باتومی؛ برترین مقصد گردشگری نوظهور اروپا

پنج‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
باتومی، یکی از شهرهای اروپای شرقی است که شاید هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد،‌ عنوان برترین مقصد گردشگری نوظهور اروپا را از آن خود کند.
تبلیغات

آب‌وهوای نیمه‌گرمسیری،‌ کوهستان‌های سرسبز و قرارداشتن در امتداد خط ساحلی دریای سیاه و... از دلایلی هستند که این روزها گردشگران بین‌المللی بیشتری،‌ شهر اروپایی باتومی و تورهای گرجستان را به‌عنوان مقصد تعطیلات تابستانی خود انتخاب می‌کنند. این تفرجگاه ساحلی در سایه‌ی رشته‌ کوه‌های قفقاز قرار دارد و دومین شهر بزرگ و پایتخت تعطیلات تابستانی گرجستان به‌حساب می‌آید. باتومی به‌تازگی عنوان برترین مقصد گردشگری نوظهور اروپا را از جایزه جهانی سفر (WTA) دریافت کرده است که هشتم ژوئن در مادریا پرتغال برگزار شد و انتظار می‌رود که طی چند سال آینده با رشد صعودی تعداد گردشگران مواجه شود.

سن پترزبورگ در روسیه و پرتغال از دیگر برندگان این جایزه بودند که به‌ترتیب عنوان برترین شهر و کشور گردشگری اروپا را به‌دست آوردند. در فهرست مقاصد گردشگری نوظهور، باکو در آذربایجان،‌ دری در ایرلند شمالی، کوتنا هورا در جمهوری چک،‌ لیوبلیانا در اسلوونی، ماترا در ایتالیا، موستار در شهرهای بوسنی و هرزگووین، صوفیه در بلغارستان نیز قرار داشتند که کارشناسان این صنعت و مصرف‌کنندگان سراسر جهان، باتومی را بالاتر از سایر انتخاب کردند.

باتومی گرجستان

برگزارکننده‌ی جایزه جهانی سفر می‌گوید:

ترکیبی شگفت‌آور از دوران عصر طلایی و شکوه و مدرنتیه‌ی معاصر، کمک زیادی به باتومی کرد تا برای این جایزه انتخاب شود.

سبک معماری اروپای غربی، عثمانی و روسی در باتومی باعث شده‌اند که اثر موج جدید هتل‌های لوکس و کازینوهای سبک مونت کارلو خنثی شود. این شهر در سال ۲۰۱۰ تحت یک‌سری تغییرات اساسی قرار گرفت تا به تفرجگاهی فوق‌العاده تبدیل شود و پس از افت تعداد گردشگران در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ بتواند مجدداً نسل جدیدی از گردشگران را به خود جذب کند. این پروژه موفقیت‌آمیز بود و اکنون به‌لطف ساخت برج‌های جدید و بازسازی منطقه‌ی قدیمی شهر، توانسته است به‌خصوص در فصل تابستان دوباره رونق بگیرد.

باتومی گرجستان

اما این همه‌ی ماجرا نیست و باتومی محلی عالی برای افراد عاشق طبیعت به‌شمار می‌رود. درواقع، یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی دنیا به‌نام باغ گیاه‌شناسی باتومی (Batumi Botanical Garden) در این شهر قرار دارد، مکانی که گردشگران می‌توانند یک روز کامل را به قدم‌زدن در باغ‌های مرکبات و گل رز و حتی شناکردن در استخر بپردازند. پارک ملی متیرالا (Mtirala National Park)،‌ جنگلی نیمه‌استوایی با دسترسی راحت برای گردشگران است که طرفداران زیادی بین کوهنوردان، دوچرخه‌سواران و حتی خرس‌های قهوه‌ای دارد.

از آنجاکه سایر نقاط دنیا تلاش می‌کنند که از این تفرجگاه ساحلی در دریای سیاه عقب نمانند، بوتامی برگزاری تعدادی جشنواره موسیقی و فرهنگی بین‌المللی در سراسر سال را در برنامه‌ی خود قرار داده است، ‌نظیر جشنواره‌ی جاز دریای سیاه که در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

اگر می‌خواهید به باتومی سفر کنید، کجارو انواع تورهای تفلیس و باتومی را در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید با مقایسه قیمت، امکانات تورها و همچنین آژانس‌های برگزارکننده، تور دلخواهتان را با هزینه کمتری رزرو کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات