شاسی بلند چینی T600؛ اولین محصول زوتی در بازار آمریکا خواهد بود

جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
اولین محصول خودروساز چینی زوتی (زوتیه) برای ورود به بازار ایالات متحده آمریکا، مدل جدید کراس‌اور T600 خواهد بود که طی دو سال آینده عرضه می‌شود.
تبلیغات

نمایندگی خودروساز چینی زوتی (Zotye) در ایالات متحده تائید کرد که شاسی‌بلند T600 اولین محصولی خواهد بود که وارد بازار آمریکا می‌شود. نسل بعدی زوتی T600 که پیش از این در نمایشگاه شانگهای تحت عنوان خودروی مفهومی به نمایش گذاشته شد، قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ یا طی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود.

Zotye T600 SUV / شاسی بلند زوتی

دوک هیل، مدیرعامل شرکت زوتی آمریکا و هولدینگ HAAH اتوموتیو در این زمینه گفت:

کراس‌اور زوتی T600 وسیله نقلیه کاملی برای بازار ایالات متحده است؛ من بسیار هیجان‌زده‌ هستم اعلام کنم این خودروی شاسی‌بلند اولین محصول زوتی است که در ایالات متحده عرضه می‌شود. زوتی T600 با کیفیت عالی، قابلیت‌های ایمنی برجسته و بسیار منحصربفرد طراحی شده است که باعث محبوب شدن آن نزد خریداران آمریکایی خواهد شد.
Zotye T600 SUV / شاسی بلند زوتی

علاوه‌بر زوتی T600، این شرکت محصولات دیگری شامل کراس‌اور سایز متوسط و سدان روانه بازار آمریکا می‌کند؛ اما این شرکت تاکنون جزئیات بیشتری درباره تاریخ و نام مدل‌های مورد نظر ارائه نداده است. زوتی اوایل سال جاری میلادی توافقنامه‌ای برای تأسیس ۱۹ نمایندگی فروش جدید در آمریکا امضا کرد و از تلاش برای راه‌اندازی ۸۰ نمایندگی مجاز فروش در آینده نزدیک خبر داد. زوتی پیش‌بینی می‌کند تا زمانی‌که کراس‌اور T600 آماده عرضه به بازار شود، دستکم ۳۰۰ نمایندگی فروش فعال در این کشور داشته باشد.

مسئولان زوتی جزئیات زیادی از سیستم محرکه نسخه مخصوص بازار آمریکا ارائه نکرده‌اند؛ اما آن‌ها در نمایشگاه خودرو شانگهای از نسخه‌ای برای بازار چین رونمایی کردند که از پیشرانه بنزینی ۲ لیتری GDI مجهز به توربوشارژر با قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. پیشرانه یادشده نیروی خود را ازطریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های خروجی منتقل می‌کند. بااین‌حال برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که زوتی قصد دارد از پیشرانه توربوشارژ بنزینی ۱.۶ لیتری همراه‌با جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته در این خودرو استفاده کند. 

Zotye T600 SUV / شاسی بلند زوتی

مدل فعلی زوتی T600 از سال ۲۰۱۳ تاکنون تولید می‌شود و کارشناسان انتظار دارند که برای ورود به بازار آمریکا، طراحی آن تغییر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد تا بتواند با سایر محصولات رقابت کند. زوتی با آگاهی از تمایل خریداران آمریکایی به محصولات شاسی‌بلند متوسط، قصد دارد سهمی از فروش بازار را به خود اختصاص دهد. اما سؤال مهمی اینجا مطرح می‌شود که آیا محصولات چینی برای بازار آمریکا واقعاً ارزش خرید دارند و می‌توانند از نظر کیفیت و قیمت با سایر محصولات رقابت کنند؟ زوتی قبلاً از کاهش ۲۰ درصدی قیمت محصولات خود برای افزایش قابلیت رقابت‌پذیری در بازار آمریکا صحبت کرده است اما برای قضاوت باید صبر کنیم و قیمت‌های نهایی را ببینیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات