هر آنچه باید درباره سفر هوایی از تهران به یزد بدانید

پنج‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یزد با جاذبه‌های دیدنی پرتعداد خود، سالانه پذیرای گردشگران بسیاری است که از سراسر ایران و حتی کشورهای دیگر به آن سفر می‌کنند.
تبلیغات

اگر قصد دارید از تهران به یزد سفر کنید و تصمیم به خرید بلیط هواپیما و سفر هوایی دارید، با اسنپ تریپ، سامانه رزرو هتل آشنا شوید.

پرواز تهران به یزد چقدر طول می‌کشد؟

فاصله زمینی تهران و یزد ۶۴۲ کیلومتر است. پیمودن این مسافت با خودروی شخصی کمتر از هفت ساعت زمان می‌برد اما با اتوبوس طولانی‌تر می‌شود. مدت زمان پرواز هم حدودا یک ساعت است.

فرودگاه یزد کجاست؟

فرودگاه یزد یا همان فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی از سال ۱۳۴۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد، بیرون شهر قرار دارد. فاصله این فرودگاه تا شهر زیر ۱۰ کیلومتر است. در مسیر فرودگاه شهید صدوقی به یزد خبری از ترافیک نیست بنابراین از بابت رفت‌وآمد از فرودگاه به مرکز شهر نگران نباشید. برای رفت‌وآمد در این مسیر می‌توانید از تاکسی‌های فرودگاه استفاده کنید. فرودگاه شهید صدوقی به برخی از جاذبه‌های دیدنی معروف یزد نسبتا نزدیک است. فاصله این فرودگاه از آتشکده زرتشتیان با ماشین حدودا ۲۰ دقیقه است. همچنین از باغ دولت‌آباد یزد با ۱۵ دقیقه رانندگی به فرودگاه شهید صدوقی می‌رسید.

قیمت بلیط هواپیما تهران به یزد چقدر است؟

اسنپ تریپ

قیمت بلیط هواپیما به عوامل مختلفی بستگی دارد. پیش از هرچیز لازم است بدانید معمولا قیمت بلیط هواپیما در روزهای تعطیل رسمی یا تعطیلات آخر هفته بیشتر از روزهای عادی در طول هفته است. همچنین در ایام عید که فصل سفر است و شهرهایی مثل یزد پذیرای مسافران بسیاری هستند، به‌دلیل افزایش تقاضا برای خرید بلیط هواپیما، قیمت بلیط گران‌تر می‌شود. بنابراین اگر شرایط کاری و برنامه شما به‌گونه‌ای است که می‌توانید در زمان‌هایی غیر از تعطیلات نوروز سفر کنید، بهتر است سفرتان را به زمان دیگری موکول کنید و با این کار در هزینه‌های سفر، صرفه‌جویی کنید. علاوه‌بر زمان سفر، اگر بتوانید به‌جای بلیط سیستمی از بلیط‌های چارتری استفاده کنید نیز از لحاظ مالی به ‌نفعتان است چون معمولا قیمت بلیط پروازهای چارتری از بلیط پروازهای سیستمی ارزان‌تر است. همچنین کلاس پرواز نیز در قیمت بلیط هواپیما اثر می‌گذارد. رایج‌ترین نوع پرواز، پرواز اکونومی یا اقتصادی است که اکثر مسافران با این پرواز سفر می‌کنند. در این کلاس پرواز امکانات حداقلی است و شامل رزرو یک صندلی هواپیما و خدماتی حداقلی می‌شود. در پروازهای بیزینس کلاس هم صندلی راحت‌تر است و هم خدمات و پذیرایی بهتر، در عوض بلیط این پروازها گران‌تر است و به همین دلیل اغلب افراد پرواز اکونومی را ترجیح می‌دهند. قیمت‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم نیز همگی مربوط‌به پرواز اکونومی هستند. قیمت بلیط‌های پرواز تهران به یزد در هواپیمایی پویا بین ۳۰۰ تا ۳۸۰ هزار تومان است. شرکت هواپیمایی نفت نیز بلیط‌های این پرواز را با قیمتی حدود ۲۹۰ هزار تومان می‌فروشد. قیمت بلیط‌های پرواز تهران به یزد در شرکت هواپیمایی آسمان بالا و حدود ۵۰۰ هزار تومان است. در شرکت هواپیمایی ایران ایر قیمت بلیط پرواز تهران به یزد کمتر است و در بازه حدودی ۲۰۰ تا ۲۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت بلیط هواپیما یزد تهران نیز در همین حدود است. شرکت هواپیمایی زاگرس در روزهای عادی هفته که تعطیل رسمی نیستند، بلیط‌های پرواز تهران به یزد را با قیمتی حدود ۲۴۰ تا ۳۸۰ هزار تومان می‌فروشد. در روزهای تعطیل، قیمت بلیط این پرواز در شرکت هواپیمایی زاگرس بیشتر است و قیمتشان در حدود ۳۴۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات