۷ دلیل برای تحصیل در کانادا از زبان ایران کانادا

یک‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
تحصیل در کانادا  اولویت بسیاری از دانشجویانی است که قصد دارند به منظور تحصیل، کشور زادگاه‌شان را ترک کنند.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۶، تعداد ۳۵۳ هزار نفر برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کردند و وارد این کشور شدند. اما چه دلایلی باعث می‌شوند کانادا تا این حد میان دانشجویان خارجی محبوب بشود؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با هفت مورد از مهم‌ترین این دلایل آشنا کنیم.

۱. سطح کیفی بالای خدمات آموزشی و مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه تحصیل در کانادا

کانادایی‌ها تحصیلات را جدی می‌گیرند و اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل هستند. محوطه‌های بسیار مدرنی که در دانشگاه‌های‌شان ساخته‌اند، گواه تعهدی است که آن‌ها به تحصیلات دارند. برنامه‌های آموزشی ارائه‌شده در دانشگاه‌های این کشور بسیار متنوع است. از علوم انسانی گرفته تا فناوری و مراقبت‌های درمانی؛ در هر رشته‌ای که تمایل داشته باشید، امکان تحصیل در کانادا وجود خواهد داشت. به‌علاوه، تعدادی برنامه آموزشی منحصر به برخی دانشگاه‌های کانادا هم وجود دارد که در هیچ‌کجای دیگر امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد.

در میان دانشگاه‌های کانادا، برخی زبان اصلی تدریس‌شان انگلیسی و برخی فرانسوی است. درکنار کیفیت بالای خدمات آموزشی، فعالیت‌های تفریحی هم نادیده گرفته نمی‌شود.

هزینه زندگی و تحصیل در کانادا برای دانشجویان خارجی، در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه‌یافته مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به‌عنوان مثال، میانگین سالیانه هزینه زندگی برای دانشجویان خارجی کانادا در سال ۲۰۱۴ معادل با ۱۳،۰۲۱ دلار آمریکا بود. این در حالی است که در کشورهایی چون آمریکا، انگلیس و استرالیا، این هزینه‌ها به‌مراتب بیشتر بوده است.

۲. امن بودن کانادا برای زندگی و تحصیل

مردم کانادا، انسان‌دوست و مهربان هستند و کشور امنی دارند. شاید استانداردهای بالای زندگی‌شان مسبب این مسئله باشد. نرخ پایین جرم‌وجنایت، مزایای خدمات درمانی عالی برای دانشجویان و تمرکز قابل‌توجه دانشگاه‌های کانادایی بر امنیت و سلامت دانشجویان، مهم‌ترین دلایلی هستند که تحصیل در این کشور را تبدیل به انتخابی ایده‌آل می‌کنند؛ به‌خصوص برای کسانی که نگران زندگی تنها در خارج از کشور هستند. براساس فهرست منتشرشده توسط شورای صلح جهانی، کانادا از لحاظ ایمنی، جزء ده کشور برتر است.

۳. تحصیل در کشوری چندملیتی و آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم غنی

تحصیل در کانادا کشوری چند ملیتی

یکی از سیاست‌های دولت کانادا، استقبال از تنوع فرهنگی در این کشور بوده است. به همین خاطر می‌توان در آن ریشه‌هایی از هر اقلیت مذهبی یا فرهنگی پیدا کرد. دولت کانادا تمامی تلاش خود را می‌کند تا آداب و سنت‌های اقلیت‌های مردم حفظ بشود و در عین حال، به شأن، منزلت و ارزش مردم، فارغ از عقیده و مذهب‌شان، احترام گذاشته بشود. کانادا کشوری است که در آن می‌توانید خود واقعی‌تان باشید و ابراز عقیده کنید. به‌واقع فشاری برای وفق دادن خود با ارزش‌های تحمیل یا تجویزشده احساس نخواهید کرد.

۴. استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا برای ساخت محوطه‌های دانشگاهی و بافت‌های شهری

مؤسسه‌های آموزشی و دانشگاه‌های کانادایی در حوزه‌های علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات، همیشه جزء بهترین‌ها بوده‌اند و هستند. زمانی را به خاطر بیاورید که دانشگاه‌های نقاط مختلف جهان، تازه به اهمیت مرتبط کردن مدارس و کتابخانه‌ها به اینترنت پی برده بودند؛ آن زمان کانادا برنامه «SchoolNet» را به همین منظور طراحی کرده بود. برنامه‌ای که روند یادگیری دانش‌آموزان را متحول کرد.

البته برای استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا لزوما نباید به فکر تحصیل در کانادا باشید، چراکه این تکنولوژی‌ها و امکانات مرتبط با آن‌ها، جنبه‌های گوناگون زندگی مردم کانادا را هم در بر می‌گیرد و به این امکانات دسترسی دارند.

۵. کانادا، کشوری زیبا و مهیج برای زندگی

کسی که قصد تحصیل در کانادا را دارد، باید بداند همه چیز محدود به تکنولوژی‌های به‌روز و امکانات مختلف محوطه و فضای داخلی دانشگاه نمی‌شود. کسانی که چندان از ماندن در اتاق یا محل اقامت‌شان لذت نمی‌برند و ترجیح می‌دهند با گشت‌وگذار در مناطق طبیعی از منظره‌های زیبای آن لذت ببرند، برای برآورده کردن این نیازشان در کانادا احتیاجی به سفر به نقاط دورافتاده نخواهند داشت. از نوار ساحلی چشم‌نواز بریتیش‌کلمبیا گرفته تا کوهستان باشکوه آلبرتا و جنگل‌های لبالب از درختان افرا در سن لارنس، کانادا پر از مناطق و تفرجگاه‌های طبیعی زیبا است که فاصله چندانی با مراکز شهری ندارند.

۶. امکان اخذ اقامت دائم پس از پایان دوران تحصیل در کانادا

اخذ اقامت دائم کانادا پس از تحصیل

ممکن است پس از پایان دوران تحصیل، مجذوب زیبای‌های طبیعی این کشور و استانداردهای بالای زندگی در آن بشوید و به فکر دریافت اقامت دائم کانادا بیفتید. یکی از برنامه‌های دریافت اقامت دائم، «تجربه کانادایی» است. شرایط موردنیاز برای استفاده از این برنامه، به پایان رساندن دوران تحصیل (اخذ مدرک) و داشتن یک سال سابقه کار در کانادا است. متقاضیانی که این شرایط را دارند، می‌توانند درخواست‌شان را ثبت کنند. در سال ۲۰۱۵، میزان ٪۵۱ از دانشجویان خارجی مقیم کانادا برای اخذ ویزای دائم این کشور اقدام کردند.

۷. امکان دستیابی به موقعیت‌های شغلی بهتر

کانادا صاحب یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان است. به این معنا که موقعیت‌های شغلی متعددی برای فارغ‌التحصیل‌های این کشور وجود خواهد داشت. کسانی که دوران تحصیل در کانادا را سپری می‌کنند، این فرصت در اختیارشان قرار خواهد گرفت تا با کارفرمایان حوزه تحصیلی‌شان ارتباط برقرار کنند و از تجربه‌های آن‌ها استفاده کنند. به‌علاوه، درکنار تحصیل یا پس از فارغ‌التحصیلی، امکان کار کردن برای شرکت‌های مطرح کانادایی وجود خواهد داشت.

علاوه‌بر این، داشتن مدرک کانادایی درکنار تسلط‌تان به یکی از زبان‌های فرانسوی یا انگلیسی، انتخاب‌های تازه‌ی پیش روی‌تان خواهد گذاشت و امکان کار کردن در شرکت‌های بین‌المللی ایران یا هر کشور دیگری را خواهید داشت.

سخن پایانی

در پایان به این نکته اشاره می‌شود که اگر قصد دارید پس از پایان دوران تحصیل در کانادا، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید، نیاز به کار خواهید داشت و کارفرمایان کانادایی، تجربه کاری در خود کانادا را به تجربه کاری در کشورهای دیگر ارجحیت می‌دهند؛ بنابراین اگر چنین قصدی دارید، بهتر است در طول دوران تحصیل به‌دنبال کار باشید یا برنامه‌ای برای دریافت ویزای کار کانادا پس از فارغ‌التحصیل شدن در نظر داشته باشید.

برای آشنایی بیشتر در مورد جزئیات دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظرتان، اخذ و پیکاپ ویزای کانادا،  می‌توانید از متخصصان دارالترجمه رسمی ایران کانادا کمک بگیرید. این مجموعه علاوه‌بر ۱۰ سال تجربه در زمینه اخذ انواع ویزای کانادا، می‌تواند خدمات ترجمه و تاییدات رسمی شما را نیز به‌صورت تخصصی انجام دهد. برای اطلاعات بیشتر به سایت ایران کانادا به آدرس www.irancanada.cc مراجعه فرمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات