۱۵ نکته در طراحی حرفه‌ای فروشگاه آنلاین همیار توسعه که فروش شما را تضمین می‌کند

طراحی حرفه‌ای سایت فروشگاهی در تبدیل بازدیدکننده به خریدار بسیار حیاتی و مهم است. به‌طور ایده‌آل، فرایند خرید آنلاین هر محصول تا حد ممکن باید برای مشتری سریع و آسان و بدون استرس باشد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مهم نیست چقدر در تبلیغات موفق بوده‌اید یا چقدر در جذب مشتری به سایتتان به‌درستی عمل کرده‌اید. اگر نتوانید سایت خود را برای خریدی آسان و بدون دردسر بهینه کنید، مشتری خود را از دست خواهید داد.

درادامه، ۱۵ نکته مؤثر در طراحی موفق فروشگاه آنلاین بیان می‌شود که جزو معیارهای اصلی تیم همیار توسعه برای طراحی فروشگاه اینترنتی است.

۱. توجه به رابطه و تجربه‌ی کاربری فروشگاه اینترنتی شما

تمامی جزئیات سایت شما از توضیح محصول گرفته تا فرم خرید، باید بر تصمیم خریدار برای خرید مؤثر باشد. تجربه‌ی کاربری موفق بازدیدکننده را به مشتری و مشتری را به مشتری وفادار و دائم تبدیل می‌کند. اگر مطمئن نیستید سایت شما ازلحاظ تجربه‌ی کاربری (User Experience) در جایگاه مناسبی است، از دوستان خود یا حتی کارشناسان UX بخواهید ضعف‌ها و قوت‌های سایت شما را از دیدگاه تجربه‌ی کاربری مانند سهولت استفاده، سهولت جست‌وجو، جذابیت بصری و رضایت کلی بررسی کنند و به شما بازخورد دهند تا اگر لازم است، اقدامات اصلاحی متناسبی در طراحی سایت خود در نظر بگیرید. 

۲. استفاده از طراحی‌های ساده در فروشگاه اینترنتی

امروزه، طراحی‌های ساده و مینیمالیستی یکی از جذابیت‌های بصری سایت‌ها محسوب می‌شود. بازدیدکننده باید هرچه‌سریع‌تر آنچه می‌خواهد، پیدا کند و بتواند خرید خود را بدون اتلاف وقت انجام دهد. سایت شلوغ و پر از پاپ‌آپ‌های متحرک حواس بازدیدکننده را به موضوعاتی غیر از خرید پرت می‌کند و ممکن است بدون خرید سایت را ترک کند. پس، هر نوع اطلاعات غیرضروری را حذف و شلوغی‌های بی‌مورد را کم کنید و فضای خالی سایت خود را افزایش دهید تا مشتری بدون گیج‌شدن فقط روی خرید متمرکز شود.

۳. استفاده از دکمه‌ی سبد خرید و افزودن به علاقه‌مندی‌ها

در سایت‌های فروشگاهی آنلاین، احتمالا با دکمه‌ی سبد خرید در بالا و عموما سمت چپ صفحه مواجه شده‌اید. این دکمه امکان دسترسی سریع و آسان را به کاربر می‌دهد تا در هر لحظه بتواند از جزئیات انتخاب‌های خود و آنچه در سبد خرید دارد، مطلع شود. این نکته در طراحی فروشگاه اینترنتی بسیار مهم و استراتژیک است. در طراحی این بخش، مطمئن شوید آیکن سبد خرید شما که ممکن است شبیه کارت خرید یا سبد خرید طراحی شود، مشخص و واضح و به‌سهولت پیداشدنی باشد. از آنجا که این دکمه بسیاراستراتژیک است، پیشنهاد می‌شود در طراحی آن، از رنگی استفاده شود و به‌وضوح از رنگ پس‌زمینه جدا شده باشد.

همیار توسعه

۴. شفافیت درباره‌ی قیمت‌دهی محصولات فروشگاه اینترنتی

«صداقت» همیشه بهترین سیاست است. وقتی سایت خود را طراحی می‌کنید، همواره این نکته را در ذهن داشته باشید که درباره‌ی قیمت کالای خود با مشتری صادق باشید و شفاف آن را مطرح کنید. سعی نکنید قیمت را مخفی یا به‌گونه‌ای طراحی کنید که بازدیدکننده در پیداکردن آن دچار مشکل شود. مطمئنا شما نمیخواهید حس پنهان‌کاری و تقلب یا کلاه‌برداری را به مشتریانتان منتقل کنید. پس، از همان ابتدای طراحی سایت، درباره‌ی قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی با مشتریان خود صادق و شفاف باشید و آن را در جایی قرار دهید که به‌سادگی در دید باشد.

این نکته شامل شفافیت در شرایط ارسال نیز می‌شود. درباره‌ی هزینه و نحوه‌ی ارسال نیز اطلاعات را کامل و در جای مناسب ارائه دهید. تحقیقات نشان داده است اگر شما هزینه ارسال را خیلی دیر و در مراحل پایانی به مشتری ارائه دهید، احتمال لغو خرید افزایش می‌یابد. بهتر است مجموع هزینه‌ی خرید و ارسال در یک جا و قبل از تکمیل خرید نشان داده شود تا مشتری از مجموع هزینه‌ها مطلع باشد.

۵. استفاده‌نکردن از اطلاعات و جذابیت‌های اضافی گیج‌کننده

طراحی وب‌سایت فروشگاهی باید برای فروش بهینه شود. اطلاعات اضافی درباره‌ی داستان برند و وبلاگ یا حتی ثبت‌نام دریافت خبرنامه می‌تواند جالب و جذاب باشد. فقط مطمئن شوید اطلاعات اضافی‌ای که در سایت منتشر کرده‌اید، باعث انحراف ذهن بازدیدکننده از خرید نمی‌شود. به‌عنوان مثال، پاپ‌آپ درخواست اطلاعات ارسال خبرنامه وقتی کاربر در حال مرور توضیحات محصول است، ممکن است حواس او را از خرید پرت کند و نهایتا کاربر به خریدار محصول تبدیل نشود. همیار توسعه درباره‌ی جذابیت‌ها و اطلاعات اضافی وب‌سایت بسیار هوشمندانه عمل می‌کند تا هدف شما را که همان فروش محصول است، تحت‌تأثیر قرار ندهد.

۶. کیفیت عکس‌های وب سایت

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خریداران آنلاین این است که تا دریافت محصول نمیتوانند آن را از نزدیک ببینند. برای رفع این دغدغه‌ی کاربران، باید از عکس‌هایی باکیفیت استفاده کنید یا حتی ویدئوِ نمایش محصول و بسته‌بندی آن را در سایت خود قرار دهید. داشتن عکس‌هایی با وضوح بالا باید برای شما اصل باشد. کاهش کیفیت عکسی ممکن است باعث شود مشتریانتان را از دست بدهید و مشتری فکر کند محصول شما ارزان و بی‌کیفیت است. برای هر محصول، گالری عکس در نظر بگیرید تا کاربران بتوانند روی آن‌ها کلیک کنند و زوایای مختلف هر محصول را ببینند.

یکی از ابزارهای محبوب در نمایش کیفیت محصول استفاده از پاپ‌آپ بزرگ‌نمایی است. مشتری روی تصویری خاص حرکت و جزئیات دقیق را مشاهده می‌کند. بدین‌ترتیب شما نزدیک‌نمایی را تا خرید فیزیکی شبیه‌سازی می‌کنید و مشتری رضایت بیشتری از انتخاب خود دارد. درصورت امکان، از تصاویری استفاده کنید که نشان‌دهنده مصرف واقعی کالا است. به‌عنوان مثال، استفاده از مدل زنده برای نمایش لباس به‌جای استفاده از مانکن‌های عروسکی یا پهن‌کردن لباس روی میز، باعث می‌شود مشتری ارتباط بهتری با آن کالا برقرار کند. 

۷. امکان ثبت نظردهی کاربران

براساس تحقیقات، ۶۱ درصد از خریداران آنلاین، قبل از تصمیم به خرید هر محصول، دیدگاه‌های مشتریان دیگر را می‌خوانند. شما می‌توانید ازطریق بررسی دیدگاه‌ها و توصیه‌ها، آن را به‌نفع خود در وب‌سایت استفاده کنید. دیدگاه‌های مشتریان پیشین راهی سریع و آسان برای سرعت‌بخشیدن به فروش و نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری است. در طراحی وب‌سایت فروشگاهی، یکی از استراتژی‌های مؤثر این است که بررسی‌های هر محصول، مستقیما زیر توضیحات همان محصول ارائه شود.

موارد مؤثر دیگری در طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد که در زیر به‌طور‌خلاصه آمده است:

۸. درنظر‌گرفتن نوار جست‌وجو؛

۹. امکان فیلترکردن محصولات براساس سلیقه و نیاز مشتری؛

۱۰. اطلاعات تماس یا دریافت مشاوره؛

۱۱. صفحه‌ی تشکر از خرید محصول به‌وسیله‌ی مشتری؛

۱۲. طراحی بهینه برای صفحات موبایل؛

۱۳. صفحه‌ی پرسش و پاسخ؛

۱۴. لینک صفحات اجتماعی یا امکان به‌اشتراک‌گذاری محصول در صفحات اجتماعی؛

۱۵. حداقل‌کردن توضیحات و متن‌های مربوط به توضیحات محصول.

همیار توسعه و طراحی حرفه‌ای سایت فروشگاهی

تیم طراحی سایت همیار توسعه با درنظر‌گرفتن تمامی اصول طراحی حرفه‌ای و مؤثر وب‌سایت فروشگاهی، شما را در مسیر فروش آنلاین محصولاتتان همراهی می‌کند. برای اطلاع از شرایط و مشاوره‌ی رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید