ویندوز هلو گواهینامه FIDO2 باپشتیبانی‌از چند مرورگر کسب کرد

سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
ویندوز هلو مایکروسافت بااتکابه استاندارد احراز هویت FIDO2، امکان ورودبه سیستم بدون نیاز به رمزعبور را برای کاربران فراهم می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت گامی دیگر به استفاده‌ی بدون رمز از ویندوز هلو (Windows Hello) نزدیک شد. این شرکت در کنفرانس بیلد ۲۰۱۹ (BUILD 2019) که امروز در سیاتل ایالات متحده برگزار شد، اعلام کرد در به‌روزرسانی جدید ویندوز که مه ۲۰۱۹ انجام می‌شود، فناوری لاگین امن این شرکت به‌خاطر قابلیت ورودبه سیستم بدون استفاده از رمز عبور مورد تأیید استاندارد FIDO2 قرار گرفت.

اخذ گواهینامه‌ی FIDO2 به این معنا است که میلیون‌ها کامپیوتر شخصی، به‌خصوص لپ‌تاپ‌هایی که از سیستم داخلی تشخیص اثر انگشت و چهره‌ی ویندوز هلو استفاده می‌کنند و نیز هر کامپیوتر مبتنی بر ویندوز ۱۰ (Windows 10) که مجهزبه پین (PIN) است، دیگر فاصله‌ی زیادی با حذف لزوم استفاده از رمزهای عبور ندارند. ویندوز هلو به کاربران خود اجازه می‌دهد که به‌جای استفاده از رمز عبور، با لاگین‌کردن در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مورد پشتیبانی این سیستم وارد ویندوز بشوند.

آشیما نارولا (Aashima Narula)، مدیر گروه مهندسان اصلی بخش هویت مایکروسافت (Microsoft Identity)، طی یک سخنرانی فنی چگونگی ورود بدون رمز به ویندوز با استفاده از ویندوز هلو و کدهای احراز هویت برای حساب‌های شخصی و حرفه‌ای را تشریح کرد. او گفت که نیازی‌به افزودن هیچ کدی توسط توسعه‌دهندگان نیست. برای استفاده از این قابلیت باید در زمان ثبت‌نام در اپلیکیشن‌ها از هویت ثبت‌شده در اکانت مایکروسافت استفاده کرد.

همچنین، کاربران برای این کار مجبور به استفاده از مرورگر اج مایکروسافت نیستند. به‌گفته‌ی مایکروسافت، به‌محض اینکه ویژگی یادشده در اج برای ویندوز ۱۰ آماده شد، در مرورگرهای دیگر هم دردسترس قرار خواهد گرفت. مایکروسافت حرفی از کروم نزده است، ولی تصور می‌شود با تغییر جهت مایکروسافت از اج به کرومیوم، به احتمال زیاد این طرح شامل کروم نیز شود. کاربران فایرفاکس پس از انتشار نسخه‌ی ۶۶ آن می‌توانند از این ویژگی بهره‌مند بشوند و به‌گفته‌ی ردموندی‌ها، سایر مرورگرها نیز تا پایان سال ۲۰۱۹ سازگاری کامل با آن خواهند یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات