رشد ۱۲۰ درصدی کاربران فیلیمو با تماشای ۴.۶ میلیارد دقیقه ویدیو

یک‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
فیلیمو با انتشار گزارش عملکرد این سرویس طی یک سال اخیر، آمار و ارقام جالب توجهی را در رابطه با رفتار کاربران ایرانی در قبال سرویس VOD ارائه کرده است.
تبلیغات

فیلیمو با انتشار گزارش عملکرد سالیانه‌ی خود، آمار جالب توجهی را در رابطه با رفتار کاربران ایرانی در قبال این سرویس ارائه کرده است. براساس آمارهای ارائه شده توسط فیلیمو که شامل بازه‌ی خرداد ۹۷ تا خرداد سال جاری می‌شود، تعداد کاربرانی که از این سرویس استفاده می‌کنند، با افزایشی ۱۲۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه شده است. این میزان افزایش حاصل تماشای بیش از ۴ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دقیقه محتوای ویدیویی شامل فیلم و سریال است. آنچه که در آمارهای ارائه شده توسط فیلیمو خودنمایی می‌کند اختصاص بیش از ۵۷ درصد از محتوای تماشا شده در فیلیمو به سریال‌ و فیلم‌های ایرانی است. 

نکته‌ی جالب دیگری که در آمار و ارقام ارائه شده توسط فیلیمو مشاهده می‌شود، پلتفرم‌هایی است که کاربران از آن‌ها برای دسترسی به محتوای فیلیمو استفاده می‌کنند. براساس آمار ارائه شده، بیش از ۵۳ درصد از کاربران فیلیمو، محتوای ویدیویی مدنظر خود را از طریق گوشی موبایل تماشا می‌کنند. نکته جالب نزدیک بودن آمار تلویزیون‌های هوشمند به رایانه‌ها است، بطوریکه ۲۱ درصد از کاربران با استفاده از تلویزیون‌های هوشمند و ۲۶ درصد با استفاده از رایانه‌ها به تماشای فیلیمو می‌پردازند. 

دسترسی به فیلیمو از طریق ایرانسل و همراه اول نیز به ترتیب با آمار ۲۴.۶۷ و ۲۱.۶۱ درصدی به ترتیب بیشسترین آمار را به خود اختصاص داده است. نکته‌ای که در این مورد حائز اهمیت است، اختصاص نزدیک به نیمی از ترافیک فیلیمو به دو اپراتور مخابراتی موبایل فعال در کشور است. به نظر می‌رسد نبود زیرساخت مخابراتی مناسب برای اینترنت ثابت و محدود بودن پهنای باند برای اغلب کاربران نظیر سرویس‌های ADSL و ارائه‌ی سرویس‌های مبتنی بر فیبر به‌صورت محدود باعث شده تا کاربران برای دسترسی به سرویس‌هایی نظیر فیلیمو به سراغ اپراتور‌های موبایل نظیر ایرانسل و همراه اول بروند. 

نکته جالب دیگری که در گزارش فیلیمو به چشم می‌خورد، پیروی از سیاستی مشابه نتفلیکس در این سرویس استریم ایرانی است. فیلیمو در گزارش خود با اشاره به استقبال کاربران از محتوای ویدیویی اختصاصی این سرویس VOD به در پیش گرفتن این سیاست یا همان تولید محتوای اختصاصی با استفاده از آمارهای کاربران اشاره کرده است. 

اقبال بالای کاربران به محتوای ایرانی در کنار دسترسی و همچنین سهولت تماشای سریال‌ بر بستر فیلیمو باعث شده تا میزان سریال‌های نمایش داده شده در این پلتفرم نسبت به سال گذشته بیش از ۲۴۰ درصد افزایش داشته باشد. 

نظر شما در مورد عملکرد فیلیمو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات