IBM هوش مصنوعی واتسون را برای بهبود کشاورزی راه اندازی می‌کند

جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
IBM قصد دارد تا از هوش مصنوعی واتسون برای آینده بهتر صنعت کشاورزی استفاده کند. هوش مصنوعی واتسون با ترکیبی از فناوری‌های مختلف روشی نوین را به کشاورزان ارائه خواهد کرد.
تبلیغات

هدف آی بی ام از به‌کارگیری Watson Decision Platform در کشاورزی، فراهم کردن اطلاعات چندگانه با روشی نوین در کاشت، داشت و برداشت محصولات است.

آی بی ام امیدوار است که هوش مصنوعی واتسون بتواند به‌عنوان نسخه‌ای جهانی از فناوری شناختی این شرکت، آینده‌ی محصولات کشاورزی و مواد غذایی را بهبود بخشد.

پلتفرم تصمیم‌گیری واتسون (Watson Decision Platform) در کشاورزی، فناوری‌هایی همچون پیش‌بینی تجزیه و تحلیل‌ها، هوش مصنوعی، اطلاعات هواشناسی و حسگرهای اینترنت اشیا (Internet of Things) معروف به IoT را باهم ترکیب می‌کند تا به کشاورزان، اطلاعات و روش‌های بهتری را در فرایندهای شخم‌زدن، کاشت، سم‌پاشی و برداشت محصول ارائه کند.

همچنین، فناوری کشاورزی مبتنی بر واتسون آی بی ام، شامل ارائه مدل‌های زراعی برای محصولاتی مانند ذرت، گندم، سویا، جو و سیب‌زمینی است. این مدل‌ها براساس منطقه‌ی جغرافیایی نیز بهینه‌سازی شده‌اند.

آی بی ام پیش‌بینی می‌کند که به‌طور متوسط روزانه هر مزرعه حدود ۵۰۰ هزار داده تولید می‌کند. شرکت آی بی ام بر این باور است که جمع‌آوری داده‌ها، به‌کارگیری فناوری یادگیری ماشین و داده‌های محیط‌زیستی می‌توانند بهترین روش را در حوزه کشاورزی دراختیار کشاورزان قرار دهند. هوش مصنوعی واتسون در کشاورزی از IBM PAIRS Geoscope استفاده می‌کند. این قابلیت شامل مجموعه‌ای از داده‌های جغرافیایی تهیه شده از ماهواره‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین، پروازها، مدل‌های هواشناسی و حسگرهای IoT می‌شود.

منحصرا، آی بی ام با راه‌اندازی فناوری Weather Signals که یکی از فناوری‌های هوش مصنوعی است قصد دارد تا نحوه واکنش کشاورزان به تغییرات آب و هوایی را پیش‌بینی کند. همچنین شرکت‌ها می‌توانند از فناوری سیگنال‌های هواشناسی (Weather Signals) برای بهتر کردن برنامه‌ریزی تولید، تدارکات، موجودی و زنجیره تأمین استفاده کنند.

سیگنال‌های هواشناسی (Weather Signals) با فناوری تجزیه و تحلیل داده‌ها مانند Tableau ادغام خواهد شد. سپس آن‌ها برمبنای اطلاعات تاریخی منطقه‌ای موجود با داده‌های تاریخی The Weather Company برای در اخیار گذاشتن اطلاعات کامل‌تر ترکیب می‌شوند. به‌گفته آی بی ام، نتایج تجزیه و تحلیل داده‌های هواشناسی در صنایع مختلف به‌کار گرفته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات