت‌به محصولات پیشین قابل اطمینان‌تر است. همانند دیگر مک‌بوک‌های جدید، این محصول نیز به‌دلیل سخت‌بودن تعمیرات آن، امتیاز پایینی از iFixit دریافت کرده‌است؛ نگرانی‌هایی در مورد فضای ذخیره‌ و رم لحیم‌‌کاری‌شده، پیچ‌های اختصاصی Pentalope و باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر در این گزارش مطرح شده است. تنها نکته‌ی مثبت مک‌بوک‌های جدید از نظر تعمیرپذیری و جایگذاری قطعات، تعویض نوار لمسی بدون نیاز به جابه‌جا‌کردن باتری عنوان شده است.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مک‌بوک‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات