گوگل به‌مناسبت مسابقات تنیس ویمبلدون، بازی کوچک ۸ بیتی به بخش جست‌وجویش اضافه کرد

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
در تب داغ برگزاری مسابقات تنیس ویمبلدون، گوگل نیز عقب ننشسته و به‌مناسبت برگزاری این مسابقات، Easter Egg کوچک تنیسی در بخش جست‌وجوی خود قرار داده‌ است.
تبلیغات

ویمبلدون فقط یک رویداد کلاسیک بریتانیایی نیست؛ بلکه یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی روی کره‌‌‌ی زمین است. به همین مناسبت، گوگل بازی کوچک هشت‌بیتی را به‌صورت Easter Egg در بخش جست‌وجوی خود اضافه کرده‌ که هم‌اکنون دردسترس است.

حتی اگر زیاد طرفدار ورزش تنیس نیستید، باید حتما این بازی را امتحان کنید. در این بازی، کاراکترهای کوچک تصادفی در محیطی شبیه پینگ‌پنگ‌ با یکدیگر بازی می‌کنند و توپ را با ضربه‌های محکم از روی تور ثابت عبور می‌دهند و بابت هر برگشت توپ یک امتیاز می‌گیرند. تاکنون شخصیت‌های کشتی‌گیر مکزیکی، سگ، گربه، فضانورد و حتی اندروید به‌صورت پیکسلی در این رقابت‌ها حضور یافته‌اند.

این بازی بسیار ساده است: تنها کافی‌ است در گوشی‌های خود انگشتتان را به چپ یا راست بکشید یا در لپ‌تاپ و مرورگرهای دسکتاپ از دکمه‌های فلش چپ یا راست استفاده کنید. هرچه توپ بیشتری برگردانید و امتیاز شما بیشتر شود، بازی هم سریع‌تر و سخت‌تر می‌شود. در مرورگرهای دسکتاپ، کنترل‌کردن آسان‌تر و حرکت شخصیت‌ها نرم‌تر است. 

مسابقات ویمبلدون ۱۴ ژوئیه به اتمام می‌رسد و بعید است این بازی کوچک اعتیادآور تا زمان زیادی پس از اتمام مسابقات باقی بماند. خبر وجود این بازی را اولین‌بار Google UK در توییتر منتشر کرد؛ ولی جای این سؤال باقی‌ است که چه تعداد از افراد این بازی را به‌صورت اتفاقی پیدا می‌کنند؟

Wimbledon google
Wimbledon google

برای بازی‌کردن این Easter Egg کوچک، در گوگل عبارت Wimbledon را جست‌وجو کنید و نوار بالای بخش مسابقات و نتایج را به‌سمت چپ بکشید تا در سمت راست نوار، تصویر توپ تنیس پیکسلی ببینید. آن را انتخاب و بازی را آغاز کنید. 

شاید برای مردم انگلیس کلمه‌ی ویمبلدون بیشتر تداعی‌کننده‌ی دوران ننگین و تاریک Crazy Gang و وینی جونز باشد تا تنیس؛ ولی این بازی کوچک هشت‌بیتی برای چند دقیقه وقت‌گذرانی گزینه‌ی بدی نیست. 

آیا شما موفق شده‌ بودید این Easter Egg کوچک را بیابید؟ امتیازات خود در این بازی را ازطریق بخش دیدگاه‌ها با زومیت در میان بگذارید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات