افزایش سرمایه ۲.۳ میلیارد دلاری تسلا با کمک ایلان ماسک

جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تسلا در نظر دارد، ۲.۳ میلیارد دلار برای توسعه‌ی تولید و تحقیقات خود هزینه کند. این مبلغ به‌صورت سهام فروخته خواهد شد و به احتمال فراوان، توسط ایلان ماسک تأمین می‌شود.
تبلیغات

اگر علاقه‌مند دنیای فناوری و خصوصا خودروهای الکتریکی باشید؛ حتما نام ایلان ماسک را شنیده‌اید. این کارآفرین و مولتی‌میلیاردر امریکایی، امروز به‌عنوان رئیس هیئت مدیره و مالک اصلی خودروسازی تسلا شناخته می‌شود. سال ۲۰۰۳، دو مهندس به نام‌های مارتین ابرهارد و مارک ترپنینگ شرکت تسلا را بنیان نهادند. خیلی زود، فعالیت‌ آن‌ها در زمینه‌ی طراحی خودروهای برقی مورد توجه ایلان ماسک قرار گرفت و با سرمایه‌گذاری سنگین ماسک و چند کارآفرین دیگر، تسلا توانست در سال ۲۰۰۸، اولین محصول خود با نام رودستر را معرفی کند.

تا امروز، فروش بسیار خوب تسلا در امریکا و اروپا ادامه دارد؛ اما این شرکت در ۳ ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۹، با کاهش سرمایه رو‌به‌رو شده است. در گزارش نهادهای مالی مختلف، درآمد خالص تسلا به ۴.۵ تا ۴.۷ میلیارد دلار می‌رسد اما سود نهایی شرکت باتوجه‌به هزینه‌های جاری، منفی است و زیان ۷۰۰ میلیون دلاری نشان می‌دهد.

Elon Musk

در آینده نزدیک، ایلان ماسک اقدام به خرید ۱۰ میلیون دلار، سهام تسلا از بازار آزاد خواهد کرد و مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار هم، به‌صورت وام قابل تبدیل به سهام، در اختیار تسلا خواهد گذاشت. روز گذشته، تسلا نیز اعلام کرده است؛ بخشی از سهام خود را به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار، به سرمایه‌گذاران عرضه خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۴، وام قابل تبدیل به سهام با ارزش ۱.۳۵ میلیارد دلار، دریافت می‌کند. در مجموع، تسلا امیدوار است در سال جاری، ۲.۳ میلیارد دلار به برنامه‌های خود تزریق کند.

Tesla Model Y

تسلا هفته گذشته اعلام کرده بود؛ ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه نقدی دارد که نسبت به ۴ ماه قبل و انتهای سال ۲۰۱۸، حدود ۷۰۰ میلیون دلار، کاهش نشان می‌دهد. این برند، نیازمند افزایش سرمایه‌ی میلیارد دلاری است تا هزینه‌های مربوط‌به گسترش خط تولید و خصوصا کارخانه‌ی جدید خود در چین را تأمین کند. طبق برنامه، کراس‌اور تسلا مدل Y، در شانگهای تولید خواهد شد و نیازمند کارخانه جدید خواهد بود.

تسلا امیدوار است، افزایش سرمایه ۲ تا ۲.۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۹ را محقق کند. همچنین برای سال بعد هم، ۲.۵ تا ۳ میلیارد دلار دیگر، جذب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات