حضور «باسلام» در اولین همایش ملی استارتاپ‌های بخش کشاورزی استان مازندران در شهر ساری

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌گزارش خبرنگار «باسلام»، اولین همایش ملی استارتاپ‌های بخش کشاورزی استان مازندران در شهر ساری با حضور مدیر زنجیره‌ی تأمین و لجستیک «باسلام» برگزار شد.
تبلیغات

اولین همایش ملی استارتاپ‌های بخش کشاورزی استان مازندران که به‌‌دلیل انتخاب این استان به‌عنوان دومین استان برای راه‌اندازی طرح کسب‌و‌کارهای نوپای وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی شده، در دو روز به میزبانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان مازندران برگزار شد. در روز اول این کمپین استارتاپی که ۳۱اردیبهشت ماه تشکیل شد، مدیران بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی سخنرانی کردند.

درادامه، محمدرضا محمددوست، مدیر زنجیره‌ی تأمین و لجستیک «باسلام» گفت بازار اجتماعی باسلام با برند تجاری «باسلام» به‌عنوان شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان قم چندسالی است که روی اکوسیستم کسب‌وکارهای خُرد فعالیت می‌کند و پس از اتمام مراحل مطالعاتی عمیق و اقدام‌پژوهی، به‌صورت پلتفرمی برای معرفی و عرضه‌ی محصولات کسب‌وکارهای خُرد و خانگی در بستر مجازی آغاز به فعالیت کرده است.

مدیر زنجیره‌ی تأمین و لجستیک «باسلام» افزود یکی از نکات اصلی در «باسلام» تولید محتوای انسان‌محور براساس غرفه‌داران است تا این افراد بتوانند هویت انسانی ملموس و جست‌وجو‌شدنی در فضای وب را پیدا کنند. تا‌به‌امروز، بیش از ۳,۶۰۰ کسب‌و‌کار از جای‌جای ایران در سایت «باسلام» غرفه دارند که بیش از ۴۹ هزار محصول عرضه می‌‌کنند.

باسلام

محمددوست خاطرنشان کرد عمده‌ی محصولات باسلام ازنظر سنت و اصالت و سلامت ربط موضوعی دارد که تولیدکنندگان مختلفی با ماهیت صنایع‌دستی و مواد‌غذایی آن‌ها را عرضه می‌کنند.

سخنرانان این مراسم به‌ترتیب عبارت بودند از:

  • دکتر رمضان‌پور، ریاست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی مازندران
  • دکتر مختاری، مجری پروژه‌ی کسب‌و‌کارهای نوپای وزارت جهاد کشاورزی
  • مهندس شهیدی‌فر، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران
  • دکتر معتمدزادگان، ریاست پارک علم و فناوری استان مازندران
  • دکتر خسروی، مدیرکل دفتر پایش و توسعه بازار تعاون روستایی کشور
  • دکتر مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران

در نشست چهارشنبه یکم خرداد، واحدهای تولید مرکبات کشور، واحدهای برنج ارگانیک، زنجیره‌های مرغ کشور، سورتینگداران کشور و مدیریت اشتغال زنان روستایی استان مازندران حضور داشتند که با استارتاپ‌های بخش کشاورزی، تیم‌های «باسلام»، هفت‌میوه، کشت‌کالا، بروزرسان و بازرگام آشنا و زمینه‌های تعامل را بررسی کردند.

باسلام

مدیر زنجیره‌ی تأمین و لجستیک «باسلام» باتوجه‌به نقش واسطه‌ها در فرایند تولید محصولات کشاورزی و باغداری افزود در بازار اجتماعی «باسلام» تولید‌کنندگان ارتباط مستقیمی با مشتریان دارند که این امر موجب سوددهی و افزایش کیفیت محصولات و از همه مهم‌تر پیشرفت کسب‌و‌کارهای کوچک می‌شود. وی درپایان گفت هدف نهایی بازار اجتماعی «باسلام» ریشه‌کن‌کردن فقر و شکل‌گیری جامعه‌ای است که افراد در آن دغدغه‌ای درباره‌ی سرمایه‌ی اولیه‌ی کسب‌و‌کار ندارند و تلاش می‌کنند رشد بیشتری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات