فراخوانی مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی قدیمی به‌علت احتمال آتش گرفتن باتری

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
اگر مالک مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی با صفحه‌نمایش رتینا هستید، لازم است بدانید که به‌گفته اپل احتمال آتش گرفتن باتری حجیم لپ‌تاپ شما وجود دارد.
تبلیغات

داغ شدن بیش از حد باتری موضوع ساده‌ای نیست و می‌تواند کاملا بسیار مشکل‌ساز باشد؛ اپل اخیرا فراخوانی برای مک‌بوک پرو دارای صفحه‌نمایش رتینا ۲۰۱۵ منتشر کرده است و می‌گوید خطر آتش گرفتن باتری آن وجود دارد. طبق گفته‌ی شرکت، تعداد محدودی واحد آلوده وجود دارد که در فاصله‌ی سپتامبر ۲۰۱۵ تا فوریه‌ی ۲۰۱۷ فروخته شده است. این فاصله می‌تواند شمار زیادی لپ‌تاپ را در بربگیرد.

اپل نسل سوم مک‌بوک پرو را بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ به فروش رسانده است، بنابراین این موضوع قطعا درمورد هر مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی که تاکنون فروخته شده است، مصداق ندارد. اگر شما یا اطرافیانتان این مدل را دارید (مدلی که دارای پورت‌های کامل و کیبورد بلندتری است که به‌آسانی به‌وسیله گرد‌و‌غبار از کار نمی‌افتد)، سریال آن را در وب‌سایت پشتیان اپل بررسی کنید. نیلی پتل، ویراستار ورج (سایت منتشرکننده‌ی این مطلب) نیز از همین مدل استفاده می‌کند. مدلی که به‌دنبال آن هستید، مک‌بوک پرو (رتینا، ۱۵ اینچی، اواسط ۲۰۱۵) است که مشخصات آن را می‌توانید از این لینک ببینید.

اگر واجد شرایط باشد، شرکت می‌گوید که باتری را به‌طور رایگان تعویض خواهد کرد. درنهایت ممکن است مک‌بوک پرو شما نسبت‌به حالت معمول بیشتر کار کند؛ مثلا به اندازه‌ی آیفون‌های قدیمی‌تری که اپل به‌خاطر عذرخواهی بابت افت عملکرد در دماهای بالا باتری‌های آن‌ها را با باتری‌های ۲۹ دلاری جایگزین کرد.

مک بوک پرو اپل / Apple MacBook

البته برای انجام این کار باید مک‌بوک خود را به یکی از مراکز تعمیر اپل بفرستید و طبق برآورد شرکت، این فرایند یکی دو هفته طول خواهد کشید. این زمان مخصوصا اگر شما برای کارتان به آن نیاز داشته باشید، زمان قابل توجهی است و اپل می‌گوید این زمان موجب طولانی‌تر شدن گارانتی شما نمی‌شود.

طبق گفته‌ی اپل، این فراخوان ربطی به دیگر مک‌بوک‌ها ندارد، بنابراین شامل مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی با صفحه‌نمایش رتینا که در همین فاصله زمانی فروخته شد، نمی‌شود. در آوریل گذشته، این شرکت یک فراخوان مرتبط با باتری را برای برخی از نمونه‌های مک‌بوک‌ پرو ۱۳ اینچی سال ۲۰۱۶ اعلام کرد اما آن مسئله ربطی به ایمنی باتری نداشت. از اپل سؤال شد که چه چیزی موجب می‌شود این باتری‌ها بیش از حد داغ شوند، اما شرکت از پاسخ به سؤال طفره رفت.

اپل به‌خوبی از این موضوع آگاه است که در زمینه‌ی شهرت مک‌بوک پرو جدیدتر ارائه شده از سال ۲۰۱۶ با مشکل مواجه است و طی سال گذشته این موضوع را کاملا جدی گرفته است و تعمیر فلکس‌گیت و برنامه‌های جایگزینی کیبورد را برای مسائلی که شرکت ممکن است به‌طور سنتی آن‌ها را نادیده گرفته باشد، ارائه داده است. این شرکت همچنین مشکل افت عملکرد مک‌بوک پرو در دماهای بالا را حل کرد. دشوار است که بگوییم که آیا داغ شدن بیش از حد باتری‌ها مشکلی است که به‌تازگی و با کهنه شدن باتری‌ها کشف شده است یا اینکه اپل قصد دارد به‌کلی این مشکل را حل کند. مینگ‌چی کیو یکی از قابل اعتمادترین منابع شایعات مرتبط با اپل، معتقد است که این شرکت یک طرح مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی کاملا جدید را در اواخر سال جاری منتشر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات