افزایش سرعت عملکرد لپ‌تاپ‌ها با مهاجرت به حافظه‌‌های SSD

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در روزهایی که نوسان قیمت ارز امکان به‌روزکردن گجت‌های دیجیتال را سخت‌تر از پیش کرده، کُندشدن گجت‌هایی نظیر لپ‌تاپ‌ها می‌تواند بیش‌از‌پیش کاربران را آزار دهد.
تبلیغات

کُندشدن لپ‌تاپ علاوه‌بر مشکلات نرم‌افزاری، ممکن است در عملکرد ماژول‌های مختلفی ریشه داشته باشد. به‌طورحتم هارد یا حافظه‌ی داخلی لپ‌تاپ جزو کامپوننت‌هایی است که تأثیری مستقیم بر بازدهی لپ‌تاپ می‌گذارد و قدیمی‌شدنش می‌تواند باعث کُندشدن عملکرد کلی لپ‌تاپ شود.

امروزه، تفاوت سرعت هارد HDD با نمونه‌ی SSD بر کسی پوشیده نیست و تمامی افرادی که اندکی با دنیای فناوری آشنا باشند، می‌دانند حافظه‌ی اس اس دی به‌مراتب سریع‌تر از هارد HDD عمل می‌کند؛ از‌این‌رو، تعویض هارد لپ‌تاپ و به‌روزرسانی آن به هارد SSD، می‌تواند تأثیری شگرف بر افزایش سرعت لپ‌تاپ شما بگذارد.

به‌طورحتم اولین سؤالی که به ذهنتان می‌رسد، هزینه‌ای است که باید بابت خرید هارد و تعویض آن پرداخت کنید. همچنین، باید به لزوم انتقال اطلاعات نیز اشاره کنیم که می‌تواند به‌عنوان عاملی بازدارنده برای افرادی عمل کند که اطلاعات زیادی روی هارد HDD‌ خود دارند. گروه MIT کمپینی برگزار کرده که متقاضیان تعویض هارد با استفاده از آن، می‌توانند فقط با پرداخت هزینه‌ی حافظه‌ی SSD، هارد لپ‌تاپ خود را تعویض کنند. به‌بیان‌بهتر، MIT درقبال تعویض هارد هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

شاید خرید حافظه‌ی SSD و تعویض آن، تنها دغدغه‌ی کاربر نباشد. برخی از کاربران اطلاعات زیاد و در‌عین‌حال مهمی در هارد دارند و انتقال اطلاعات ممکن است دغدغه‌ی دیگری برای این طیف باشد. گروه MIT علاوه‌بر ارائه‌ی خدمات تعویض هارد با حافظه‌ی SSD، امکان انتقال اطلاعات را نیز فراهم کررده است؛ به‌طوری‌که هر کاربری که هارد قدیمی خود را با حافظه‌ی SSD تعویض کند، دیگر نباید نگران انتقال اطلاعات و نصب سیستم‌عامل و انجام تنظیمات باشد؛ چراکه MIT با بهره‌گیری از نرم‌افزار متعلق به سامسونگ، اطلاعات را از هارد قدیمی به حافظه‌ی SSD منتقل می‌کند.

بااین‌حال، این تمام ماجرا نیست؟ کاربرانی که دوست دارند از هارد قدیمی خود همچنان استفاده کنند، می‌توانند با خرید قاب از MIT، هارد HDD قدیمی لپ‌تاپ خود را به هارد اکسترنال تبدیل کنند. درواقع، کاربر با خرید حافظه‌ی SSD و پرداخت هزینه‌ی آن، علاوه‌بر افزایش سرعت لپ‌تاپ خود، می‌تواند هارد اکسترنال نیز داشته باشد.

گروه MIT یا شرکت ایمن ایده‌ی ایرانیان که درزمینه‌ی فروش اس اس دی و خرید هارد اس اس دی برای استفاده در سرورها فعالیت می‌کند، با استفاده از حافظه‌‌های SSD سامسونگ، علاوه‌براینکه هزینه‌ای برای تعویض حافظه‌ نمی‌گیرد، اطلاعات هارد قدیمی را نیز به حافظه‌ی SSD جدید انتقال می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات