استارتاپ چینی اپلیکیشنی برای شناسایی سگ‌ها از طریق اثر بینی طراحی کرد

یک‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
در تازه‌ترین اخبار هوش مصنوعی درجهت کمک به حیوانات، استارتاپ چینیMegvii موفق به طراحی اپلیکیشنی برای شناسایی سگ‌ها از طریق اثر بینی شد.
تبلیغات

استارتاپ هوش مصنوعی چینی مگوی (Megvii)، از نرم‌افزار تشخیص چهره برای نظارت بر برنامه‌های دولت چین استفاده می‌کند. انتظار می‌رود این تکنولوژی به انسان منحصر نشود و خدمات فناوری خود را به فراتر از انسان گسترش دهد تا درنتیجه بتواند چهره‌های مختلف حیوانات خانگی را نیز شناسایی کند. به گزارش خبرگزاری Abacus، برنامه جدید مگوی برای تشخیص سگ‌ها به‌وسیله اثر بینی آموزش داده شده است. بینی سگ مثل اثر انگشت انسان، الگوی منحصربه‌فردی دارد که می‌توان برای شناسایی از آن استفاده کرد. درواقع، بینی سگ، اثر انگشت او است.

این استارتاپ چینی بیان می‌کند برای استفاده از اپلیکیشن مگوی، به‌سادگی می‌توانید اسکن بینی سگ خود را ازطریق دوربین گوشی ثبت کنید و از این اپلیکیشن استفاده کنید. درست مثل چگونگی ثبت اثر انگشت برای باز کردن بیومتریک، این اپلیکیشن از کاربر می‌خواهد عکس‌ بینی سگ خود را از زوایای مختلف ثبت کنید. به گزارش مگوی، میزان دقت این اپلیکیشن ۹۵ درصد است و با استفاده از آن، ۱۵ هزار حیوان خانگی به آغوش صاحبانشان بازگردانده شدند.

تشخیص چهره برای حیوانات خانگی در طول چند سال گذشته گسترده‌تر شده است. جرقه اولیه چنین ایده‌ای از سوی پژوهشگران حفاظت از حیات وحش مطرح شد. در ایالات متحده، اپلیکیشنی به نام Finding Rover نیز از فناوری تشخیص چهره برای پیدا کردن سگ‌ها و گربه‌هایی استفاده می‌کند که به‌عنوان گم‌شده گزارش شده‌اند.

Dog

به‌گفته‌ی استارتاپ چینی مگوی، این اپلیکیشن عملکردی بیش از بازگرداندن حیوانات خانگی گم‌شده به صاحبانشان دارد. این استارتاپ با داشتن روابطی با دولت، ادعا می‌کند که می‌تواند از این اپلیکیشن برای نظارت بر «نگه‌داری نادرست» حیوانات خانگی که صاحبانشان از آن‌ها به درستی مراقبت نمی‌کنند، استفاده کند. همچنین می‌تواند کسانی را که بدون پرداخت اجاره برای حضور حیوانات خانگی در فضای عمومی، اقدام به بیرون بردن و راه بردن حیواناتشان می‌کنند، شناسایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات