مایکروسافت امکان برنامه‌نویسی به‌زبان جاوا را در VS Code فراهم کرد

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت با معرفی نصب‌کننده‌ی جدید «ویژوال استودیو کد»، امکان کدنویسی جاوا در ویژوال استودیو را به‌صورت مستقیم برای برنامه‌نویسان فراهم می‌کند.
تبلیغات

از این پس برنامه‌نویسان می‌توانند در محیط ویژوال استودیو کد (Visual Studio Code) به‌صورت مستقیم به‌زبان جاوا برنامه‌نویسی کنند. مایکروسافت هم‌زمان با انتشار نصب‌کننده‌ (Installer) جاوا ویژوال استودیو کد، در پستی وبلاگی دراین‌باره بیشتر توضیح داده‌است که در ادامه قسمت‌های مهم آن را با هم مرور می‌کنیم.

تقریبا سه سال پیش، اولین سرور زبان جاوا در رویداد هکاتون، در اتاق کنفرانس کوچکی در دفتر مایکروسافت زوریخ با حضور نمایندگانی از رد هَت، IBM، کدنوی (Codenvy) و مایکروسافت توسعه یافت. این برنامه بعدها با آمار بیش از ۲.۷ میلیون نصب به یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های ویژوال استودیو کد تبدیل شد.

از آن زمان بود که ویژوال استودیو کد مسیر جدیدی پیش گرفت و به نقل از سایت Stack Overflow به یکی از محبوب‌ترین محیط‌های توسعه تبدیل شد. امروزه تعداد افزونه‌های جاوا در ویژوال استودیو کد افزایش یافته‌اند تا درکنار ابزار و فریم‌ورک‌های ویژال‌استودیو کد به جامعه‌ی در حال رشد جاوا خدمت کنند.

در ادامه‌ی این مسیر، بسیاری از توسعه‌دهندگان به‌دنبال روشی برای کار با جاوا در محیط ویژوال استودیو کد بودند. ازآنجاکه جامعه‌ی جاوا شامل تعداد زیادی از دانشجویان و توسعه‌دهندگان زبان‌های متفاوت است، بسیاری از تازه‌واردها در تنظیم محیط و شروع کدنویسی دچار مشکل می‌شدند. برای شروع کار، می‌توانید از بسته‌ی افزونه‌ی جاوا استفاده کنید. این بسته شامل افزونه‌های مرتبط و چند خودآموز دقیق است.

آژور در سال ۲۰۱۸ به یکی از حامیان مالی برتر پروژه‌ی AdoptOpenJDK تبدیل شد (که این حمایت مالی تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت) و توزیع متن‌باز، رایگان و کاملا بی‌طرفی از JDK (بسته‌ی توسعه‌ی جاوا) را براساس پروژه‌ی OpenJDK منتشر کرد. این نقطه عطفی برای مایکروسافت بود و پس از آن روش‌هایی برای کمک به توسعه‌دهندگان در نصب JDK ابداع شد. این تلاش‌ها امیدبخش بودند اما نیاز به روشی ساده‌تر برای شروع کدنویسی در جاوا احساس می‌شد.

بالاخره نصب‌کننده‌ی مخصوص ویژوال استودیو کد برای توسعه‌دهندگان جاوا منتشر شد. از این بسته می‌توان برای نصب تمیز یا به‌روزرسانی محیط فعلی و اضافه‌ کردن جاوا یا ویژوال استودیو کد به محیط توسعه استفاده کرد. پس از دانلود و باز کردن این بسته، جستجوی خودکار برای مؤلفه‌های اساسی مثل JDK، ویژوال استودیو کد و افزونه‌های ضروری جاوا در محیط توسعه‌ی local آغاز می‌شود.

ویژوال استودیو کد

پس از کلیک روی Install، نسخه‌های ثابت ابزارها از منابع آنلاین مطمئن دریافت و سپس روی سیستم نصب می‌شوند. پس از نصب می‌توانید برنامه‌ی ویژوال استودیو کد را باز، و نوشتن و اجرای کد جاوا به‌صورت مستقیم را آغاز کنید! در ویدئوی خودآموز زیر، نحوه‌ی نوشتن و اجرای یک برنامه‌ی ساده‌ی Hello World با جاوا در ویژوال استودیو کد در کمتر از ۱ دقیقه نشان داده شده است. نصب‌کننده را می‌توانید از این لینک برای ویندوز دانلود کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات