وجود اشکال اساسی در طراحی USB-C رزبری پای 4 تایید شد

پنج‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ایبن آپتون، اشکال در طراحی درگاه USB-C رزبری پای 4 را تأیید کرد. این اشکال هنگام استفاده از کابل‌های E-Marked نمایان می‌شود.
تبلیغات

رزبری پای 4 پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر خود دارد و این درحالی است که کماکان به قیمت سابق به فروش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین تغییرات در این مینی‌رایانه، استفاده از USB-C برای تأمین برق است؛ ولی به نظر می‌آید که این پورت مشکل عجیبی دارد.

به گزارش Tech Republic، سازنده‌ی رزبری پای، ایبن آپتون، تأیید کرده‌ است که رزبری پای 4 با نوع خاصی از کابل‌های USB-C کار نمی‌کند. به‌طور دقیق‌تر، این دستگاه با کابل‌هایی که اصطلاحا E-Marked نامیده می‌شوند و در مک‌بوک‌های اپل و برخی نوت‌بوک‎‌های دیگر استفاده می‌شوند، کار نمی‌کند.

آپتون می‌گوید:

شارژرهای کوچکی که به کابل E-Marked متصل هستند، به‌اشتباه رزبری پای 4 را به‌عنوان آداپتور صدا می‌شناسند و به آن برق‌رسانی نمی‌کنند. 

این مشکل سازگاری به‌ طراحی پورت USB-C در این کامپیوتر برمی‌گردد. بلاگری به‌نام تایلر وارد (Tyler Ward) اولین شخصی بود که متوجه شد مدار تشخیص (Detection Circuitry) کانکتور پای 4 درست کار نمی‌کند. خوشبختانه، آپتون می‌گوید که این اشکال در نسخه‌های بعدی این بورد اصلاح می‌شود. 

وارد پیشنهاد می‌کند که صاحبان رزبری پای 4 فعلا از کابل‌های E-Marked استفاده نکنند. کابل‌‌های شارژر گوشی‌های هوشمند از این دسته‌ نیستند و می‌توانند به‌صورت جایگزین استفاده شوند. البته به‌گفته‌ی این بلاگر، دستگاه با شارژ رسمی هشت دلاری خود بدون مشکل کار می‌کند. 

باوجود این مشکل، خریداران محصول یادشده هنوز هم نگران هدر رفتن پول خود نیستند. با خرید این دستگاه، تنها با پرداخت ۳۵ دلار یک پردازنده‌ی چهارهسته‌ای Cortex-A72، یک گیگابایت رم، پشتیبانی از دو صفحه‌نمایش 4K، قابلیت پخش 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه و ۲ درگاه یواس‌بی 3.0 (در کنار ۲ درگاه یواس‌بی 2.0) به‌دست می‌آورید. 

همچنین برای اولین‌بار است که می‌توانید رزبری پای را با حافظه‌‌های رم‌ متنوع تهیه‌ کنید. علاوه‌بر نسخه‌ی ۱ گیگابایتی، می‌توانید نسخه‌ی ۲ گیگابایت رم این دستگاه را به‌قیمت ۴۵ دلار و نسخه‌ی ۴ گیگابایتی را به‌قیمت ۵۵ دلار خریداری‌ کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات