تماشایی‌ترین معبدهای مالزی کدامند؟

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مالزی، میزبان مردمی از سراسر دنیا با فرهنگ‌ها و مذهب‌های گوناگون است. در مالزی می‌توانید از معبدهای آیین‌های مختلفی چون بودایی و هندو، دیدن کنید.
تبلیغات

در مالزی، پیروان مذاهب گوناگون بودایی و هندو هنوز مراسم و آداب مذهبی روزانه خود را در معابد به‌جا می‌آورند. هر معبد، تاریخچه و معماری خاص خود را دارد و به خدایان و بزرگان هر مذهب، تقدیم شده است.

اگر از علاقه‌مندان به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی هستید، بازدید از معابد می‌تواند تجربه جذابی در سفر به مالزی باشد. مالزی معابد متعددی از مذاهب گوناگون دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

اگر دوست دارید برای دیدن این معبدها به مالزی سفر کنید، می‌توانید با کمک کجارو، بهترین و ارزان‌ترین تور مالزی را انتخاب کنید. در کجارو امکانی برای شما فراهم شده تا بتوانید تورهای معتبرترین آژانس‌های گردشگری را جست‌و‌جو و مقایسه کنید و بهترین و ارزان‌ترین تور را انتخاب کنید.

در ادامه، تعدادی از تماشایی‌ترین و جذاب‌ترین معابد مالزی را معرفی می‌کنیم که در سفر به مالزی نباید فرصت بازدید از آن‌ها را از دست بدهید. بعضی از این معابد، جزو محبوب‌ترین و پربازدیدترین جاهای دیدنی مالزی هستند.

معبد غارهای باتو

مالزی

پیروان آیین هندو به‌طور مرتب از معبد غارهای باتو یا باتو کیو دیدن می‌کنند تا اعمال مذهبی خود را به‌جا بیاورند. همچنین، آن‌ها جشن تایپوسام را در این معبد مقدس برگزار می‌کنند. این معبد در تپه‌های سنگ آهکی Gombak واقع شده است و با قطار حدودا ۴۰ دقیقه تا کوالالامپور فاصله دارد. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایی محسوب می‌شود که گردشگران کوالالامپور حتما از آن دیدن می‌کنند.

در این معبد، یک تندیس بزرگ و طلایی قرار دارد که متعلق‌به لرد موروگان است. این تندیس در ورودی معبد قرار گرفته است و درکنار آن ۲۷۲ پله تعبیه شده که به غارها منتهی می‌شود.

این مکان مقدس از مجموع سه غار اصلی تشکیل شده است و چند غار کوچک‌تر هم دارد. اصلی‌ترین غار، غار معبد نام دارد. هر غار دارای آرامگاه‌های مزین‌شده‌ی هندو، تندیس‌ها و نقاشی‌هایی است که داستان‌هایی در مورد لرد موروگان نقل می‌کنند.

هر سال بیشتر از ۱٫۵ میلیون نفر از این معبد دیدن می‌کنند و به همین دلیل، این معبد یکی از پربازدیدترین اماکن مذهبی دنیا است. از نظر زمین‌شناسی، قدمت تشکیل این غارها به ۴۰۰ میلیون سال پیش می‌رسد.

معبد Sri Mahamariamman

مالزی

این معبد، زیارتگاهی مقدس برای پیروان آیین هندو است. ورودی زیبای این معبد با ۲۲۸ تندیس خدایان هندو مزین شده است. موتیف‌های هندو که بازگوکننده داستان‌هایی از شکل‌گیری آیین هندو هستند، این معبد را مزین کرده‌اند.

تالار اصلی این معبد با سقف مزین و زیبا، دارای سه زیارتگاه اصلی است. چهار زیارتگاه کوچک‌تر در اطراف تالار اصلی معبد قرار دارد. این زیارتگاه‌ها به خدایان هندو اختصاص یافته‌اند.

این معبد از ابتدای پایه‌گذاری، یک مکان مذهبی و عبادی مهم برای اولین مهاجران هندی این منطقه بود و اکنون به یکی از میراث ارزشمند فرهنگی و ملی این کشور تبدیل شده است.

معبد Thean Hou

این معبد یک معبد بودایی است که آن را با نام معبد الهه بهشت هم می‌شناسند. علاوه‌بر این، این معبد زیارتگاهی برای عبادت‌کنندگان گوان یین، الهه بخشش است.

این معبد، المان‌هایی جزیی از آیین‌های بودایی، تائوئیسم و کنفوسیانیسم دارد. حکاکی‌های تزیینی سنتی و جزییات معماری مدرن هم در آن دیده می‌شود. ورودی باشکوه این معبد با ستون‌های سرخ و ستون‌هایی که از ظاهر اژدها الهام گرفته‌اند و سقف‌های پاگوداها، بسیار دیدنی و زیبا است. پاگوداهای مدرن بودایی و تالار بزرگ هشت ضلعی با تصاویری از بودا، تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های معبد است.

معبد مار

این معبد در سال ۱۹۵۰ ساخته شده است. این معبد بودایی به افتخار مبلغ بودایی چو سو کونگ، ساخته شده است. طبق افسانه‌ها، این مبلغ بودایی سرپناهی برای مارهای جنگلی ساخته است که بعد ها ملازمان و شاگردان وی تبدیل شدند.

بعد از مرگ او، این مارها معبد را به‌عنوان خانه خود انتخاب کردند.

بعد از گذر از ورودی معبد به تالار اصلی آن می‌رسید که یک عودسوز بزرگ در مرکز آن قرار دارد. حکاکی‌ها و تندیس‌ها مزین‌کننده این مجموعه دیدنی است.

معبد غاری Chin Swee

مالزی

این معبد در دامنه‌های صخره‌ای در نزدیکی قله ریزورت‌های مرتفع Genting قرار دارد. این معبد یک مکان مقدس برای پیروان آیین بودا و الهه بخشش است.

سنت‌ها و اعتقادات چینی را می‌توانید در این معبد مذهبی از نزدیک تماشا کنید و با آن آشنا شوید. یک پاگودای ۹ طبقه‌ای نمادین در این معبد وجود دارد که با ده هزار لامپ کوچک روشن می‌شده که امروزه ۲ هزارتای آن‌ها باقی مانده است. این لامپ‌ها و تندیس‌های کوچک بودا توسط پیروان و زائران، در این پاگودا نصب شده است.

در سکوی بازدید می‌توانید چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از ارتفاعات Genting را ببینید و از وزش نسیم خنک و ملایم، لذت ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات