گارتنر از افت ۲.۷ درصدی عرضه گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی خبر داد

پنج‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گارتنر اعلام کرد که در فصل اول ۲۰۱۹  عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی با افت ۲.۷ درصدی رو‌به‌رو بوده و اپل نیز در این مدت نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل ۱۰ میلیون دستگاه کمتر فروخته است.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش گارتنر، آمار عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت ۲.۷ درصدی رو‌به‌رو بوده و آمارها نشان می‌دهد که اپل نیز در این بازه‌ی زمانی نسبت به سال قبل ۱۰ میلیون دستگاه کمتر به بازار عرضه کرده است. 

در فصل اول ۲۰۱۹، آمار عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ نسبت به مدت مشبه سال قبل درحدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. ولی کماکان غول فناوری کره‌ای در صدر جدول تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از نظر آمار عرضه‌ی دستگاه‌های خود به بازار قرار دارد. 

همان‌طور که در جدول آمار عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی مشاهده می‌کنید، هواوی در جایگاه دوم و اپل در جایگاه سوم قرار دارند. سهم بازار هواوی در فصل اول ۲۰۱۹ برابر با ۱۵.۷ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. البته انتظار می‌رود باتوجه به تحریم‌های تجاری آمریکا علیه هواوی، سهم بازار هواوی در فصل بعدی کاهش پیدا کند. حال باید منتظر باشیم و ببینیم در عمل آمارها چه نتایجی را نشان می‌دهند. 

شرکت 

فصل اول ۲۰۱۹ (‌برحسب هزار) 

سهم بازار فصل اول ۲۰۱۹

فصل اول ۲۰۱۸ (برحسب هزار) 

سهم بازار فصل اول ۲۰۱۸ 

سامسونگ

۷۱۶۲۱.۱

۱۹.۲ درصد

۷۸۳۶۴.۸

۲۰.۵ درصد 

هواوی

۵۸۴۳۶.۲

۱۵.۷ درصد

۴۰۴۲۶.۷ 

۱۰.۵ درصد

اپل

۴۴۵۶۸.۶

۱۱.۹ درصد 

۵۴۰۵۸.۹

۱۴.۱ درصد

اوپو

۲۹۶۰۲.۱

۷.۹ درصد 

۲۸۱۷۳.۱

۷.۳ درصد

ویوو

۲۷۳۶۸.۲

۷.۳ درصد 

۲۳۲۴۳.۲

۶.۱ درصد 

سایر شرکت‌ها

۱۴۱۴۰۵.۲

۳۷.۹ درصد 

۱۵۹۰۳۷.۱

۴۱.۵ درصد

جمع کل 

۳۷۳۰۰۱.۴

۱۰۰ درصد

۳۸۳۵۰۳.۹

۱۰۰ درصد

باوجود منازعات تجاری ایالات متحده و چین که ممکن است به‌ضرر هواوی تمام شود، بنابر اطلاعات جدول، دو تولیدکننده‌ی دیگر گوشی‌های هوشمند در چین یعنی اوپو و ویوو جزو ۵ شرکتی هستند که سهم بیشتری از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی را به‌ خود اختصاص داده‌اند. باتوجه به اطلاعات آماری عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند، شیائومی در بین ۵ شرکت اول ازنظر عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند قرار نگرفته است. این شرکت با عرضه‌ی ۲۷.۲ میلیون دستگاه در جایگاه ششم قرار گرفته که فاصله‌ی نزدیکی با رقبای دیگر خود دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات