نگاه عمیق به نسل جدید ام جی 3 / MG3 مدل 2019

چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
نسل نخست هاچ بک کوچک ام‌جی 3 به بازار ایران نیز راه پیدا کرد و حالا ام‌جی برای سال ۲۰۱۹ مدل جدیدی از آن را معرفی کرده است.
تبلیغات

ام‌جی به‌سرعت درحال گسترش بازار خود است و به‌خصوص روی بازار استرالیا حساب ویژه‌ای باز کرده است. در بازار استرالیا کراس‌اور ZS پرفروش‌ترین محصول ام‌جی است اما مدل کوچک ام‌جی 3 موفقیت چندانی پیدا نکرده و فروش آن در سه‌ماهه‌ی نخست سال میلادی جدید تنها ۲۰ دستگاه بود. درمجموع، عملکرد ام‌جی در این بازار استرالیا رضایت‌بخش است و توانسته خودروهای بیشتری درمقایسه‌با جیپ، پژو، اشکودا و مینی بفروشد. این موقعیت برای برندی چینی در یک کشور جهان اول، بسیار خوب است.

2019 MG 3

ام‌جی برای آنکه سهم خود را از بازار خودروهای کوچک افزایش دهد، مدل جدیدی از ام‌جی 3 برای سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است. این خودرو ارزان‌ترین محصول ام‌جی است و با قیمت پایه‌ی ۱۵ هزار دلار به بازار عرضه می‌شود. در گران‌ترین تیپ که با نام Excite شناخته می‌شود هم قیمت ام‌جی 3 به ۱۲ هزار و ۲۵۰ دلار می‌رسد.

2019 MG 3

ام‌جی 3 جدید درزمینه‌ی امکانات استاندارد هم پیشرفت قابل‌توجهی کرده است؛ به‌طوری‌که در فهرست تجهیزات آن، مواردی مانند نمایشگر لمسی ۸ اینچی، بلوتوث، اپل کارپلی، اندروید اتو، سیستم صوتی یاماها، روکش پارچه‌ای چهارخانه‌ با دوخت رنگی روی صندلی‌ها، دوربین دید عقب، حسگر پارک عقب و رینگ اسپرت ۱۵ اینچی آلیاژی دیده می‌شود. اگر فول‌ترین تیپ ام‌جی 3 را خریداری کنید، امکانات بیشتری همچون کیت بدنه‌ی اسپرت، رینگ‌های اسپرت ۱۶ اینچی و سیستم صوتی حرفه‌ای یاماها 3D با ۶ عدد بلندگو و پورت USB به‌دست خواهید آورد.

2019 MG 3

درکمال شگفتی، کابین ام‌جی 3 را باید بسیارخوب و رضایت‌بخش ارزیابی کرد. ام‌جی در کابین این مدل تلاش کرده تا بااستفاده‌از بازی با رنگ‌ها و مواد مختلف، کیفیت کابین را بالاتر نشان دهد و بر جذابیت آن بیافزاید. صندلی‌ها نیز در بخش تکیه‌گاه بهترین حمایت را از بدن سرنشینان به‌عمل نمی‌آورند اما درعوض بسیار راحت هستند. در صندلی‌های عقبی هم دو سرنشین بزرگسال به‌راحتی جا می‌شوند و حتی فضای کافی برای نصب دو عدد صندلی کودک وجود دارد. در بخش عقب، هم فضای پا و هم فضای سر در سطح خوبی قرار دارند.

2019 MG 3

سیستم مالتی‌مدیا محیطی کاربرپسند دارد و کیفیت نمایش آن بسیار خوب است؛ به‌طوری‌که باید آن را درزمینه‌ی بهترین‌های این کلاس دانست. اگر سیستم مالتی‌مدیای ام‌جی 3 را با خودرویی همچون هوندا مقایسه کنید، گویی ام‌جی یک نسل جلوتر از آن است. دوربین دید عقب نیز گرچه کیفیت عالی ندارد اما کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد. ایرادی که در این دوربین به چشم می‌خورد، عدم بالانس نور سفید است؛ به‌طوری‌که اگر از یک محیط تاریک وارد محیط روشن شوید، مدتی طول می‌کشد تا تصویر دوربین وضوح خود را پیدا کند.

دسته دنده و کنترلرهای سیستم تهویه کیفیت خوبی دارند و کارکردن با آن‌ها احساس خوبی به راننده می‌دهد. باوجود استفاده‌ی گسترده از پلاستیک خشک در کابین ام‌جی 3، همچنان باید کابین آن را باکیفیت عنوان کرد. جذاب‌ترین بخش کابین، سرعت‌سنج دیجیتالی و غربیلک فرمان هستند. غربیلک فرمان اسپرت ام‌جی 3 طراحی خود را از فولکس واگن گلف GTi به‌ارث‌برده است و همین را باید نقطه‌‌قوت آن دانست. ایرادی که به فرمان وارد است، نبود قابلیت تنظیم عمق است.

2019 MG 3

ام‌جی روی عایق‌بندی کابیین مدل ۳ نیز کار کرده و کابین آن واقعا کم‌صدا است؛ به‌طوری‌که در کم‌تر خودرویی در این بازه‌ی قیمتی می‌توانید چنین کابین بی‌صدایی پیدا کنید.

در بخش فنی، ام‌جی 3 مدل ۲۰۱۹، از یک پیشرانه‌ی تنفس طبیعی بنزینی با حجم ۱.۵ لیتر استفاده شده است که می‌تواند ۱۰۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این نیرو بااستفاده‌از یک جعبه‌دنده‌ی نه‌چندان‌جالب چهار سرعته‌ی خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ام‌جی ادعا می‌کند که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است؛ اما درطول، تست به مصرف ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کرده است.

2019 MG 3

باوجود پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری که روی کاغذ کاملا معمولی احساس می‌شود، ام‌جی 3 اصلا خودروی تنبلی نیست و وقتی پای خود را تاانتها روی پدال گاز فشار دهید، متوجه تلاش این خودرو برای سرعت‌گرفتن خواهید شد. قدرت موتور گرچه بالا نیست، اما برای شهر کاملا کافی است. ام‌جی 3 نیازی هم به پیشرانه‌ی قوی‌تر ندارد؛ چون اگر پیشرانه‌ی بزرگ‌تری روی آن نصب می‌شد، مصرف سوخت آن افزایش پیدا می‌کرد. تنها جایی که ممکن است احساس کنید ام‌جی 3 خودروی تنبلی است، درهنگام سبقت‌گیری در اتوبان‌ها است.

2019 MG 3

در بخش جعبه‌دنده‌ نیز یکی از نقاط‌قوت ام‌جی 3، استفاده‌نکردن از جعبه‌دنده CVTاست. جعبه‌دنده این خودرو، معکوس‌هایی به‌موقع می‌کشد و نسبت‌به پدال‌گاز، واکنش‌های خوبی دارد.

درخصوص پایداری و سیستم تعلیق، ام‌جی 3 در مواجهه‌با مسیرهای پردست‌انداز، عملکردی خشک از خود نشان می‌دهد؛ ولی همین خشکی سیستم تعلیق، نویدبخش هندلینگ و پایداری خوب است. درعمل نیز همین‌گونه است و ام‌جی 3 در پیچ‌ها، پایداری مناسبی از خود نشان می‌دهد و بدنه‌ی آن، حرکات کمی دارد.

2019 MG 3

درادامه، به یکی از مهم‌ترین موارد یعنی ایمنی می‌رسیم؛ جایی‌که ام‌جی در آن خوب عمل کرده و توانسته است ۳ ستاره‌ی ایمنی از یورو NCAP دریافت کند. گرچه ام‌جی 3 ایمن‌ترین خودروی کلاس خود نیست، اما نسبت‌به قیمت خود ایمنی خوبی دارد. در فهرست تجهیزات ایمنی این خودرو، ۶ ایربگ، سیستم کنترل پایداری، دوربین دید عقب و حسگر پارک عقب دیده می‌شود.

2019 MG 3

اگر ایمنی را اولویت قرار دهید، می‌توانید با پول ام‌جی 3، یک خودروی دست دوم قدیمی‌تر اما از کلاس‌های بالاتر خریداری کنید؛ بااین‌حال، ام‌جی با ارائه‌ی گارانتی ۷ ساله بدون محدودیت کیلومتر همچنان خود را به‌عنوان یک گزینه‌ی قوی مطرح می‌کند. ام‌جی 3 در تست تصادف با عابر پیاده، بدترین نمره‌ی ممکن را دریافت کرده است.

2019 MG 3

همین موارد نشان می‌دهند ام‌جی 3 بیش از آنکه خودرویی همه‌کاره باشد، محصولی اقتصادی و مناسب شهر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات