اپل درصدد تصاحب شرکت فناوری خودروی خودران Drive.ai است

پنج‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در حال مذاکره با شرکت فناوری خودروی خودران Drive.ai است تا بتواند با تصاحب شرکت از ۱۰۰ نفر مهندس و نیروی متخصص شرکت نیز در پیشبرد پروژه‌های خود استفاده کند.
تبلیغات

اپل قصد دارد شرکت فناوری خودروی خودران Drive.ai را به‌همراه مهندسان و سایر کارمندان کلیدی‌اش تصاحب کند. کوپرتینویی‌ها به‌دنبال تصاحب مالکیت معنوی این شرکت درکنار مالکیت تجاری آن هستند. 

در آخرین گزارش‌ منتشرشده در این مورد، اپل هنوز معامله‌ی قطعی شرکت فناوری را تأیید نکرده است، اما مذاکرات بین دو طرف درجریان است. سخنگوی اپل اعلام کرد که این شرکت به گمانه‌زنی‌ها و اظهارنظرهایی که در مورد این معامله مطرح می‌شود، پاسخ نخواهد داد.

اپل

Drive.ai در سال ۲۰۱۵ توسط دانشجویان کارشناسی ارشد آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد در مانتین ویو کالیفرنیا کار خود را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۸ نیز برنامه‌های آزمایشی برای تست خودروهای خودران در تگزاس استارت زد. در گزارش‌ منتشرشده‌ای در وب‌سایت این شرکت آمده است:

Drive.ai از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به‌عنوان راهکاری برای توسعه‌ی خودروهای خودران استفاده می‌‌کند تا بتواند وضعیت حرکت کردن خودرو را ارتقا بخشد.

براساس گزارش منتشرشده، شرکت Drive.ai موفق به جذب سرمایه‌ی ۷۷ میلیون دلاری ازطریق سرمایه گذارانی همچون New Enterprise Associates و انویدیا شد. شرکت انویدیا نقش مهمی در توسعه‌ی سخت‌افزار سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دارد. به‌نظر می‌رسد که میزان جذب سرمایه‌ به‌اندازه‌ای نبوده تا Drive.ai بتواند به‌عنوان شرکتی مستقل به فعالیت خود ادامه دهد. 

اگر مذاکرات اپل و Drive.ai به نتیجه برسد، کوپرتینویی‌ها در حوزه‌ی فناوری‌های مربوط‌به خودروهای خودران می‌توانند تعداد زیادی مهندس متخصص دراختیار داشته باشند. براساس گزارش منتشرشده از سوی وب‌سایت Drive.ai، بیش از ۱۰۰ مهندس متخصص در زمینه‌ی توسعه‌ی خودروهای خودران و به‌خصوص شبکه‌های عصبی در این شرکت مشغول فعالیت هستند. 

پروژه‌ی خودروهای خودران اپل در سیلیکون‌ولی ابتدا پروژه‌ای محرمانه بود که اکنون اطلاعات مختلفی در مورد آن به‌اشتراک گذاشته شده است. این پروژه ابتدا تحت عنوان پروژه‌ی تایتان کار خود را آغاز کرد. در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی اپل استراتژی خود را تغییر داد. همان زمان گفته شد که پروژه تایتان اپل، تکنولوژی خودروی خودران را هدف قرار داده است

اپل هنوز روی پروژه‌ی تایتان کار می‌کنند و از ماه آوریل در جاده‌های کالیفرنیا بیش از ۶۹ خودروی خودران به‌صورت آزمایشی تست شده‌اند.کوپرتینویی‌ها به فعالیت خود در این زمینه ادامه می‌دهند و پیش‌تر نیز گفته شد که مایکل شوکوش سرپرست بخش موتورهای الکتریکی تسلا به استخدام اپل درآمده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات