تعیین خط مسابقه ۲۴ ساعته لمان ۲۰۱۹؛ تویوتا در مقام‌های اول و دوم

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تیم تویوتا موفق شد رتبه‌های اول و دوم را در جریان تعیین خط مسابقه ۲۴ ساعته لمان به‌دست آورد. این مسابقه از عصر امروز آغاز می‌شود.
تبلیغات

هشتادوهفتمین دوره از مسابقه ۲۴ ساعته‌ی لمان که هرساله در فرانسه برگزار می‌شود، از عصر امروز استارت می‌خورد. این آخرین مسابقه‌ی فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ سری استقامتی WEC است و اخیراً پس از انجام تمرینات و دو مرحله مسابقه‌ی انتخابی، برترین‌های چهار کلاس حاضر در این مسابقه معرفی ‌شدند.

انتخابی مسابقه ۲۴ ساعته لمان

در کلاس LMP1 که خودروهای قدرتمند هیبریدی چهار سیلندر حضور دارند، تیم تویوتا موفق شد مقام اول و دوم مسابقه‌ی انتخابی را کسب کند تا مسابقه‌ی اصلی را از این رتبه‌ها آغاز کند. کامویی کوبایاشی، راننده‌ی خودرو شماره‌ی هفت تویوتا TS050 هیبریدی، با ثبت زمان ۳:۱۵.۴۹۷، بهترین زمان کلاس LMP1 را ثبت کرد.

انتخابی مسابقه ۲۴ ساعته لمان

پس از کوبایاشی، کازوکی ناکاجیما با خودروی شماره‌ی هشت تویوتا و با اختلاف ۰.۴۱۱ در مقام دوم ایستاد تا این دومین مقام اول‌دومی پیاپی تیم تویوتا در مسابقه‌ی انتخابی لمان باشد. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ی تیم تویوتا در این کلاس، خودرو تیم SMP Racing بود که با ۰.۶۸۲ ثانیه اختلاف درمقایسه‌با کوبایاشی، در رتبه‌ی سوم ایستاد.

انتخابی مسابقه ۲۴ ساعته لمان

در کلاس LMP2، پاستور مالدونادو، راننده‌ی سابق مسابقات فرمول یک، توانست با خودرو Oreca متعلق به‌ تیم DragonSpeed، بهترین زمان را ثبت کند. مالدونادو زمان ۳:۲۶.۴۹۰ را ثبت کرد تا با اختلاف ۰.۳ ثانیه درمقایسه‌با خودروی تیم جکی چان ریسینگ، در مقام اول جای گیرد.

انتخابی مسابقه ۲۴ ساعته لمان

شایان ذکر است بهترین زمان این کلاس را تیم گراف ثبت کرده بود؛ اما پس از مسابقه، خودرو گراف به‌دلیل ناتوانی در قرار‌گرفتن روی سکوی وزن‌کشی حذف شد. نیکولاس لپیر با خودرو تیم Signatech Alpine در رتبه‌ی سوم ایستاد. در کلاس GTE Pro که بدون شک بیشترین طرفدار را در میان علاقه‌مندان به مسابقه‌ی لمان را دارد، پنج خودرو مختلف در پنج رتبه‌ی اول قرار گرفتند تا نوید مسابقه‌ای جذاب در سال ۲۰۱۹ را بدهد.

انتخابی مسابقه ۲۴ ساعته لمان

مارکو سورنسن، از تیم استون مارتین، موفق شد با ثبت زمان ۳:۴۸.۰۰۰ و اختلاف ۰.۱۱۲ ثانیه درمقایسه‌با خودرو فورد GT، مقام اول کلاس GTE Pro را ازآنِ خود کند. پس از آن‌ها، آنتونی گارسیا با خودرو شورولت کوروت در آخرین لحظات زمان‌گیری، با بهبود رکورد پیشین خود با اختلاف ۰.۸۳۰ درمقایسه‌با استون مارتین در رتبه‌ی سوم این کلاس ایستاد.

انتخابی مسابقه ۲۴ ساعته لمان

خودرو پورشه 911 RSR در مقام چهارم کلاس ایستاد و تیم بی‌ام‌و که یکی از خودروهای خود را به‌‌دلیل تصادف از دست داده بود، به مقام پنجم بسنده کرد و تیم فراری هم در بهترین حالت در رتبه‌ی هشتم ایستاد. در کلاس GTE AM که خودروهای سالیان گذشته‌ی کلاس GTE Pro را شامل می‌شود، سه خودرو پورشه مقام‌های برتر را کسب کردند که بهترین مقام این کلاس به تیم پورشه Dempsey-Proton با زمان ۳:۵۱.۴۳۹ تعلق گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات