رئیس هواوی با انتقام‌جویی چین علیه تحریم‌های آمریکا مخالف است

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل هواوی در مصاحبه‌ای با بلومبرگ تاکید کرد که با هرگونه اقدام تلافی‌جویانه دولت چین علیه تحریم‌های اخیر آمریکا بر این شرکت مخالف است.
تبلیغات

رن ژنگفی، بنیان‌گذار و مدیرعامل هواوی، هفته گذشته در رابطه با قرارگیری شرکتش در فهرست تحریم‌های آمریکا، تعدادی مصاحبه انجام داده است. او در گفت‌وگوی خود با بلومبرگ، تاکید کرده است که انتظار انتقام از سوی دولت چین علیه تحریم‌های ترامپ را ندارد و امیدوار است که چنین اتفاقی نیفتد. ژنگفی با قاطعیت گفته است:

اولا‍‍ً، چنین اتفاقی نمی‌افتد؛ ثانیاً، اگر این اتفاقی روی دهد، من اولین کسی خواهم بود که به آن اعتراض می‌کنم.مقاله‌های مرتبط:نظرسنجی: سرانجام تحریم‌های آمریکا و آینده‌ هواوی چه خواهد شد؟زوم‌کست: چه اتفاقی در انتظار هواوی است؟

این در شرایطی است که در آمریکا، انگشت بدنامی به‌سوی هواوی نشانه رفته شده و سازمان‌های امنیتی، این شرکت را تهدیدی برای امنیت ملی به‌شمار می‌آورند و از کاربران می‌خواهند از خرید دستگاه‌های هواوی خودداری کنند. سایر اتهامات، از جمله سرقت مالکیت معنوی و اسرار تجاری نیز به اعتبار این شرکت لطمه وارد می‌کنند؛ اگرچه شواهد محکمی بر خسارات مادی احتمالی هنوز یافت نشده است.

رئیس جمهور آمریکا، اخیرا به این نکته اشاره کرده است که اقدامات دولتش بیشتر به خاطر کشاندن چینی‌ها پای میز مذاکره تجاری است تا اینکه واقعا مسئله مربوط‌به امنیت ملی باشد.

در چنین شرایطی، ممکن است منطقی باشد که رئیس هواوی از دولت چین انتظار پشتیبانی از شرکتش را داشته باشد؛ اما ژنگفی رویکرد متفاوتی را اتخاذ کرده است. او معتقد است که وضعیت کنونی هواوی مانند کنترل یک هواپیمای با سوراخی در بدنه آن است؛ این شرایط مناسب نیست اما هواپیما هنوز می‌تواند به پرواز خود ادامه دهد. بنابراین هواوی باید سازگاری‌های مناسب را انجام دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات