تکنولوژی MeshTalk اوپو امکان برقراری تماس و چت بدون اینترنت را فراهم می‌کند

چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
اوپو تکنولوژی انحصاری مِش‌تاک (MeshTalk) را رونمایی کرد. این تکنولوژی ارتباطی غیرمتمرکز امکان برقراری تماس بدون اینترنت و بلوتوث را تا فاصله‌ی سه‌کیلومتری امکان‌پذیر می‌کند.
تبلیغات

شرکت چینی اوپو تکنولوژی جدیدی رونمایی کرده که امکان برقراری تماس تلفنی و چت را در فاصله‌ای معمولی و بدون استفاده از اینترنت همراه یا وای‌فای یا بلوتوث فراهم می‌کند. این پروتکل مِش‌تاک (MeshTalk) نام دارد و سیستمی غیرمتمرکز و End-to-End است که می‌تواند فاصله‌ای سه‌کیلومتری را پوشش دهد. در محیط‌های شلوغی که امکان استفاده از رله‌های سیگنال بین دستگاه‌ها فراهم باشد، این مسافت می‌تواند به بیش از سه کیلومتر هم افزایش یابد.

دستگاه‌های اوپو می‌توانند شبکه‌ی محلی تک‌کاره‌ (ad hoc) را در محیطی وسیع ایجاد کنند و بدون نیاز به ایستگاه‌های پایه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به‌ادعای این شرکت، مِش‌تاک تأثیر چندانی روی عمر باتری نمی‌گذارد و عملا می‌تواند ۷۲ ساعت در حالت Standby کار کند تا بتوان با کاربرانی که گوشی آن‌ها شارژ کمی دارد، در مواقع اضطراری تماس برقرار کرد. 

هدف اوپو این است از مِش‌تاک در مواقعی که اینترنت دردسترس نیست یا جاهایی که شبکه‌های قدیمی بسیار شلوغ‌اند، مانند نمایشگاه‌ها و کنسرت‌ها و فرودگاه‌های خارجی، استفاده شود. هنوز مشخص نیست آیا این تکنولوژی با گوشی‌های کنونی اوپو کار می‌کند یا اینکه اوپو چه زمانی قصد دارد این قابلیت را عرضه کند؛ ولی احتمالا این هفته در MWC شانگهای همه‌چیز مشخص خواهد شد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات