Infineon شرکت نیمه هادی Cypress را به ارزش ۱۰ میلیارد دلار تصاحب کرد

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آلمانی اینفینئون، در معامله‌ای به ارزش ۱۰ میلیارد دلار شرکت تولیدکننده نیمه‌هادی Cypress را تصاحب کرد.
تبلیغات

شرکت آلمانی تولیدکننده‌ی تجهیزات الکترونیکی و نیمه‌هادی اینفینئون، در قراردادی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار شرکت سازنده‌ی نیمه هادی Cypress را تصاحب کرد. 

اینفوئن تا پایان معامله علاوه‌بر ادامه دادن به پرداخت سود سهام شرکت Cypress، مبلغ ۲۳.۸۵ دلار نیز به ازای هر سهم به‌صورت نقدی (شامل ۱۰ میلیارد دلار ارزش سرمایه‌گذاری با احتساب بدهی‌ها) پرداخت می‌کند. 

اینفینئون

معامله‌ی دو شرکت تاییدکننده‌ی وضعیت رکود در بازار نیمه‌هادی است؛ رکودی که بیشتر شرکت‌های نیمه‌هادی در سیلیکون‌ولی از Altera تا NXP درگیر آن بوده‌اند. 

شرکت نیمه‌هادی Cypress در سال ۱۹۸۲ توسط تی.جی. راجرز، دانشمند و کارآفرین فعال در حوزه‌ی صنعت تراشه‌ها تأسیس شد. راجرز نقش مهمی در رشد شرکت Cypress به‌عنوان تولیدکننده انواع حافظه، حسگر و تراشه‌های اینترنت اشیا ایفا کرده است. راجرز خیلی زود متوجه ارزش توسعه‌ی سلول‌های خورشیدی سیلیکونی شد و با همین نگاه در سال ۲۰۰۲ در شرکت SunPower سرمایه‌گذاری کرد و بعدها نیز در سال ۲۰۰۵ عرضه‌ی سهام این شرکت را عمومی کرد. Cypress سود خوبی ازطریق این معامله به‌دست آورد.

نقش راجرز در شرکت نیمه‌هادی Cypress فراتر از یک بنیانگذار بود. وی اعتقاد داشت یک مرد واقعی باید کارخانه‌‌ی تولید میکرو چیپ داشته باشد و به‌همین دلیل به‌عنوان فردی جاه‌طلب و البته باهوش و آزادی‌‌خواه شناخته می‌شد. باوجودی که راجرز در شرکت‌های دیگری در زمینه‌ی تولید ویفر و تراشه‌ همکاری‌هایی داشت، اما معتقد بود باید کارخانه‌‌ای در زمینه نیمه‌هادی برای خودش داشته باشد و مسیر موفقیت را در شرکت خودش بپیماید. اما ظاهرا به‌نظر می‌رسد دیدگاه‌های راجرز در عمل درست از آب درنیامد. گفتنی است هزاران کارمند در کارخانه‌ی راجرز فعالیت می‌کنند.

راجرز در سال ۲۰۱۶ به پایان فعالیت خود در صنعت ساخت نیمه‌هادی رسید و تنها به‌عنوان یک سهام‌دار فعال در Cypress حضور داشت. یکی از اهداف شخصی راجرز این بود که باغ او در کوه‌های سانتاکروز، تبدیل به بهترین باغ جهان شود. به‌همین منظور باغ را به انواع تجهیزات اینترنت اشیا مجهز کرده بود و گاهی با شوخی و خنده می‌گفت از کارگران شرکت نیمه‌هادی Cypress به‌صورت داوطلبانه برای برداشت محصولات باغ کمک خواهد گرفت. 

راجرز در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به‌عنوان یکی از سخت‌گیرترین مدیران سیلیکون‌ولی شناخته شده بود. وی همیشه از کارمندان خود می‌خواست تا مسئولیت‌های خود را تمام و کمال به‌انجام برسانند. راجرز بر این باور بود که شرکت‌ها باید اهداف بزرگی را  دنبال کنند تا به نتایج بالاتری دست یابند.

انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰، معاملات دو شرکت مراحل اداری خود را طی کند و به پایان برسد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات