صیانت از آرای مردمی در انتخابات با کیت توسعه نرم افزاری ElectionGuard مایکروسافت

سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
مطالعه 3 دقیقه
در کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد ۲۰۱۹، مایکروسافت کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری ElectionGuard را برای برگزاری انتخاباتی سالم و با صیانت از آرای مردمی معرفی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت قصد دارد با کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری متن‌باز ElectionGuard، با هدف صیانت از آرای مردمی، انتخاباتی سالم و ایمن و قابل‌ممیزی برگزار کند. 

مایکروسافت در کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد ۲۰۱۹، از ابزار متن‌باز جدید خود موسوم به ElectionGuard برای برگزاری سالم انتخابات رونمایی کرد. کیت توسعه‌ی نرم‌افزار (SDK) بر برگزاری انتخابات سالم و ایمن و با قابلیت ممیزی تمرکز دارد.

انتخابات آنلاین

ElectionGuard به رأی‌دهندگان کمک می‌کند بتوانند رأی خود را ازطریق پورتال وب و با کد منحصربه‌فردی ردیابی کنند. همچنین، آنان می‌توانند درصورت تمایل تأیید کنند که رأی آن‌ها به‌درستی در جداول مرتبط وارد شده است. این تأیید نشان‌دهنده‌ی آن است که آرای مردمی دست‌کاری نشده و به‌درستی شمارش می‌شود. کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری ElectionGuard امکان بررسی تأیید آرا را دراختیار همه‌ی کاربران قرار می‌دهد. درنتیجه، رسانه‌های خبری، بازرسان انتخابات، رأی دهندگان و نامزدهای انتخاباتی می‌توانند رأی‌های تأییدشده را به‌دقت مشاهده و بررسی کنند. 

مایکروسافت برای حفظ امنیت انتخابات از نوعی رمزنگاری به‌نام «رمزگذاری همگن» (Homomorphic Encryption) استفاده می‌کند. بخش تحقیقات مایکروسافت تلاش بسیاری برای به‌کارگیری این نوع رمزنگاری در سیستم‌های انتخاباتی کرده است. رمزگذاری همگن اجازه‌ی انجام برخی محاسبات ریاضی ازجمله شمارش را روی داده‌های رمزگذاری‌شده می‌دهد. مایکروسافت اعلام کرد: 

با استفاده از ابزارهای تأیید انتخابات، هریک از شهروندان می‌توانند با امنیت فراوان آرای رمزنگاری‌شده‌ی خود را تأیید کنند؛ یعنی می‌توانند مشاهده کنند رأی آن‌ها بعد از ورود، دست‌کاری نشده است. تمامی داده‌ها‌ی مربوط‌به انتخابات به‌درستی رمزگذاری شده‌اند تا نتیجه‌ی نهایی نیز دست‌کاری نشود. با کمک این فرایند، همه‌ی شرکت‌کنندگان در انتخابات می‌توانند از وضعیت آرای تأییدشده مطلع شوند. در تمام مراحل، کل فرایند رأی‌گیری بسیار ایمن است. از روش رمزگذاری همگن، درکنار روش‌های شمارش آراء روی کاغذ و آنچه در انتخابات رسمی به‌کار گرفته می‌شود، استفاده خواهد شد. 

در زاویه‌ی ممیزی انتخابات،‌ ElectionGuard SDK از شکل پیشرفته‌تر ممیزی آماری بهره می‌برد. مسئولان برگزاری انتخابات می‌توانند به‌صورت تصادفی، برخی برگه‌های آراء را با رأی ثبت‌شده‌ی الکترونیکی رمزگذاری‌شده‌ی مقایسه کنند تا هرگونه مغایرت‌نداشتن را بررسی کنند. دراین‌صورت، می‌توانند از سالم‌بودن انتخابات و صیانت از آرای مردمی مطمئن شوند. 

همچنین، مایکروسافت ابزار جامع دیگری برای انتخابات توسعه داده که با کمک آن، سیستم برگزاری انتخابات پیشرفته‌تر و با هزینه‌ی ارزان‌تری برگزار می‌شود. با کمک این ابزار جدید، شهروندان می‌توانند رأی خود را در منزل مشخص کنند و فرایند رأی‌دادن برای آن‌ها بسیار کوتاه‌تر خواهد شد. رأی دهندگان در منزل، نامزدهای انتخاباتی خود را انتخاب می‌کنند و بعد از پرینت برگه‌ی رأی، تنها با اسکن‌کردن QR کد، رأی آن‌ها ثبت می‌شود. 

مایکروسافت اعلام کرد با همکاری برخی از شرکت‌های فعال در برگزاری انتخابات، قصد دارد SDK ElectionGuard را برای سیستم‌های انتخابات مختلف توسعه دهد. براساس اعلام مایکروسافت، انتظار می‌رود SDK ElectionGuard ازطریق GitHub تابستان امسال دردسترس قرار گیرد. سرویس جدید Microsoft 365 for Campaigns نیز می‌تواند با ElectionGuard به‌‌طوریکپارچه استفاده شود و قابلیت‌های قدرتمند امنیتی و ضدهکری را دراختیار Microsoft 365 Business قرار دهد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات